Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy schreef: Ja, daar heb je beslist een punt.
Mensen moeten gewoon niet met gif werken :-\
Tja, wat zijn de alternatieven?
Wij hebben ook muizen, en ratten. En we zijn echt nog op zoek naar een alternatief, juist voor de dieren die hier zitten. De katten, de roofvogels, Nelson, en ook voor de muizen zelf is het geen fijne dood. Maar overal klemmen zetten is ook een lastige.
Dat zou mooi zijn, maar ik pieker er b.v. niet voer om slakkengif te gebruiken, want een aangevreten plant boeit me totaal niet. Maar een hut vol muizen vind ik echt minder en dan gaat er echt vergif achter de schotten.
Hm... tsja.. kweenie... als ik op eigen terrein met gif wil werken om onkruid te doden of muizen te verjagen en er komt al met al toch een kat in de achtertuin. Sorry, daar kan ik geen rekening mee houden. Of misschien beter: daar wil ik geen rekening mee houden. In de voortuin zal ik niet snel gif gebruiken ook ivm rondlopende kinderen. Niet dat ik die IN mijn tuin wil maar goed, dan wil ik nog rekening met dingen houden. IN mijn volledig afgesloten achtertuin niet.
Dus als ik gif gebruik en een loslopende muis eet dat op en die muis wordt gegeten door een willekeurig ander dier wat dan doodgaat is dat sneu... maar helaas.

Nou kijk ik in mijn tuin wel linker uit, ik heb ook honden dus ALS ik al genoodzaakt zou zijn gif te gebruiken dan wordt dat heel, heel goed weggezet. Dan kunnen mij honden er niet bij maar ja, die verdwaalde muis .. en dan een eventuele kat...
So be it denk ik dan.

Suzanne
Suzanne schreef: Hm... tsja.. kweenie... als ik op eigen terrein met gif wil werken om onkruid te doden of muizen te verjagen en er komt al met al toch een kat in de achtertuin. Sorry, daar kan ik geen rekening mee houden. Of misschien beter: daar wil ik geen rekening mee houden. In de voortuin zal ik niet snel gif gebruiken ook ivm rondlopende kinderen. Niet dat ik die IN mijn tuin wil maar goed, dan wil ik nog rekening met dingen houden. IN mijn volledig afgesloten achtertuin niet.
Dus als ik gif gebruik en een loslopende muis eet dat op en die muis wordt gegeten door een willekeurig ander dier wat dan doodgaat is dat sneu... maar helaas.

Nou kijk ik in mijn tuin wel linker uit, ik heb ook honden dus ALS ik al genoodzaakt zou zijn gif te gebruiken dan wordt dat heel, heel goed weggezet. Dan kunnen mij honden er niet bij maar ja, die verdwaalde muis .. en dan een eventuele kat...
So be it denk ik dan.

Suzanne
Maar die muizen en ratten zijn nietmeteen dood, die wandelen naar je buren en worden in de tuin van de buren gevangen door de kat van de buren. Dat wordt er bedoeld met muizen lopen in en uit. Ook erg hier zouden de muizen terug gaan naar het open veld, hier 10 stappen van mijn voordeur en worden daar gegeten door een zeldzame oehoe of een mooie buizerd. Maar goed ik heb gelukkig geen gif nodig met een muizen de kat in huis. Ik kan me het gebruik van gif goed voorstellen, maar het heeft ook buiten jou huis/tuin nog effect.
Lil schreef: Maar die muizen en ratten zijn nietmeteen dood, die wandelen naar je buren en worden in de tuin van de buren gevangen door de kat van de buren. Dat wordt er bedoeld met muizen lopen in en uit. Ook erg hier zouden de muizen terug gaan naar het open veld, hier 10 stappen van mijn voordeur en worden daar gegeten door een zeldzame oehoe of een mooie buizerd. Maar goed ik heb gelukkig geen gif nodig met een muizen de kat in huis. Ik kan me het gebruik van gif goed voorstellen, maar het heeft ook buiten jou huis/tuin nog effect.
Nog een bijkomend nadeel: de muizen die wel in je huis doodgaan kunnen echt vreselijk liggen stinken!  :-X
Hope schreef: Nog een bijkomend nadeel: de muizen die wel in je huis doodgaan kunnen echt vreselijk liggen stinken!  :-X
Ja, maar dat probleem heb ik met een muizende kat ook. Bleh.... Ik heb zelfs een plek waar het parket definitief kapot is door een dode rat die er te lang lag.
smulpaap schreef: Hier krioelt het ook van de katten . Als ik daar last van heb dan jaag ik de katten zelf de tuin uit . Mijn honden mogen dat buiten tijdens het wandelen niet , dus ook niet in de tuin .
Ik vind het echt zes bruggen te ver gaan om een katje doelbewust zo aan zijn einde te laten komen zoals de vrouw uit het artikel
Maar dat is de versie van de kateigenaar die er zelf ook niet bij was. Net zoals veel mensen die smorgens hun kat aangereden in de goot vinden het verhaal maken dat deze natuurlijk weer door zo'n aso in een vette bmw op weg naar de Golfclub is doodgereden. Het kan natuurlijk net zo goed zo zijn dat ze die honden gewoon naar buiten heeft gedaan en dat die kat daar liep. Gebeurt hier ook wel eens, alleen gaan mijn honden er niet achteraan, dus gebeurt er verder ook niks.
Hope schreef: Nog een bijkomend nadeel: de muizen die wel in je huis doodgaan kunnen echt vreselijk liggen stinken!  :-X
Eigenlijk nooit last van gehad, ik vond enkel ingedroogde lijkjes  :-X Maar ik ken wel iemand die toen de muizen stil werden er prompt een strontvliegenplaag voor terug kreeg.  :-X

Overigens heb ik in 10 jaar tijd precies 2 x gif ingezet om de populatie in te dammen. Verder lijkt het in toom gehouden te worden door de kudde wilde katten die hier en masse rondlopen.
Lil schreef: Maar die muizen en ratten zijn nietmeteen dood, die wandelen naar je buren en worden in de tuin van de buren gevangen door de kat van de buren. Dat wordt er bedoeld met muizen lopen in en uit. Ook erg hier zouden de muizen terug gaan naar het open veld, hier 10 stappen van mijn voordeur en worden daar gegeten door een zeldzame oehoe of een mooie buizerd. Maar goed ik heb gelukkig geen gif nodig met een muizen de kat in huis. Ik kan me het gebruik van gif goed voorstellen, maar het heeft ook buiten jou huis/tuin nog effect.
Ja, algemeen gesproken klopt dat.
Hier echter zie ik het niet gebeuren. Mijn tuin is 100% omheind, ik denk dat een muis oid er niet onderdoor kan. Niets is onmogelijk natuurlijk.

WEet je, ik ben me er heel goed van bewust dat ALS ik ooit gif moet gebruiken er iets aan doodgaat. Namelijk dat waartegen ik het gif gebruik. Ik zal proberen er ook verder over na te denken zo van "welk ander dier kan hieronder lijden".. maar dat houdt een keer op.
Normaliter komen in mijn tuin geen katten. Zeer incidenteel zit er 1 op de muur ... mocht in zo'n geval die kat een muis grijpen die net van mijn gif heeft gegeten is dat natuurlijk niet de bedoeling.... maar dat is voor mij zo'n uitzonderlijke situtatie dat ik daar geen rekening mee kan en wil houden. In de voortuin wel; daar zal ik zeer terughoudend zijn met van alles... ivm langs-loslopende honden, kinderen en knijnen.... maar ik kan het dus in de basis begrijpen dat mensen niet met alles rekening kunnen / willen (?) houden. Wat je zegt ook... als zo'n muis gegrepen wordt door een wild dier hou je dat ook niet tegen ;-(

Suzanne
Volgens de woningcorporatie zijn er geen klachten over de betreffende
Politie heeft het nu in behandeling . Volgens buurtbewoners is de vrouw niet geliefd en schijnt menigeen nogal eens de stuipen op het lijf te jagen
Haar honden jagen andere kleine hondjes na , kinderen schijnen lastig te worden gevallen

http://www.rtvnh.nl/nieuws/143302/Polit ... attenmoord
Door Martine-Tom
smulpaap schreef: Volgens de woningcorporatie zijn er geen klachten over de betreffende
Politie heeft het nu in behandeling . Volgens buurtbewoners is de vrouw niet geliefd en schijnt menigeen nogal eens de stuipen op het lijf te jagen
Haar honden jagen andere kleine hondjes na , kinderen schijnen lastig te worden gevallen

http://www.rtvnh.nl/nieuws/143302/Polit ... attenmoord
schijnen, schijnen, schijnen. Sorry hoor maar feit blijft dat als ze de kat op eigen terrein houden er niks van dit kan gebeuren.
Ik heb zo de pest aan dit soort hetzes. E staat helemaal niks in dit stukje van feiten alleen een hoop geruchten. Zo triest!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door