Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Zonder dat borststuk blijft ie inderdaad beter zitten!
Net een rondje van 20 min gedaan, wat Gijs nu wel heeft overleefd dankzij de jas. Maar eenmaal thuis is ie wel echt droog aan de bovenkant...

Wat ik ook wel lastig vind is het uitwringen, dat lukt me niet goed bij dat grote ding hoor. Als Gijs hem dan aan heeft druipt ie nog zo na en dat is vooral binnen heel erg onhandig.
Iemand tips?
Door Lil
MarijeEnBoomer schreef: Pas buiten aantrekken  :biggrin2:

Bij B is hij ook best snel droog bovenop maar als je dan tussen de jas en het lijf voelt ie het nog lekker koel!
Precies! Vind het ook moeilijk wringen en hij drupt dus. Boris vindt dat heerlijk en heeft hem alleen buiten nodig.
Door pike
Een maatje m wringt ook lastig uit  >:( Maar ik leg hem gewoon in een emmer en trek hem buiten aan. En zo gaan wij al druipende op pad  :biggrin2: Binnen gebruik ik hem nooit, heb ik hem ook niet nodig.
Door Nadia
Kaio schreef: Van Kaio heb ik hem nog niet afgedaan sinds vanmorgen, meneer is neergeploft. Maar eh onder zijn jas dus he voelt ie nog steeds koel aan!
Let je op met eventueel risico op hotsspots als je hem zo lang draagt?
Door eelke
pike schreef: Een maatje m wringt ook lastig uit  >:( Maar ik leg hem gewoon in een emmer en trek hem buiten aan. En zo gaan wij al druipende op pad  :biggrin2: Binnen gebruik ik hem nooit, heb ik hem ook niet nodig.
Ik heb m dus al wel na de wandeling aangedaan, zodat Gijs sneller koelt. Dan dan huppelt ie dus al druipende gewoon naar binnen natuurlijk  >:(
Door Lil
eelke schreef: Ik heb m dus al wel na de wandeling aangedaan, zodat Gijs sneller koelt. Dan dan huppelt ie dus al druipende gewoon naar binnen natuurlijk  >:(
zoals de jas gemaakt is, is het volgens mij handiger om de jas met wandelen aan te doen. Dan wordt hij niet zo warm, hoeft hij minder te koelen en is je huis niet nat.
Denk dat de jas sterker werkt ter voorkoming van hitte dan als de hond het al giga warm heeft.
Door Nadia
Jup. De jas zorgt er eigenlijk voor dat je hond kan 'zweten' . door de verdamping onttrekt het de warmte mee. Ineens zo vlot afkoelen lijkt me niet gezond
Door eelke
Gisteren inderdaad tijdens het lopen aangedaan, eerder nog niet want dat ding zakte steeds scheef maar nu zonder dat borststuk blijft ie prima liggen :)
Door Kaio
Nadia schreef: Let je op met eventueel risico op hotsspots als je hem zo lang draagt?
Ja gelukkig heeft ie het niet snel. Maar was ook niet geheel de bedoeling maar meneer was nogal chaggie  ::) Krijg je als oude beer met plotselinge warmte. Naja als het echt moet krijg ik er wel beweging in  ;D
eelke schreef: Ik heb m dus al wel na de wandeling aangedaan, zodat Gijs sneller koelt. Dan dan huppelt ie dus al druipende gewoon naar binnen natuurlijk  >:(
Ja dus? En? Whatstheproblem? (op zijn newfs  :biggrin2:)
Nadia schreef: Wat gek dat hij zonder beter blijft liggen. Enig idee hoe dat komt?
Gokje, bij het lopen en bewegen van de voorpoten rolt de borstkas natuurlijk wat heen en weer en trek aan de jas, en er zal nooit 100% symetrische beweging zijn en eenmaal ingezette afzakken zal alleen maar versterkt worden.
Zonder borstflap trekt er dus niks aan de jas op de buik.
Dus ik ga hem volgende keer ook zonder gebruiken dan  :)
Door eelke
Wat Kaio zegt (ook over het binnendruipen ;) )

En ik denk ook dat dat het borstgedeelte eigenlijk te klein is (om echt goed te passen zou Gijs een maat groter moeten hebben) daardoor het geheel scheef trekt. Zonder dat borstding ligt het gewoon als een handdoek op zijn rug zeg maar, met alleen de buikband. Trekt minder, dus trekt ook minder scheef.
Door Anne in Zweden
Ik heb vandaag Scotch en Laika ook in de koeljas gehesen, en of het nou daaraan lag of dat ie gewoon een vlotte dag heeft, maar Scotch was helemaal happy! En dat voor een hond die niet van water houdt én er een hekel aan heeft iets jassigs aan te hebben. Normaal loopt hij achter me aan te sjokken met een blik van "ik vind dit niet leuk >:(, wanneer gaan we terug naar huis >:(, ik haat dit  >:(, waarom moeten we altijd lopen >:(, vroeger was alles beter >:(", maar nu huppelde hij voor me uit de berg op en was hij veel actiever dan anders. Hij hijgde wel, maar minder gejaagd, en eenmaal terug in huis hijgde hij ook nauwelijks na. Ging gewoon lekker ontspannen liggen pitten.

Laika had de Ruffwear, die had waarschijnlijk wel iets langer in het water mogen liggen, maar toch kon ik ook bij haar merken dat ze actiever was en dat haar vacht onder de jas duidelijk koeler was. Wel hijgde ze ook, maar ik had toch het idee dat het minder erg was dan normaal bij deze temperatuur. Vanmiddag wil ik bij haar de Hurtta die eigenlijk voor Max bestemd is uitproberen. Die dekt haar kont beter af, ook al is ie iets te kort. Max kan nu nog heel goed zonder koeljas, die is te druk met snuffelen en de wereld ontdekken om zich te herinneren dat ie het warm heeft ::) :biggrin2:, maar morgen t/m zaterdag wordt het 28 graden (eind mei in Midden-Zweden! :o) en dan ga ik zo'n jas ook eens bij hem uitproberen.

Kortom: tot op heden helemaal blij met de koeljassen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door