Ik heb vandaag Scotch en Laika ook in de koeljas gehesen, en of het nou daaraan lag of dat ie gewoon een vlotte dag heeft, maar Scotch was helemaal happy! En dat voor een hond die niet van water houdt én er een hekel aan heeft iets jassigs aan te hebben. Normaal loopt hij achter me aan te sjokken met een blik van "ik vind dit niet leuk

, wanneer gaan we terug naar huis

, ik haat dit

, waarom moeten we altijd lopen

, vroeger was alles beter

", maar nu huppelde hij voor me uit de berg op en was hij veel actiever dan anders. Hij hijgde wel, maar minder gejaagd, en eenmaal terug in huis hijgde hij ook nauwelijks na. Ging gewoon lekker ontspannen liggen pitten.
Laika had de Ruffwear, die had waarschijnlijk wel iets langer in het water mogen liggen, maar toch kon ik ook bij haar merken dat ze actiever was en dat haar vacht onder de jas duidelijk koeler was. Wel hijgde ze ook, maar ik had toch het idee dat het minder erg was dan normaal bij deze temperatuur. Vanmiddag wil ik bij haar de Hurtta die eigenlijk voor Max bestemd is uitproberen. Die dekt haar kont beter af, ook al is ie iets te kort. Max kan nu nog heel goed zonder koeljas, die is te druk met snuffelen en de wereld ontdekken om zich te herinneren dat ie het warm heeft

, maar morgen t/m zaterdag wordt het 28 graden (eind mei in Midden-Zweden!

) en dan ga ik zo'n jas ook eens bij hem uitproberen.
Kortom: tot op heden helemaal blij met de koeljassen!