Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

MargaS schreef: Als wat Kim? Geen 400 euro-baantje zeker?
Nee nog even niet (niet officieel in ieder geval). Ik krijg nog bijna een jaar WW voor fulltime  ;)
Ik ben (HBO) biochemisch analist, kan dus in een laboratorium werken. Maar ik heb ook een aantal jaren ervaring in het verkopen van laboratorium-apparatuur. Dus een sales-baan zou ook prima kunnen.
Ik solliciteer ook regelmatig "out of the box" omdat er maar weinig vacatures zijn, maar dat blijkt dus ook niet echt te lukken nog.
We gaan gewoon weer door!  :)
cisfr schreef: Ik ken het zo. Het is verschrikkelijk moeilijk. Na anderhalf jaar afwijzingen dan toch ineens een uitnodiging voor een gesprek. Dat ging vanavond super en nu heb ik voor het eerst sinds al die tijd weer hoop. Zou er toch licht zijn aan het eind van deze rot tunnel. Ik hoop het zo. En ook voor jouw dat er zo'n licht komt.
Ik hoop heel hard met je mee!!!  :duimen: :duimen: :duimen:
Noppie doet nog altijd moeilijk over z'n eten..hij eet nog altijd niet..jammer voor hem, vanavond nieuwe ronde en nieuwe kansen. Ik ga absoluut niet meer allerlei stunts uithalen om meneer aan het eten te krijgen. Wil hij het niet, jammer dan heeft hij maar honger. Gisterochtend heeft ie voor het laatst een klein beetje gegeten, net heeft ie 1 hapje genomen.
:biggrin2: ik heb een poging tot hardlopen gedaan met twee honden aan de flex. Er waren momenten dat we echt heel hard gingen  :biggrin2: :biggrin2:

Viel niet mee, heel het bos is een groot ongelijk blubber pad, dus op de been blijven is al 1, en dan twee guppen die ook wel erg jolig worden  :D we zitten allemaal onder de modder nu hihi.
Zo  eten is naar Pixie gegaan. Noppie kijkt er nog niet eens naar, je zou toch zeggen dat ie na slechts een paar hapjes in 36 uur honger moet hebben maar blijkbaar niet. Hij heeft pech want volgende maaltijd is pas vanavond om 6 uur. Heeft ie dan weer geen zin om te eten dan wordt het een hongerig nachtje voor hem en kijk ik of hij morgen wel wil eten.

Ik weiger om nog langer allerlei stunts te moeten gaan uithalen omdat meneer dan dit en dan weer dat niet blieft met eten. Hij kan eten wat ie voorgeschoteld krijgt ander heeft ie maar honger.

Pixie smaakte de kalkoen KVV, Noppie zat er wat dom naast te kijken
Ik heb een tijdelijk baantje bij de bakker in het dorp :D Volgende week werk ik de hele week, daarna werk ik tot juli de weekenden en juli en augustus kan ik er iedere dag werken,  het betaalt prima, prima werktijden (tot 14 uur) en ik kan er op de fiets naartoe.  Ik ben super blij! Ik weet niet of ik in augustus nog zo blij ben als ik sta te zweten iedere dag, maar dat zie ik dan wel weer :P
fem fatale schreef: Let op he, vanaf nu kom je in levervettingsgebied en dan stoppen katten juist met eten, zodat ze nog zieker worden.
Katten die verwilderd zijn eten ook niet iedere dag, die hebben soms ook 2-3 dagen geen geluk en vangen niets.
Ziek is ie echt niet, speelt en is actief. Hij is gewoon heel kieskeurig aan het worden want zodra ik hem bv wat spiervlees van Pixie voorzet eet ie in eens wel. Maar kan hem slechts constant alleen spiervlees geven.
TMG1961 schreef: Katten die verwilderd zijn eten ook niet iedere dag, die hebben soms ook 2-3 dagen geen geluk en vangen niets.
Ziek is ie echt niet, speelt en is actief. Hij is gewoon heel kieskeurig aan het worden want zodra ik hem bv wat spiervlees van Pixie voorzet eet ie in eens wel. Maar kan hem slechts constant alleen spiervlees geven.
Katten in het wild eten juist veel meer kleine maaltijden dan dat wij in huiselijke setting vaak doen. En katten in het wild worden een stuk minder oud natuurlijk.

Ik zou nu, omdat het zo lang duurt, wel iets geven wat hij eet, en dan weer normaal voedsel aan gaan bieden. Wat hij nu eet is niet zo belangrijk, dat hij eet wel.
Zou hij wel alles lusten/willen eten wat Pixi eet? Je zou er dan voor kunnen kiezen hem gewoon met Pixi mee te laten eten en Pixi de KVV te geven.
Hier een kat die ook met periodes haar KVV met lange tanden at of niet at. Ik deed daar dan een lik blikvoer door.... was de makkelijkste oplossing en dan at ze, geen gedoe, geen gestress... gewoon eten. Dan was haar horrel weer over en ging haar KVV weer gewoon naar binnen. Toen die lading KVV op was alleen nog maar de KVV gekocht die wel met smaak naar binnen gaat en nu gaat het gewoon goed.
Ik heb hem in tussen wat rund gegeven en dat heeft ie opgegeten. Maar hij kan enorm zeuren met z'n eten. In begin at ie alles en nu alleen nog de smaakjes rund compleet en beefmix van degomeat. smuldier was geen succes, darf at ie helemaal niet.

Hij krijgt regelmatig wel wat van eten wat Pixie krijgt, zoals bv ribbetjes van fazant/patrijs/konijn, krijgt ook 1 keer per week een kippennek met spiervlees en eet vrijdags een 25 gram pens mee met Pixie. Krijgt ook klein beetje van het orgaan wat Pixie krijgt.

Ik vindt het grootste probleem met barf geven aan hem het bot, hij zou een 80 gram per dag moeten krijgen, maar dat is dus echt heel weinig, wordt beetje moeilijk om daar porties van te maken. Spiervlees is geen probleem, hij eet paard, rund, lama, kalkoen, kip, kangoeroe.

Heb al eens gedacht om al het bot voor hem zelf te gaan malen.
Laura2004 schreef: Ik heb een tijdelijk baantje bij de bakker in het dorp :D Volgende week werk ik de hele week, daarna werk ik tot juli de weekenden en juli en augustus kan ik er iedere dag werken,  het betaalt prima, prima werktijden (tot 14 uur) en ik kan er op de fiets naartoe.  Ik ben super blij! Ik weet niet of ik in augustus nog zo blij ben als ik sta te zweten iedere dag, maar dat zie ik dan wel weer :P
Geweldig Laura !!!!  Ben superblij voor je !!!!  :-* :-* :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door