Angelique schreef: Het is natuurlijk fijn dat er zulke brave burgers zoals jij zijn, maar persoonlijk vind ik nog altijd dat regels een doel moeten dienen en leg me dan ook niet klakkeloos bij ieder regeltje neer die hier in dit mieren**kerige regelzieke landje bedacht worden. Want juist veel van die onzinnige regeltjes zorgen ervoor dat mensen zelf niet meer nadenken en alleen nog maar om regelgeving kunnen gillen.Daar zit ook een kern van waarheid in.
Als een SBB een deel bos afsluit omdat er teveel gejaagd wordt door honden dan vind ik persoonlijk niet dat ik een bekeuring verdien als ik met een 14 jaar oude hond die op het pad op mijn hakken sukkelt een bekeuring verdien. Daar was die regel niet voor gemaakt ( en sommige boswachters weten dat ook en handelen daar ook na). En dan zie je als tegenprestatie op die aanlijnregels dat men in de losloopgebieden helemaal los denkt te kunnen gaan met ieder ongeleide projectiel. Loslopende honden zonder toezicht of niet onder appél mogen van mij ook op de bon, want die zorgen voor overlast en de wederom goed luisterende hond die enkel zonder riem loopt, maar wel goed luistert niet.
Toen er sprake was dat er een burkaverbod zou komen gaven een aantal hoofdcommissarissen ook al aan hier geen prioriteit aan te geven...aka, als ze iemand met een burka zagen lopen dan zou diegene gewoon door mogen lopen. Dus wat nou wetshandhaving, gewoon willekeur, want ook al er veel overlast van vuurwerk is begin december dan zie je ook niemand met een pet. Is ook wel begrijpelijk dat het veel lastiger is om de jeugd aan te spreken dan om oma met dito York op de bon te slingeren. Of iemand die zwerfafval oppakt en in een openbare vuilnisbak gooit en zo zijn er nog wel wat dingetjes te bedenken.
Merk ook wel dat het zo werkt hoor, ik heb heel vaak met Tom op een veldje geoefend met zit en blijf, dan was hij dus los maar zat braaf op zijn gat en het was duidelijk te zien dat ik met hem bezig was en dat hij (voor zover een puber dat is) onder appel stond.
Als de boas langsliepen bleven ze meestal even staan kijken om vervolgens complimenten te geven voor het feit dat je een poging doet een hond op te voeden.
En dat is echt vaak gebeurd hoor maar als ik echt actief met hem bezig ben op een terrein waar dat veilig genoeg is heb ik echt nooit problemen gehad. De ene keer dat ik een bekeuring kreeg was toen ik (Welliswaar smorgens vroeg) Tom los achter me aan had sukkelen en het niet te zien was dat ik met hem bezig was of dat hij onder appel stond, en toen kreeg ik dus een boete. Tja...gelijk hebben ze eigenlijk.