Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door nova
Ik heb maar 1 x uiers schoongemaakt, en dat vóór  de geboorte.

Diva plaste na de keizersnede  de 1ste keer gewoon in de kist, bleef zefs in d'r pies liggen  :o. Ze had het niet eens door dat ze gepiest had. Daarna kon ze haar plas ophouden tot op 't trottoir,  na een dag of  4  ging het weer helemaal goed.
vanaf dag 1 wilde ze wel mee, maar  ik hield de rondjes kort, ze had immers een keizersnede achter de rug
Laatst gewijzigd door nova op za 03 mei 2014, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bezcenna
Ja, dat je geen uur gaat wandelen met een pas bevallen teef is logisch.
Maar het arme beessie moet ook haar "ding kwijt", hier hollen ze naar buiten, en vliegen ze weer naar binnen.
Soms moeten ze, vooral de 1ste dagen met lichte dwang buiten geloodst worden, nadien lukt het beter
Door faya
voor mij ook een interessant topic omdat ik net zelf die vraag wilde stellen...... bij 1e nest van faya en van ons ( blijkt wel als ik hier de meeste reacties lees ) heb ik haar gedurende de gehele tijd dat de pups er waren alleen in de tuin uitgelaten uit angst idd voor infecties, bacterien of wat dan ook ( ja, echt wat een muts..... maar toch ) hier direct in de buurt is denk ik toch echt geen optie, dat is een klein veldje wat echt een compleet hondentoilet is, dus auto zou moeten en dat ben ik eigenlijk ook dit keer van plan, uiteraard als ze zelf wil, want bij 1e nest heeft ze zelfs een tijd haar BARF direct in de buurt van werpkist gehad omdat ze buiten niet echt wilde eten!!! Mijn goldens zijn ook dol op zwemmen, mag dit ook als de hond pups heeft of is dit af te raden.....en zo ja, wanneer dan ongeveer mogelijk na 2 weken of zo???? En ik begrijp dus niet de uiers afdoen ....dat van die venkelthee klonk best mooi en zuiver maar is dus niet nodig?????
Door vagebond
Gina gaat nu weer mee, maar we lopen maar een stukje, ze wil ook niet verder. Vindt het wel geweldig om mee te gaan, maar eenmaal op weg, heeft ze zoiets van, laten we maar weer teruggaan.
Ik doe nu wel de uiers met betadineshampoo ff spoelen. Het is daar heel druk met honden.
Het is toch ook fijn voor moeders om er even uit te zijn.
Door Rabia
[quote="faya"]Mijn goldens zijn ook dol op zwemmen, mag dit ook als de hond pups heeft of is dit af te raden.....en zo ja, wanneer dan ongeveer mogelijk na 2 weken of zo???? En ik begrijp dus niet de uiers afdoen ....dat van die venkelthee klonk best mooi en zuiver maar is dus niet nodig?????
[/quote]

Wij laten ze met twee dagen vaak al zwemmen.
Vinden ze heerlijk, lekker afkoelen en daarna heerlijk slapen.
Door Parelridder
Mijn honden gaan niet 'uit' in de tuin, ook niet na een bevalling. Mijn teefje had geen zin om haar pups te verlaten, dus wandelde de eerste weken door de buurt, zodat ze niet al te lang weg hoefde. Later ben ik met moeder en pups de duinen in geweest, waar de 'honddichtheid' niet al te hoog is.
Ik laat mijn honden nooit uit op de zogenaamde 'poepveldjes', dus óók niet in de nestperiode, maar vrij van bacterieen etc. blijven ze natuurlijk niet. Desinfecteren na de wandeling doe ik níet. Desinfectiemiddelen zijn niet goed voor de huid en zeker de buik en borsten van de moederhond hebben gedurende de nestperiode al genoeg te verduren n.a.v. het gesabbel en gekrabbel! Bij mensenkinderen is daarnaast aangetoond dat overmatig desinfecteren van de de omgeving de weerstand duidelijk doet afnemen!! Als de teef zanderig thuis komt, spoel ik haar buik met lauw water. Niet zo zeer wegens 'besmetting' van de pups, maar vanwege het schuren op haar huid. Lekker droog deppen en een beetje invetten daarna ;)
Door **Jillaroo**
[quote="miik"]
Ik deed dat wel... Als de pups gedronken hadden en lekker lagen te slapen nam ik moeders mee naar buiten.
Mijn border colllies hadden dat echt nodig, de beweging, de frisse lucht ! Het zorgde ervoor dat ze mentaal happy bleven en dat ze met meer toewijding en beter voor hun pups zorgden ! Met name Abby knapte heel erg op toen ik haar weer lekker meenam. Ze ging ook gelijk veel beter eten, wat ook weer goed was voor de melkproduktie !
[/quote]

Mijn meiden hebben dat ook. Yeng wilde echt mee, laten drinken en lekker mee naar buiten, even weer "normaal" zijn, lekker rennen, rollen door het zand en gewoon weer mee. Bij thuiskomst even de tepels ontzanden maar verder niks mee doen. inderdaad at zij veel beter en werd ze gewoon 100% moeder als ze weer terug kwam.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door