Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ken ook mensen die ze constant maar nesten laten krijgen >:(. Snap dat niet..
Mijn dames lopen soms in de tuin met mij en vier hond bewaking :biggrin2:.  Verder lekker binnen.
MargaS schreef: Het kan maar is in mijn beleving niet het ideale leven voor een kat. Een kat wil muisjes voor je vangen en brengen, achter vlinders aanrennen, door het hoge gras struinen, lekker buiten in het zonnetje liggen enz enz.
Dan word t verhuizen  :biggrin2:. Nee hoor grapje.  Ik snap wel wat je bedoelt maar t gaat gewoon niet overal en altijd.
Ja dat vinden ze ook leuk, maar daarvoor hoeven ze niet echt naar buiten. Afgezette tuin/balkon biedt dat ook allemaal en veel kun je ook binnen aanbieden.

Afgezien dat ik katten heb omdat ík ze leuk vind en ze dus bij mij wil hebben, vind ik katten ook echt teveel overlast geven bij buren en in het stadsmilieu om ze los te laten. En ik woon in een drukke buurt, hier zijn ze vrijwel meteen dood.
Door Martine-Tom
MargaS schreef: Het kan maar is in mijn beleving niet het ideale leven voor een kat. Een kat wil muisjes voor je vangen en brengen, achter vlinders aanrennen, door het hoge gras struinen, lekker buiten in het zonnetje liggen enz enz.
honden vinden dat ook leuk hoor en die houden we toch ook braaf binnen en aan de lijn als we naar buiten gaan. Als de gelegenheid zich voordoet mogen ze een keer los om lekker te spelen. Waarom zou dat voor katten anders zijn?

De mijne zitten in huis en in de afgezette tuin, aangezien ik ook in een stad woon is dat het meest optimale wat ik kan bieden en ik zou zeggen kom ze eens vragen hoe ongelukkig ze zijn  :biggrin2:

Ik denk dat het leven van geen enkel huisdier optimaal is, papegaaien vliegen ook liever vrij in het regenwoud, een konijn wil lekker in het bos hoppen...even geen idee waar cavia;s vandaan komen maar vast ook niet uit kooitjes in de dierenwinkel. Het blijft schipperen met wat ze nodig hebben en wat je ze kan bieden. Op een boerderij is het misschien mogelijk om ze vrij te laten maar voor het gros van de mensen geld dat de omgeving van hun woning veel te gevaarlijk is voor katten om vrij te lopen. Om nog maar niet te spreken over de overlast voor omwonenden.
Sinds de afgezette tuin ook geen vreemde katten meer in de tuin....moet zeggen dat dat zalig is!
MarijeEnBoomer schreef: Ja precies!
Dat ik mijn beestjes leer om niet te blaffen in de tuin maakt niet uit! Is gewoon een moeilijkheidsfactor die erbij hoort!
*Heeft beeld van B&P die, met 1 poot voor hun bekkies, naar binnen hupsen, deur dicht doen, blaffen en weer vrolijk en opgelucht naar buiten komen rennen*

:biggrin2:
Pluto schreef: *Heeft beeld van B&P die, met 1 poot voor hun bekkies, naar binnen hupsen, deur dicht doen, blaffen en weer vrolijk en opgelucht naar buiten komen rennen*

:biggrin2:
We trainen daar op inderdaad  :biggrin2:
Vanochtend ging het nog niet helemaal soepel  ::)
En er is een nieuwe kat die gewoon blijft zitten op de muur terwijl Boomer haar: ik ben een hele gevaarlijke hond show, doet! Ook niet goed voor haar ego!!
Kim_S schreef: Vertel!
Nou ja, natuurlijk nog steeds gezeik met mijn stuit. Dus ik vertel over die spuit behandeling, dat dat zo bizar veel zeer deed, dat het wel leek alsof mijn hele lijf dacht dat ik dood ging. Heel normaal, volgens haar, want ze triggeren direct je zenuwstelsel, en dan krijg je allerlei onderbewuste reactie's zoals zweten en trillen.
O. Waarom vertellen ze je dat in het ziekenhuis dan weer niet he...
Ik ben gekraakt. Ze heeft overal geduwd en getrokken en gecheckt. Niet alleen op de plaatsen waar ik zeg dat het zeer doet. Ze heeft gekeken naar hoe ik sta en kan buigen. Ze legde overal de verschillen uit tussen links en rechts.
Nou en eigenlijk zit ik dus nog steeds helemaal vast en ben ik gewoon een stijve hark. :P En dat het boven in mijn nek zeer doet komt wel van mijn stuit. Want mijn hele wervelkolom staat strak en onder spanning. En dat verklaard dus ook waarom ik klappen niet kan opvangen zoals springen of een rare beweging van het paard.
En de klachten van mijn buik hangen heus samen met die van mijn rug. Ze is daar zelfs begonnen met de behandeling.
Oh, en ze kan mijn stuit rechtzetten op een genante manier. Maar daar moest ik nog even over nadenken  ;D (godnondesnokke, het zal toch niet dat die spuit eigenlijk helemaal niet nodig was geweest he? Waarom heb ik dit niet eerder gedaan).

Nou ja, bizar dus. Iemand die zo je lijf kan lezen, en eindelijk iemand die naar alles kijkt. Ipv dat de pijnpoli mij met m'n buikklachten naar Leuven stuurt, en Leuven mij met m'n rugklachten naar de pijnpoli, en ze beide alleen maar diep zuchten als ik zo slecht kan aangeven waar de pijn precies vandaan komt, omdat eigenlijk alles gewoon zeer doet.
Oh, bedenk maar gewoon ff waar je staartbeentje zit en vanaf welke kanten je daar allemaal bij zou kunnen  ::) ;D

Ja ik ben echt een beetje onder de indruk. Heb namelijk echt niet veel verteld over wat er mis is, maar ze voelt het overal gewoon. Heeft ook de medische kennis van de operatie's die ik heb gehad, én heeft in belgië gestudeerd waardoor ze daar de werkwijze ook goed kent. Praat makkelijk.
Ben ook wel een beetje geschrokken van wat er allemaal nog aan de hand is. En de pijn die ik eigenlijk nog heb, terwijl ik vind/vond dat het allemaal wel goed gaat (behalve dan met paardrijden en het zitten op harde bankjes). Bevestigd hoeveel pijn ik vorig jaar wel niet gehad heb...
En dus ook de hoop dat ik me nóg beter ga voelen, en wellicht nog wel een keer lenig ga worden  ;D
Zo weer terug van de kaakchirurg, de ene is de andere keer niet zullen we maar zeggen.
Ze liepen een kwartier achter op schema, dus het moest allemaal wat sneller deze keer. Vorige keer werd er ruim de tijd genomen om de verdoving in te laten werken, toen voelde ik m'n tong en lip tintelen. Maar deze keer niet.En toen ie de verdoving ging testen, toen ging ik door de grond. Dus toen moest er weer bijgeprikt worden. Toen ik na de behandeling op wilde staan toen ging ik zowat voor de vlakte. Heb ik de hele tijd in een kamertje moeten zitten om bij te komen. M'n gezicht is nu ook veel dikker dan de vorige keer.
Vanmiddag werken, jottem.  :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door