Moderator: Lizzy
Cathelijn schreef: Aangezien Ilan mee gaat naar Tsjechië en daar ook al vanalles voorkomt wat je niet op je hond wil heb ik net ook een Scaliborband besteld. Mijn da adviseerde het gebruik op te bouwen, beginnend met een uurtje. Doen jullie dat ook?Nooit van gehoord, dus nee niet gedaan (wel problemen: jeuk gehad door de band).
Cathelijn schreef: Aangezien Ilan mee gaat naar Tsjechië en daar ook al vanalles voorkomt wat je niet op je hond wil heb ik net ook een Scaliborband besteld. Mijn da adviseerde het gebruik op te bouwen, beginnend met een uurtje. Doen jullie dat ook?Ik bouw het niet op. Dat heb ik ook nog niet eerder gehoord eigenlijk. Ik zie niet zo goed wat daar het voordeel van is? Vroeg of laat heeft de hond hem lang om en als hij er niet tegen kan kan hij er niet tegen. Het duurt ook vele malen langer voordat het spul zich door de talglaag verspreid heeft en afdoende werkt. Wel houd ik ze heel goed in de gaten om te zien of er geen rode plekken op de huid verschijnen. Ik doe ze af als we gaan wandelen, omdat ze onder de halsband schuiven en ik die extra wrijving niet wil hebben. Ik doe ze ook niet zo strak, zodat het gespje niet in hun vel kan drukken waardoor ook irritatie kan ontstaan, of dat hun vel daardoor te zeer wordt dubbelgevouwen. Pike heeft bijvoorbeeld heel veel vel en als je daar redelijk strak wat omheen doet ligt het dubbel. Vocht en vuil en warmte in zo'n plooi en je hebt een probleem. Ze hebben ze nu een maand om en alles gaat goed, ook geen teek meer gezien.
Cathelijn schreef: Aangezien Ilan mee gaat naar Tsjechië en daar ook al vanalles voorkomt wat je niet op je hond wil heb ik net ook een Scaliborband besteld. Mijn da adviseerde het gebruik op te bouwen, beginnend met een uurtje. Doen jullie dat ook?Dat zou ik dus niet doen.
bloemetje schreef: Advantix dan? Of krijgt hij daar ook last van?Jones kreeg enorme jeuk van Advantix. Toen ik op internet ging zoeken (het begon meteen na 1,5 dag) las ik heel veel klachten over jeuk na de advantix.
Lil schreef: Jones kreeg enorme jeuk van Advantix. Toen ik op internet ging zoeken (het begon meteen na 1,5 dag) las ik heel veel klachten over jeuk na de advantix.Tom kreeg er ook jeuk van!
kiara schreef: Mijn kleine chi was er heel ziek van geweest spugen omvallen heel eng dacht dat ze dood gingHet blijft ook best vreemd natuurlijk, dat de teken er aan doodgaan, en wij het dan wel fijn om de hond hangen of erop smeren.
Het was al na een paar uurtjes en ik had speciaal voor chihuaha
Heb haar toen gewassen en toen werd het minder nooit meer die troep