Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
Esther Q schreef: Ik ken je verder niet, dus misschien ben je wel een aso. Aan een verhaal zitten iig altijd twee kanten. Maar, de tekst komt op mij over alsof jouw buren jou aardig in een hoek hebben gedreven. Wat daarvoor hun motivatie is, geen idee, soms triggert een onderdanige houding (van jou zou dat dan in dit geval zijn) dergelijk gedrag al. Gewoon actie, reactie, chemie. Als jouw buren honden zouden zijn, zou ik eens een paar flinke emmers ijskoud water over ze heen kieperen en bij elk klein teken van herhaalgedrag behoorlijk corrigeren. Sterkte. Heel naar burengedoe...
Zou heel goed  dat mijn gedrag dat van hun uitlokt. Dat weet ik wel zeker, vandaar mijn vraag.

Heel duidelijk dat ik ga proberen te veranderen, maar dan niet door me nog verder te laten onder schoffelen. Als ze hond waren... Ja, i kan zo iets heel kordaat aanpakken. Goede tip voor mijn beeldvorming van hoe mij op te stellen.

En ja beetje ASO zal best hoor. Kan beter mijn best doen op het huishouden, als ik daar ooit zin in ga krijgen (en dat is hopeloos) en als je als buuf op normale toon vraagt joh zou je SVP.... Geen probleem! Moet je wel even vriendelijk doen anders krijg ik kont tegen de krib gedragingen.
Door Corine1981
SPeciaal mijn laptop aangezet om te reageren, maar zoals ik het lees ben je echt geen aso, komop zeg, omdat je je tuin niet wekelijks bijhoudt of je auto dagelijks wast?
En niet zingen in je eigen huis?? Waar slaat dat op, jij gaat echt veel te ver in het jouw buren naar de zin maken...
En die zullen het nooit naar hun zin krijgen want die moeten naar een hutje op de hei.
Wanneer je een rijtjeswoning hebt dan hoor je je buren nu eenmaal, soit.
En een aanslaande, maar gelijk stille hond is echt geen overlast, die keffer van hun mag het dan weer wel allemaal? Sorry, wat een rare lui.

Ik denk inderdaad dat jij iets assertiever of zogenaamd asocialer moet worden.

Ik weet niet of je een koop of huurhuis hebt? Maar hier in de huur kun je geluidsmetingen laten doen van de overlast, allicht iets voor jou om wat tegen bewijs te verzamelen... Ik voorzie bij dit soort mensen namelijk wel dat ze behoorlijk lastig zullen worden wanneer jij gewoon gaat LEVEN in je huis.

Hebben ze trouwens zelf geen buren aan de andere kant?

Succes en sterkte ermee.
Door renate1985
Oh wat een rot situatie  :-\
Tja wat kan je doen? Nu heb je al geen fijn contact met je buren maar als je gewoon je eigen gang zal gaan zal dit misschien ook verergeren.
Misschien inderdaad als het een huurwoning is, bij de woningbouw vragen wat je kan doen of inderdaad een gesprek met de wijkagent.
Hoe dan ook is deze situatie voor jou niet gezond.
Je moet normaal kunnen leven in je huis zonder op je tenen te hoeven lopen.
Rekening houden met elkaar is iets anders als je leven laten bepalen door je buren. Wat jij doet gaat veel verder dan rekening houden met je buren en dat is niet goed.
Door dinky89
Ik ken je niet en heb voornamelijk eerste pagina gelezen maar jou buren klinken veel meer ASO dan jij! Jou honden moeten binnen omdat hun hond anders blaft, lijkt mij logischer dat de blaffende hond dan naar binnen zou moeten....

Zou het misschien helpen iets van mediation in te zetten? Dus een onafhankelijke derde die het gesprek tussen jou en de buren begeleid?
Door Lil
Het zijn koopwoningen. Aan de andere kant woont een jonge knul alleen, werkt fulltime en heeft geklaagd over de blaffende hond samen met de achter buren. Zodoende werd de bal terug naar mij gekaatst.

Maar: huis van de buren hangt nu een bord uit met te koop (had dat al gehoord en op internet gezien), maar nu hangt er ook een te koop bord op.

Dus heb ik de laatste 10 minuten van mijn half uurtje pianospel zonder demper gespeeld, zodat ik de aanslag kon oefenen. Hoorde mijn andere buren meezingen: boer wat vind je vaaahan mijn kippen. LOL!
Door Mieke L.
Lil schreef: Het zijn koopwoningen. Aan de andere kant woont een jonge knul alleen, werkt fulltime en heeft geklaagd over de blaffende hond samen met de achter buren. Zodoende werd de bal terug naar mij gekaatst.

Maar: huis van de buren hangt nu een bord uit met te koop (had dat al gehoord en op internet gezien), maar nu hangt er ook een te koop bord op.

Dus heb ik de laatste 10 minuten van mijn half uurtje pianospel zonder demper gespeeld, zodat ik de aanslag kon oefenen. Hoorde mijn andere buren meezingen: boer wat vind je vaaahan mijn kippen. LOL!
Nou hopen dat het huis snel is verkocht!!!!
Door Kaela
Mieke L. schreef: Nou hopen dat het huis snel is verkocht!!!!
En als er kijkers komen: vieze auto voor de deur, de eerste keer piano spelen en zingen, de tweede keer grasmaaien en bij de sleuteloverdracht je auto wassen. Als ze zich dan komen voorstellen zeg je: erger dan dit wordt het niet lieve mensen  :biggrin2:
Door Lil
Kaela schreef: En als er kijkers komen: vieze auto voor de deur, de eerste keer piano spelen en zingen, de tweede keer grasmaaien en bij de sleuteloverdracht je auto wassen. Als ze zich dan komen voorstellen zeg je: erger dan dit wordt het niet lieve mensen  :biggrin2:
Grijns!!!!
Door Dagmar S
Dat zou fijn zijn als het huis snel verkocht word.
Dan een frisse start met nieuwe buren.

Het valt mij nu pas op hoe ik er met het lezen en reageren vanuit ben gegaan dat jij je nog meer wilde aanpassen ipv te zien dat jij juist een manier zoekt om te leren je niet meer zo aan te passen. :-[

Hopelijk vind je daarvoor een manier die goed bij je past. Mij is het in hele kleine stapjes gelukt. Gaat jou ook vast lukken :)
Door Lil
Dagmar S schreef: Dat zou fijn zijn als het huis snel verkocht word.
Dan een frisse start met nieuwe buren.

Het valt mij nu pas op hoe ik er met het lezen en reageren vanuit ben gegaan dat jij je nog meer wilde aanpassen ipv te zien dat jij juist een manier zoekt om te leren je niet meer zo aan te passen. :-[

Hopelijk vind je daarvoor een manier die goed bij je past. Mij is het in hele kleine stapjes gelukt. Gaat jou ook vast lukken :)
Nou in het begin was ook mijn vraag: hoe aan te passen en die was open in de trant van in welke richting zouden jullie gaan.

Zojuist heb ik eerst een uur in de tuin gezeten. Ik werd gillend gek van dat beest, echt je bent blij dat je binnen gaat zitten. Toen maar het gras gaan maaien en toen sprong hondje/puppy lief van de buren de schutting stuk.... gat van 15 x 10 cm in de schutting (zo'n grote knoest eruit gevallen). Geloof dat ik morgen maar even schapennetje er tegenaan ga plaatsen voor de veiligheid van alle woefs als ik niet thuis ben en de mijnen toch ook in de tuin een plas moeten kunnen doen (als ze dat durven. Ik zit in de tuin en mijn honden liggen binnen, ze durven alle twee niet buiten  :-\).
Door Lil
*Marga* schreef: Goed zo....

En zeiden ze nog iets?  Hebben ze hun hondje nog naar binnen gehaald???
Joh als de honden binnen zijn, dan maken ze je woning vies.... Honden haal je alleen binnen als het vies weer is, om te slapen of als je toevallig zin hebt in honden binnen (geloof niet dat dat vaak is). Je brult gewoon over het geluid van het blaffen heen de naam van je hond en moppert nog een volume harder. Ooit gaat dat vast werken.....

En de persoon in kwestie is ooit trainer geweest (geloof zelfs gecertificeerd).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door