Lil schreef:
Maar die muizen en ratten zijn nietmeteen dood, die wandelen naar je buren en worden in de tuin van de buren gevangen door de kat van de buren. Dat wordt er bedoeld met muizen lopen in en uit. Ook erg hier zouden de muizen terug gaan naar het open veld, hier 10 stappen van mijn voordeur en worden daar gegeten door een zeldzame oehoe of een mooie buizerd. Maar goed ik heb gelukkig geen gif nodig met een muizen de kat in huis. Ik kan me het gebruik van gif goed voorstellen, maar het heeft ook buiten jou huis/tuin nog effect.
Ja, algemeen gesproken klopt dat.
Hier echter zie ik het niet gebeuren. Mijn tuin is 100% omheind, ik denk dat een muis oid er niet onderdoor kan. Niets is onmogelijk natuurlijk.
WEet je, ik ben me er heel goed van bewust dat ALS ik ooit gif moet gebruiken er iets aan doodgaat. Namelijk dat waartegen ik het gif gebruik. Ik zal proberen er ook verder over na te denken zo van "welk ander dier kan hieronder lijden".. maar dat houdt een keer op.
Normaliter komen in mijn tuin geen katten. Zeer incidenteel zit er 1 op de muur ... mocht in zo'n geval die kat een muis grijpen die net van mijn gif heeft gegeten is dat natuurlijk niet de bedoeling.... maar dat is voor mij zo'n uitzonderlijke situtatie dat ik daar geen rekening mee kan en wil houden. In de voortuin wel; daar zal ik zeer terughoudend zijn met van alles... ivm langs-loslopende honden, kinderen en knijnen.... maar ik kan het dus in de basis begrijpen dat mensen niet met alles rekening kunnen / willen (?) houden. Wat je zegt ook... als zo'n muis gegrepen wordt door een wild dier hou je dat ook niet tegen ;-(
Suzanne