Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door nova
marjan23 schreef: Als je er 's nachts last van krijgt leg dan maar een in 4 gesneden (scherpe) ui naast je bed.
ik reageer  daar zo heftig op met mijn ogen, dat  een ui voor mij niet te doen is  :-\
Door Lil
Ruisje schreef: Dampo moet je onder je voeten smeren als je naar bed gaat. Op de borstkas heb ik er last van en onder je voeten niet en het werkt ook nog veel beter. :)

Beterschap, Miet!
Apart, hoe werkt het dan als je het onder je voeten smeert?
Zal ik in ieder geval geen hyperreactiviteit op krijgen zo ver van mijn neus vandaan. :)
nova schreef: ik reageer  daar zo heftig op met mijn ogen, dat  een ui voor mij niet te doen is  :-\
uien zijn echt brrrr ivm de dikke ogen.

Wat ik wel kan verdragen is etherische olie: grove den verdampen in een verdamper. Alleen als je neus heel erg dicht zit, ruik je die misschien niet voldoende.
Door Els&Flow
Ik ben al ruim 2 maanden bezig met verkouden zijn, vastzittende hoest, keelpijn, het hele circus blijft zich herhalen. Kuurtje gehaald uit pure wanhoop, maar dat was het ook niet. Sinds een paar dagen gebruik ik cinuforce van dr vogel. de tabletten en de neusspray. Eindelijk, ik heb weer lucht en het hoesten begint af te nemen. Hopelijk zet de stijgende lijn door want wat word je hier doodmoe van.
Door Ruisje
Lil schreef: Apart, hoe werkt het dan als je het onder je voeten smeert?
Zal ik in ieder geval geen hyperreactiviteit op krijgen zo ver van mijn neus vandaan. :)
Ik heb geen idee hoe het werkt, ooit eens ergens gelezen en gewoon geprobeerd... ;)
Maar het werkt echt! Bij hoesten, slijm, verstopte- en loopneus, noem maar op, hahahaha. Afgelopen winter had ik het allemaal. Vreselijk! Ik smeerde een dikke laag dampo onder m'n voeten, sokken erover aan en slapen. Alleen wat extra vitamine C erbij geslikt en na 2 dagen (en nachten) was ik weer beter. :)
Door EliScooby
Ruisje schreef: Ik heb geen idee hoe het werkt, ooit eens ergens gelezen en gewoon geprobeerd... ;)
Maar het werkt echt! Bij hoesten, slijm, verstopte- en loopneus, noem maar op, hahahaha. Afgelopen winter had ik het allemaal. Vreselijk! Ik smeerde een dikke laag dampo onder m'n voeten, sokken erover aan en slapen. Alleen wat extra vitamine C erbij geslikt en na 2 dagen (en nachten) was ik weer beter. :)
Ik gok zomaar dat afgezien van je loopdelen de huis onder je voet dunner is en de Dampo dus sneller opneemt. (Denkt aan kietelen onder de voeten)
Door Ruisje
Mini's 3-tal schreef: Ik gok zomaar dat afgezien van je loopdelen de huis onder je voet dunner is en de Dampo dus sneller opneemt. (Denkt aan kietelen onder de voeten)
Zal het niet iets te maken hebben met voetreflex-en-nog-wat ??? Dat alle organen en lichaamsdelen in verbinding staan met een plekje op je voetzool...
Door EliScooby
Ruisje schreef: Zal het niet iets te maken hebben met voetreflex-en-nog-wat ??? Dat alle organen en lichaamsdelen in verbinding staan met een plekje op je voetzool...
Dat was mijn 2e gok :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door