Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door pike
Geen enkel middel biedt 100% veiligheid. En met banden zit je ook nog met het punt of ze wel strak genoeg zitten. Een band die iets te los zit kan zijn goedje niet voldoende aan de huid afgeven. En verspreidt zich dus niet voldoende.
En de zandvliegjes verspreiden zich ook zo langzaam aan. Ze houden zich niet aan breedtegraden. Wel aan gemiddelde minimale jaartemperaturen. Er zijn inmiddels gebieden in Duitsland waar ze voorkomen. En ik dacht ook in België. En theoretisch zijn er ook in Nederland gebieden die aan hun levensvoorwaarden voldoen. Het is dus slechts een kwestie van afwachten voor ze er zijn.
Door gytha
Uiteindelijk ben ik niet verder gekomen dan Luxemburg en nu alweer thuis, omdat op de 6de dag van mijn vakantie (de dag dat wij door zouden rijden naar Zuid Frankrijk) een andere hond zo hard tegen mijn knie aan rende, dat ik nu op krukken loop. Ik had uiteindelijk besloten om Activyl druppels te gebruiken tegen teken, vlooien en zandvliegen. Officieel staat zandvliegen er niet op, maar er zit permethrin in en dat zit ook in Advantix, dat wél officieel tegen zandvliegen werkt. Nadat ik haar had gedruppeld, heb ik de eerste 3 dagen toch nog 2 dikke, volgezogen teken gevonden. Na 3 dagen niets meer, maar nu 2 weken later weer 1 kleine, levende teek op haar lip. Activyl zou 3 tot 5 weken moeten werken tegen teken en de druppels zijn nu óf uitgewerkt óf die kleine teek moest eerst bloed zuigen en zou daarna dood gaan. Ik wacht nu af hoe het verder gaat.

Barfplaats wordt gesponsord door