De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Wij doen er niet aan mee...

Hoewel... Geslapen van 23-04.15  8)

Wat moeders echt willen voor moederdag :biggrin2:

Ik denk dat ik maar ff een bedhekje plaats:
Afbeelding

Dit is het resultaat van zelf even naar beneden te gaan om de honden buiten te laten en vlug een was op te hangen. Manlief werd wakker met voetjes naast zich ipv een hoofdje.
Ze lag oorspronkelijk in het rode dekentje gewikkeld
Laatst gewijzigd door Sieglinde op zo 11 mei 2014, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Een friemelend kind kan ook wel gezellig zijn  8)
Urs
5-sterren
5-sterren

Bericht door Urs »

Ik heb wat gemist geloof ik, maar wat is het voordeel van je baby bij je in bed te laten slapen?  Zijn dat nieuwe inzichten?

De echo was goed. Morgen precies 12 weken.

Zo juist op marktplaats geboden op een kinderwagen en het bod is geaccepteerd!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Het is gezellig en praktisch (voeding) en het kind vindt het fijn.
Ik geloof dat het niet mainstream is en er zijn ook panische geluiden te vinden dat het zo gevaarlijk zou zijn. Aan de andere kant slapen overal baby's bij moeder/ouders in bed en is dat in andere culturen heel gewoon. Alleen hier in NL/de westerse wereld niet zo.

Overigens wordt rooming-in wel geadviseerd. Maar daar wordt meestal niet bij je in bed mee verstaan.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

http://www.natuurlijkouderschap.org/de- ... men-slapen

Ik vind het gewoon erg gemakkelijk. Dorst? Borst bloot, en verder tukken. Huilen? Ff op mij leggen...
En ik heb zelf erg nood aan nabijheid, vind het niets om haar alleen te leggen in een kamertje apart...
Urs
5-sterren
5-sterren

Bericht door Urs »

Nou okay daar valt allemaal wat voor te zeggen.
Hier gaat baby in n wiegje bij ons op de kamer en niet in bed,
Dan slaap ik zelf niet, na een tijdje gaat baby op eigen kamer.
Ik wil dan zelf ook lekker slapen en niet om elk geluidje wakker
worden. En borstvoeding begin ik niet aan, bij Elena niet gelukt
En nu ga ik het niet eens geproberen, geen zin in weer die marteling.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Toen ik zwanger was, vertelden vrienden van ons dat ze binnen 2 dagen hun kleine met wieg en als 's nachts op de eigen kamer hadden gezet. Door wakker worden van de geluidjes en ik heb dat eerder gehoord.
Tijdens de zwangerschap leek mij dat ik Vera na de bevalling dicht bij me wilde hebben en ik heb het gewoon aangezien of ik haar geluidjes bezwaarlijk zou vinden. Hier is het omgedraaid; ik heb de geluidjes juist nodig  :P
Zo weet ik dat ze nog leeft enzo.

Wij hebben even een wieg geprobeerd, maar ik vond het zo'n onding. Ik kon haar er niet zelf uit tillen vanuit bed en dan moest ik weer het bed uit. En zelf iedere keer in en uit bed was toch erg belastend voor me. Ik had ook het idee dat wij toch te ver weg voor Vera lagen, ondanks dat de wieg zowat tegen mijn kant van het bed aanstond.
Nu ze in het midden slaapt, is ze veel rustiger en slaapt ze beter en 's ochtends echt heel vrolijk.
En ik vind het ook heel praktisch.
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Hier heeft Evi tot 6 maanden oud naast mij geslapen... Toen opname in het ziekenhuis, waarbij ik op een andere kamer sliep (om bij te tanken van het elke 3 kwartier voeden, wat uiteindelijk niet nodig bleek, dus even cirkeltje doorbroken, waardoor Evi per keer weer beter ging drinken en zo wat langer er tussen liet...) na de opname in het ziekenhuis de eerste nacht thuis in haar eigen kamertje gelegd en beiden heerlijk geslapen... Ze vroeg niet om de voedingen, kwam goed bij, was vrolijk en gezellig, dus hebben we het zo gelaten...

Moet zeggen dat ik nog wel steeds (ze is nu 9,5 maand) 's avonds voor het naar bed gaan een tutteluurtje heb... Om 22.00 vertrek ik richting bed, geef haar dan een voeding op haar kamertje, lekker met fleecedekentje om en dan tukt zij lekker verder en kan ik even knuffelen met mijn dan niet overbewegelijke friemelwurm
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Fedde sliep bij ons in bed als pasgeborene, ook omdat ik dat wilde. Mijn eerste nacht thuis vergeet ik nooit. Ik was vroeg naar bed gegaan, en papa had de kleine bij m in de woonkamer. Ik kon zelf mijn bed nog niet uit na de KZ toen. Ik werd in paniek wakker, mn kind!!! Papa en zoon zaten voetbal te kijken en hoorde mij niet. Ik was volledig van de kaart en mijn kind ging onder geen beding meer bij mij weg. (Hormonennnn haha) na een week of 2 wel in eigen kamer laten slapen, toen ik weer goed mobiel was. Echter, sinds een paar weken heeft Fedde er behoefte aan. Prima, ik maak er geen punt van. We slapen prima met zn 3en en als hij uit deze fase is, slaapt ie vast weer in zijn eigen bed.
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Ik kan uit ervaring spreken, maar als ze een jaar of 18 zijn willen ze echt niet meer bij je in bed  :biggrin2:
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Mieke L. schreef: Ik kan uit ervaring spreken, maar als ze een jaar of 18 zijn willen ze echt niet meer bij je in bed  :biggrin2:
Idd ;D ik heb jaren bij mijn moeder geslapen...

En wat gezegd is herken ik wel. Ik ben wel eens vervelend op manlief omdat ik altijd op robyn moet letten en hij gewoon kan slapen. Dan moet ik vroeger naar bed van hem en blijft hij beneden een uurtje of 2 met haar. Ga ik haar na een halfuur halen, kan niet meer slapen zonder haar :biggrin2:.
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Sieglinde schreef: Idd ;D ik heb jaren bij mijn moeder geslapen...

En wat gezegd is herken ik wel. Ik ben wel eens vervelend op manlief omdat ik altijd op robyn moet letten en hij gewoon kan slapen. Dan moet ik vroeger naar bed van hem en blijft hij beneden een uurtje of 2 met haar. Ga ik haar na een halfuur halen, kan niet meer slapen zonder haar :biggrin2:.
We doen het zelf he?  :biggrin2: Maar wat geeft het! lekker toch met zo'n kleintje bij je  :-*
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nou Mieke, mijn tante vertelde vandaag dat mijn nichtje tot haar 11e tussenin sliep! Vind ik weer een tikkie overdreven hoor... maar we zien wel. Iedere keer denk ik, nu gaan we weer oefenen met zn eigen bed, maar steeds is er een excuus. Nu is ie weer verkouden en vind ik 'm ook weer zielig... zo hard en streng ik kan zijn, zo'n zacht ei ben ik voor hem. Zucht!
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Jantina schreef: Nou Mieke, mijn tante vertelde vandaag dat mijn nichtje tot haar 11e tussenin sliep! Vind ik weer een tikkie overdreven hoor... maar we zien wel. Iedere keer denk ik, nu gaan we weer oefenen met zn eigen bed, maar steeds is er een excuus. Nu is ie weer verkouden en vind ik 'm ook weer zielig... zo hard en streng ik kan zijn, zo'n zacht ei ben ik voor hem. Zucht!
Heb ik ook gedaan :biggrin2:
Is toch nog goed gekomen. Nu sliep ik wel naast mijn ouders hun bed. Nadien, toen ze uit elkaar gingen zijn we verhuisd en sliep ik of alleen of bij mijn moeder in bef :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dwayne slaapt niet bij ons in bed. De eerste nachten hebben we wel veel lichamelijk contact gehad. Maar daarna lekker in eigen bedje slapen.
Ik zou veel te ligt slapen als hij bij ons zou slapen. Van de geluidjes zou ik steeds wakker worden, en als ik te lang niks zou horen zou ik daar weer wakker van worden.
Ik denk ook dat de baby vaker wakker word als hij bij mama slaapt, zeker (vooral) ivm borstvoeding (mama honger). Dat ze zich vaker melden omdat ze de melk ruiken enzo.
Nu is dat maar een gedachte die ik heb. Geen idee of dat werkelijk zo is.

Als Dwayne nu wakker word dan moet ik idd het bed uit. Voordeel hiervan is naar mijn idee dat ik redelijk alert ben met voeden en zo ook kan waken op een kwalitatief goede voeding. Dat hij goed doordrinkt en niet enkel sabbelt. Of na 3 minuten weer stopt. In slaap vallen tijdens het voeden geeft voor mijn gevoel het risico mee dat er maar een halve voeding in gaat en de kleine zich weer sneller zal melden.
Dwayne heeft bijna alle nachten zeer goed geslapen. 2 of 3 nachten (hij is nu bijna 8 weken) is hij wat vaker wakker geweest. Nu zal dat ook deels geluk zijn denk ik hoor.

Wel fijn dat je meteen een kinderwagen hebt. De onze is ook 2de hands. Toevallig van vrienden. Omdat hun kleine eruit gegroeid was. Welke wagen heb je nu?

Had laatst 2 filmpjes gemaakt. Van ons speelkwartiertje.. Ohh ik geniet zo enorm van mijn kereltje!

Hard oefenen met het hoofdje omhoog houden :)

Mama volgen :smitten:

Gesloten