Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
Arkay schreef: wauw zo'n huis zou ik wel raad mee weten, maar als het hier zou staan betaal je er veeeeeel meer voor.
Ik hoop voor je dat er toch iemand intresse krijgt.

Het enige wat misschien een beetje vreemd staat is :
**Unieke aanbieding met een scherpe vanaf-prijs. De genoemde prijs van € 250.000 k.k. is bedoeld om middels een onderhandeling overeenstemming te bereiken met een koper**

Ik weet dat in engeland het wel vaker zo gaat dus voor minimaal dat bedrag maar het hoogste bod wordt geaccepteerd, hier is het omgekeerd een vraagprijs maar de koper betaald altijd minder.
Een vraagprijs is een uitnodiging voor het doen van een bod. En anno 2014 ligt een bod in de meeste gevallen idd onder de vraagprijs, maar nog niet zolang geleden werd er bij voldoende belangstelling ook ruim overboden.

De constructie van Tonny zie je momenteel meer en meer verschijnen, je geeft dan eigenlijk direct als verkoper aan waar de pijngrens ligt, zodat de koper eigenlijk ook weet wat er minstens betaald moet gaan worden. Bij b.v. een vraagprijs in deze van 299 is het voor de verkoper op voorhand natuurlijk maar gissen wat de absolute bodemprijs zal worden.
Door Mowgli
Ik heb destijds (2005) met de verkoop van mijn huis de makelaar de vrije hand gegeven, in zoverre, ik heb de minimum prijs opgegeven zodat ik er met 0 uit zou komen. Belangrijk was dat het huis zo spoedig mogelijk verkocht zou worden en er geen schulden zouden overblijven. De vraagprijs lag 25000 euro boven mijn laagste prijs en echt heel erg scherp, aangezien er een nieuwe cv in zat, een nieuwe badkamer met design douchedeur en kwaliteits tegels, een nieuwe eikenhoutenvloer op de gehele benedenverdieping en een nieuw gastentoilet op de benedenverdieping. Het eerste bod was echt belachelijk laag, 40000 euro onder de minimum prijs. Maar de makelaar had het gevoel dat de koper echt graag wilde en flink wat spaargeld had (hele jonge vrouw, was lerares en woonde nog bij haar ouders). Na overleg met mij heeft zij een alles of niets tegenbod gedaan: mijn laatste prijs met de mededeling "deze prijs of anders niet, er zijn nog meer geïnteresseerden" (wat ook waar was, die moesten echter nog bij de bank checken of zij de financiën rond konden krijgen).
Laatst gewijzigd door Mowgli op za 05 apr 2014, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door galgo
Hier ook niemand geweest voor de open huizen route.
Hele huis ervoor gewit, roofbouw gepleegd op mijn lijf.
Op naar de volgende 2,5 jaar???
Zit er compleet doorheen nu en kan alleen nog maar janken  :'(
Door Lizzy
De economische crisis helpt natuurlijk niet mee. En het mag dan iets beter gaan, de gemiddelde gewone Nederlander ziet daar natuurlijk nog niet zo veel van.... Bij Philip Morris knikkeren ze er ook weer alle werknemers uit, fabriek gaat sluiten. Denk dat de gewone Nederlanders toch nog steeds zoiets hebben van "Huis kopen? Eerst maar eens zien dat de stijging van de werkeloosheid stopt en ik over een jaar nog een baan heb". Ik denk dat het wachten daar vooral op is.
Door Sammy1980
Lizzy schreef: De economische crisis helpt natuurlijk niet mee. En het mag dan iets beter gaan, de gemiddelde gewone Nederlander ziet daar natuurlijk nog niet zo veel van.... Bij Philip Morris knikkeren ze er ook weer alle werknemers uit, fabriek gaat sluiten. Denk dat de gewone Nederlanders toch nog steeds zoiets hebben van "Huis kopen? Eerst maar eens zien dat de stijging van de werkeloosheid stopt en ik over een jaar nog een baan heb". Ik denk dat het wachten daar vooral op is.
Nou dat is natuurlijk zo, als ik naar mezelf kijk, ik zit ook erg te twijfelen of ik mijn huis niet uit de verkoop moet halen.
Opzich zit ik hier niet verkeerd, leuke buurt (voor een stad), groot licht huis, maar geen tuin en dat is mijn grootste punt, die tuin  :-[ :-[

Ik heb ook net te horen gekregen dat ik misschien volgend jaar geen baan meer heb, voor de zomer weet ik dat nog.
Voor nu laat ik de borden nog hangen, zodra ik weet dat ik geen baan meer heb volgend jaar gaan meteen de borden eraf. Ik vind de huurprijzen hier in Den Haag namelijk echt schrikbarend!!
Door Lizzy
Ja, zo zaten Leo en ik de afgelopen jaren ook "heeft Leo volgend jaar nog wel een baan?". Wij besloten vorig jaar om ons leven gewoon maar niet meer af te laten hangen van Leo's werkgever. En kochten een ander huis. En plop, nog geen 6 maanden erna werd hij eruit geknikkerd.
Door Nadia
galgo schreef: Hier ook niemand geweest voor de open huizen route.
Jeetje zeg :( ik hoop echt dat er snel iemand komt. Heb je een linkje van je woning?
Door Sammy1980
Lizzy schreef: Ja, zo zaten Leo en ik de afgelopen jaren ook "heeft Leo volgend jaar nog wel een baan?". Wij besloten vorig jaar om ons leven gewoon maar niet meer af te laten hangen van Leo's werkgever. En kochten een ander huis. En plop, nog geen 6 maanden erna werd hij eruit geknikkerd.
Ja ik weet dat nog goed ja, dat jullie daar wel twijfels over hadden.
Het is gewoon heel lastig en ook wel moeilijk, want waar doe ik wijs aan  :-[

Nou ja ik hoef nu niet per direct iets te beslissen, maar er over nadenken is wel handig  :biggrin2:
Door *Dorothea*
Sammy1980 schreef: Nou dat is natuurlijk zo, als ik naar mezelf kijk, ik zit ook erg te twijfelen of ik mijn huis niet uit de verkoop moet halen.
Opzich zit ik hier niet verkeerd, leuke buurt (voor een stad), groot licht huis, maar geen tuin en dat is mijn grootste punt, die tuin  :-[ :-[
Ik heb het geluk dat ik bij m'n ouders in de tuin kan zitten (maar dat houdt natuurlijk ook ooit een keer op).
Ik kan me voorstellen dat je graag een huis met een tuintje wilt hebben. Nou duimen dat het snel verkocht wordt.
Voor mij geeft het wel veel rust om in een huurwoning te zitten. Mocht ik naar de andere kant van Nederland willen verhuizen, hoef ik alleen de huur op te zeggen. Gaat mijn CV ketel stuk, kan ik de woningbouw bellen. Raak ik mijn baan kwijt dan krijg ik huursubsidie. Scheelt wel dat ik een vrij lage huur heb.
Door K&D
Lizzy schreef: Ja, zo zaten Leo en ik de afgelopen jaren ook "heeft Leo volgend jaar nog wel een baan?". Wij besloten vorig jaar om ons leven gewoon maar niet meer af te laten hangen van Leo's werkgever. En kochten een ander huis. En plop, nog geen 6 maanden erna werd hij eruit geknikkerd.
Hebben wij ook gehad kort nadat we verhuisd waren, met 2 kleine kindjes. De locatie werd opgeheven, en 180 ICTers mochten een andere werkgever zoeken. :-X  Het was een vreselijk tijd, temeer om dat manlief weer is gaan werken+studeren. Het inkomen was een paar jaar netto de helft, totdat ik weer aan het werk kon. Al met al heeft het ons  5oK gekost over 8jaren die we anders in het huis hadden gestopt. (hij kan goed rekenen... :P )
Maar goed, ik kijk niet zo meer om, veranderen kan het niet meer. Manlief heeft z'n master, we leven meer in het nu en de toekomst voorspellen kan niet. Gewoon doorgaan en genieten van de goede momenten.
Nadia schreef: Ik heb vriendlief hier jouw huis laten zien (gewoon om zijn eerste reactie te vragen, wij willen niet verhuizen). Hij zegt prachtig huis. Dacht dat het zo'n 4 ton moest kosten. Toen ik prijs en locatie zei, kwam hij inderdaad meteen met de aardbevingen op de proppen.
Ik hoop echt voor je dat je het snel verkocht krijgt.
Het punt is dat het het moeilijk is om een hypotheek te krijgen in die regio. Geen bank wil investeren en risico lopen met een onderpand waarvan de toekomstige waarde onzeker is.
Ik vind het ook een prachtig huis, en zou er zó in willen wonen. Maar het is een tikje uit onze route.
Door Angelique
Ja, ook hier ruk dat er niemand is geweest  :(. Maar pin je niet al te vast op " niemand geweest gister, dus er zal niemand meer komen". Wij zijn gister 1 huis wezen bekijken en ik weet nu al dat ik dat nooit meer op zo'n dag zal doen. Je hebt toch met de eigenaren te maken en als ze dan aan het eind van de rondleiding je met grote verwachtingsvolle ogen staan aan te kijken, dan zie nog maar fatsoenlijk weg te komen.  Een echte belangstellende komt ook wel zonder openhuis.

En ooit zaten wij ook met een huis ruim 2 jaar in de maag gesplits, dus ik kan me jullie gevoel van moedeloosheid ook goed voorstellen  :(
Door K&D
*Dorothea* schreef: Ik heb het geluk dat ik bij m'n ouders in de tuin kan zitten (maar dat houdt natuurlijk ook ooit een keer op).
Ik kan me ............CV ketel stuk, kan ik de woningbouw bellen. Raak ik mijn baan kwijt dan krijg ik huursubsidie. Scheelt wel dat ik een vrij lage huur heb.
Ligt ook aan de gezinssamenstelling. Zelfs hier int oooooosten vind ik de huren van normale eengezinswoningen met een tuin van 4 x 6 mtr soms belachelijk hoog. Flats gaat nog, maar dan moet je niet erg kieskeurig zijn wat locatie en ruimte betreft.
Door K&D
Zwaar **** voor je. Ik kan me je moedeloosheid voorstellen. Hopelijk verandert de situatie binnenkort, maar dat hoop ik voor iedereen die z'n huis te koop heeft staan. :-*
Door *Dorothea*
K&D schreef: Ligt ook aan de gezinssamenstelling. Zelfs hier int oooooosten vind ik de huren van normale eengezinswoningen met een tuin van 4 x 6 mtr soms belachelijk hoog. Flats gaat nog, maar dan moet je niet erg kieskeurig zijn wat locatie en ruimte betreft.
Ja dat klopt hoor, ik woon dan ook in een flat zonder balkon. Nou is de buurt wel heel leuk, dat scheelt.
De leuke woningen met tuin kosten al gauw 650 in de maand en dan moet je zeker 20 jaar ingeschreven staan. Mijn ouders wonen  al 45 jaar in hun huurwoning met megatuin aan het water, die betalen echt een schijntje. Het huis van hun buren staat nu leeg, maar daar vragen ze 300 meer voor in de maand.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door