marina schreef: Maar fruit zit toch ook vol koolhydraten? Banaan: 30, sinaasappel 19 gr.Ja precies, dat zeg ik dus ook. Geen fruit eten zolang je nog af wilt vallen. En aardbeien is maar 5,4 gram en zelfs die eten wij maar mondjesmaat.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
marina schreef: Maar fruit zit toch ook vol koolhydraten? Banaan: 30, sinaasappel 19 gr.Ja precies, dat zeg ik dus ook. Geen fruit eten zolang je nog af wilt vallen. En aardbeien is maar 5,4 gram en zelfs die eten wij maar mondjesmaat.
**Jolanda** schreef: De vettige dingen zoals worst, brie enz eet ik savonds omdat ik anders niet goed weet wat ik dan te knabbelen moet nemen. Komkommer ben ik inmiddels ook wel een beetje tegen gegetenKwark, yoghurt, een gekookt eitje, paar volkoren crackers met magere kaas?
Bedankt voor je bijdrage! Ik vroeg me van de week namelijk af hoeveel calorieën voor hoeveel gram vet stonden.![]()
Ja kijk, en dat is dus wat ik weer niet begrijp. De een zegt je moet geen calorieën tellen, de ander zegt weer van wel. Wat is het nou? ??? De cola zero is koolhydraatarm (0koolhydraten) brie en worst idem.Oké, ik zie het als volgt. Afvallen berust op een simpel principe: er moeten meer kcal verbrand worden dan je eet. Calorieën tellen kan dus erg handig zijn als hulpmiddel, omdat je dan tenminste weet hoeveel energie er in je dagelijkse kost zit. Maar wat je aan voedingsstoffen binnenkrijgt is ook belangrijk, sla er dus niet in door en let ook op dat je gezond eet.
En de kilo's die er nu aan zitten, heb ik binnen 7 weken er aan gevreten.![]()
Mini's 3-tal schreef: @kakocavi: En dan kun je dus ook heel simpel te weinig eten, dan slaat je lichaam zoveel mogelijk energie op in vet en zal je dus alleen afvallen als je ofwel meer, danwel niet eet.Daarom zeg ik ook dat je er niet in moet doorslaan. Een minimum van 1200 kcal per dag is nog net acceptabel, maar 1500 is beter. En een keer per week een (gecontroleerde) cheatdag is verstandig, om je lichaam niet te laten wennen aan minder kcal. Daarnaast dus meer bewegen.
kakocavi schreef: Daarom zeg ik ook dat je er niet in moet doorslaan. Een minimum van 1200 kcal per dag is nog net acceptabel, maar 1500 is beter. En een keer per week een (gecontroleerde) cheatdag is verstandig, om je lichaam niet te laten wennen aan minder kcal. Daarnaast dus meer bewegen.Deels mee eens, dan ga je weer de kant van light producten op en daar geloof ik echt totaal niet in.
kakocavi schreef: Daarom zeg ik ook dat je er niet in moet doorslaan. Een minimum van 1200 kcal per dag is nog net acceptabel, maar 1500 is beter. En een keer per week een (gecontroleerde) cheatdag is verstandig, om je lichaam niet te laten wennen aan minder kcal. Daarnaast dus meer bewegen.Als ik een drukke dag heb, gebruik ik zomaar 3000Kcal, dan is 1500Kcal zwaar crashen en dus behoorlijk ongezond. Nu maak ik dagen van minimaal 9/10u, practisch zonder pauze en beweeg ik veel. Als je een 8-urige kantoorbaan hebt, wordt het een andere zaak en kun je misschien met 2000 wel toe.
Martine-Tom schreef: Deels mee eens, dan ga je weer de kant van light producten op en daar geloof ik echt totaal niet in.Lightproducten kunnen je hormoonbalans beïnvloeden waardoor je misschien wat meer vet opslaat, maar ik denk dat dat effect schromelijk overdreven wordt.
Vorig jaar een poos volgens het paleo principe gegeten, je wil echt niet weten hoeveel Kcal je dan eet, en toch he...in 2 maanden bijna 10 kilo kwijt, nooit honger gehad en nooit te weinig gegeten.
Mini's 3-tal schreef: Als ik een drukke dag heb, gebruik ik zomaar 3000Kcal, dan is 1500Kcal zwaar crashen en dus behoorlijk ongezond. Nu maak ik dagen van minimaal 9/10u, practisch zonder pauze en beweeg ik veel. Als je een 8-urige kantoorbaan hebt, wordt het een andere zaak en kun je misschien met 2000 wel toe.Ik neem 2000 kcal als voorbeeld omdat dat het gemiddelde voor een vrouw is. 500 kcal minder is 1500 kcal, daar val je dan op af. Maar zoals ik al zei, het gaat erom dat je meer verbrand dan eet, maar het verschil.moet niet al te groot zijn.
Martine-Tom schreef: Deels mee eens, dan ga je weer de kant van light producten op en daar geloof ik echt totaal niet in.En dat klopt gewoon als een bus! Als je te weinig eet, gaat je lichaam in reservestand om vet op te slaan. Zodra je weer meer gaat eten is je lichaam nog niet uit de reservestand en kom je dus heel snel weer aan.
Vorig jaar een poos volgens het paleo principe gegeten, je wil echt niet weten hoeveel Kcal je dan eet, en toch he...in 2 maanden bijna 10 kilo kwijt, nooit honger gehad en nooit te weinig gegeten.
Nadia schreef: Staar je niet blind op de koolhydraten. Als ik jouw menu zo zie is dat van verre gezond.Ik eet helemaal niet voornamelijk varkensvlees en ik vraag me ook af waar jij dat op baseert.
In de braadworst, gehakt bacon zitten ook verstopte toegevoegde suikers. Die vind je op voeding sta bellen niet terug.
Ze zero is bagger. Als je al eens cola wilt drinken neem dan de echte.
Niet alleen koolhydraten zetten aan. Verkeerde vetten ook. Je eet voornamelijk varkensvlees dat zijn veel ongezonde vetten.
Pauline schreef: Als je geen kh eet maar eiwitten en vetten gebruikt je lichaam die om te verbranden (energie) en slaat het niet op. Je wilt niet weten hoeveel Eddie at en toch viel hij af als een gek.Dat was bij mij ook zo...
Pauline schreef: Als je geen kh eet maar eiwitten en vetten gebruikt je lichaam die om te verbranden (energie) en slaat het niet op. Je wilt niet weten hoeveel Eddie at en toch viel hij af als een gek.Je lichaam verbrandt gewoon wat het nodig heeft, en slaat op wat er over is. Als je 8000 kcal aan noten en eieren eet terwijl je de hele dag op de bank zit wordt dat echt niet allemaal verbrand. Dat kan simpelweg niet.