Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yari
[quote="bernergek"]
Jane is nu 1,5 jaar. ong. 2-3 maanden geleden ook foto;s gemaakt i.v.m. kreupelheid. Daar kwam groeipijnen uit (heb dit ook zelf op de foto gezien). De ellebogen zagen er toen helemaal goed uit. Nu ong. 3 maanden heeft ze aan allebei de ellebogen ED (Ok de groeipijnen waren nog iets te zien op de foto). Ze heeft nu geen last, maar zodra ze last krijgt moet ze naar dr. How in Den haag. Die doet dus 1 poot tegelijk. Mijn oudere hond Mike is ook aan zijn ellebogen geholpen, nadat mijn schoonvader hem had aangereden bij ons op het terrein (de l*l). Ook 1 poot tegelijk. Die heeft hier verder niets aan overgehouden. Zou ik hem dan ook glucosamine moeten geven trouwens?
[/quote]

Ik zou hem inderdaad ook lekker glucosamine/chondroïtine geven, baat het niet schaadt het niet.
Ik geef Yari 1 capsule per dag van het merk All in One, verkrijgbaar bij reformzaak voor 18.95 euro (60 caps).
Deze heeft een goede verhouding van glucosamine/ chondroïtine heb ik begrepen (aldus een vertegenwoordiger van Puur Natuur) en er zit verder geen calciumverbinding of wat dan ook in, want daar ben ik ook niet zo happig op.
Ook is mij verteld dat het beter is een middel te geven wat dus glucosamine èn chondroïtine bevat omdat dit daardoor ook ontstekingsremmend zou werken. Zeker als je het in combinatie met visolie geeft.

Ik zal voor je duimen dat een operatie niet nodig is. Dikke knuf aan je kanjers! :-*
Laatst gewijzigd door Yari op do 31 mar 2005, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Charlie Angel
[quote="Yari"]
Ik zou hem inderdaad ook lekker glucosamine/chondroïtine geven, baat het niet schaadt het niet.
Ik geef Yari 1 capsule per dag van het merk All in One, verkrijgbaar bij reformzaak voor 18.95 euro (60 caps).
Deze heeft een goede verhouding van glucosamine/ chondroïtine heb ik begrepen (aldus een vertegenwoordiger van Puur Natuur) en er zit verder geen calciumverbinding of wat dan ook in, want daar ben ik ook niet zo happig op.
Ook is mij verteld dat het beter is een middel te geven wat dus glucosamine èn chondroïtine bevat omdat dit daardoor ook ontstekingsremmend zou werken. Zeker als je het in combinatie met visolie geeft.

Ik zal voor je duimen dat een operatie niet nodig is. Dikke knuf aan je kanjers! :-*
[/quote]

Ik heb ze ook van het merk all in one. Is 1 capsule dan genoeg per dag voor een hond van 35 a 40 kg (ik weet niet hoe zwaar Yari is?) En is dan om de dag visolie genoeg? Over een paar weken ga ik Bibi geven, hier zit ook visolie in. Kan ik het dan om de dag blijven geven of wordt dit teveel?
Sorry voor mijn vele vragen en alvst bedankt!
En hoe zit het nu met die groente uit de nachtschade familie??
Door Charlie Angel
[quote="bernergek"]
Ik heb ze ook van het merk all in one. Is 1 capsule dan genoeg per dag voor een hond van 35 a 40 kg (ik weet niet hoe zwaar Yari is?) En is dan om de dag visolie genoeg? Over een paar weken ga ik Bibi geven, hier zit ook visolie in. Kan ik het dan om de dag blijven geven of wordt dit teveel?

[/quote]

Niemand met antwoord??
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op vr 01 apr 2005, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Charlie Angel
bernergek schreef: Ik heb ze ook van het merk all in one. Is 1 capsule dan genoeg per dag voor een hond van 35 a 40 kg (ik weet niet hoe zwaar Yari is?) En is dan om de dag visolie genoeg? Over een paar weken ga ik Bibi geven, hier zit ook visolie in. Kan ik het dan om de dag blijven geven of wordt dit teveel?
Echt niemand met antwoord?
Geef nu 1 capsule per dag, maar ik wil weten hoeveel visolie ik kan geven, zeker als ik bibi ga geven waar al visolie in zit. En als ik groentemix ga maken bij de bibi dan wil ik wel weten of komkommer en gourgette haar elleboog problemen niet versterkt!
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op za 02 apr 2005, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
Hoeveel visolie je precies mag geven weet ik niet en ook niet hoeveel visolie er in Bibi zit. Maar ik heb mijn honden (herders van ca 30 kg) ook een tijd lang visolie-capsules gegeven en dan kregen ze er per hond 2 per dag, 's ochtends 1 en 's avonds 1 en dat is altijd goed gegaan. Ik denk dat je het niet zo gauw kan overdoseren, tenzij je natuurlijk ineens 15 capsules per dag gaat geven ofzo.
Door Charlie Angel
Cujo schreef: Wij geven visolie capsules van de hema en dan 4 per week op de Bibi dagen ;D
Oké, hartstikke bedankt. Dan geef ik Jane straks met de bibi ook nog 4x per week visolie erbij ter ondersteuning op de glucosamine/chondriotine.
Maar hoe zit het nou met die nachtschade groenten??
Door Jacqueline74
bernergek schreef: Maar hoe zit het nou met die nachtschade groenten??
Daar moet je volgens mij altijd mee uitkijken, staat er niks over op Barfclub of in de bieb?
Door Charlie Angel
Cujo schreef: Daar moet je volgens mij altijd mee uitkijken, staat er niks over op Barfclub of in de bieb?
Heb ook wel gelezen dat het jeuk e.d. kan veroorzaken, maar heeft het ook invloed op ED en HD?
En valt komkommer en courgettes ook onder deze familie?
Door Jacqueline74
bernergek schreef: Heb ook wel gelezen dat het jeuk e.d. kan veroorzaken, maar heeft het ook invloed op ED en HD?
Geen idee ::), stuur anders even een pb-tje naar Lizzy en Hitam misschien dat zij iets weten.
En valt komkommer en courgettes ook onder deze familie?
ja deze vallen er ook onder maar volgens mij hebben de meeste honden hier geen last van zover ik weet.
Door Charlie Angel
Cujo schreef: Geen idee ::), stuur anders even een pb-tje naar Lizzy en Hitam misschien dat zij iets weten. ja deze vallen er ook onder maar volgens mij hebben de meeste honden hier geen last van zover ik weet.
Is dat niet raar om hiervoor een pb-tje te sturen? Ik voel me al zo'n lastpost met al die vragen. Maar ja, als ik Jane iets ga geven wat haar gewrichten kan verslechten??
Door Jacqueline74
bernergek schreef: Is dat niet raar om hiervoor een pb-tje te sturen? Ik voel me al zo'n lastpost met al die vragen. Maar ja, als ik Jane iets ga geven wat haar gewrichten kan verslechten??
Nee dat is niet gek! Er staan zoveel onderwerpen dat je gewoon weg niet alles kan lezen. Desnoods verwijs je even naar deze topic. En je wilt het beste voor je hondjes en vragen staat vrij......... Dus voel je zeker niet bezwaard soms heb je gewoon de hulp nodig van mensen die net even iets meer weten ;)
Door Charlie Angel
Cujo schreef: Nee dat is niet gek! Er staan zoveel onderwerpen dat je gewoon weg niet alles kan lezen. Desnoods verwijs je even naar deze topic. En je wilt het beste voor je hondjes en vragen staat vrij......... Dus voel je zeker niet bezwaard soms heb je gewoon de hulp nodig van mensen die net even iets meer weten ;)
Thanks, heb toch maar een pb-tje naar Lizzy gestuurd!
Door Hitam
Ik heb inderdaad niet altijd tijd om alle topics te volgen. Dus dan mag je best een pbtje sturen.
Je hebt al antwoord.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door