Esther Q schreef: Ik ken je verder niet, dus misschien ben je wel een aso. Aan een verhaal zitten iig altijd twee kanten. Maar, de tekst komt op mij over alsof jouw buren jou aardig in een hoek hebben gedreven. Wat daarvoor hun motivatie is, geen idee, soms triggert een onderdanige houding (van jou zou dat dan in dit geval zijn) dergelijk gedrag al. Gewoon actie, reactie, chemie. Als jouw buren honden zouden zijn, zou ik eens een paar flinke emmers ijskoud water over ze heen kieperen en bij elk klein teken van herhaalgedrag behoorlijk corrigeren. Sterkte. Heel naar burengedoe...Zou heel goed dat mijn gedrag dat van hun uitlokt. Dat weet ik wel zeker, vandaar mijn vraag.
Heel duidelijk dat ik ga proberen te veranderen, maar dan niet door me nog verder te laten onder schoffelen. Als ze hond waren... Ja, i kan zo iets heel kordaat aanpakken. Goede tip voor mijn beeldvorming van hoe mij op te stellen.
En ja beetje ASO zal best hoor. Kan beter mijn best doen op het huishouden, als ik daar ooit zin in ga krijgen (en dat is hopeloos) en als je als buuf op normale toon vraagt joh zou je SVP.... Geen probleem! Moet je wel even vriendelijk doen anders krijg ik kont tegen de krib gedragingen.