Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Arkay schreef: wauw zo'n huis zou ik wel raad mee weten, maar als het hier zou staan betaal je er veeeeeel meer voor.Een vraagprijs is een uitnodiging voor het doen van een bod. En anno 2014 ligt een bod in de meeste gevallen idd onder de vraagprijs, maar nog niet zolang geleden werd er bij voldoende belangstelling ook ruim overboden.
Ik hoop voor je dat er toch iemand intresse krijgt.
Het enige wat misschien een beetje vreemd staat is :
**Unieke aanbieding met een scherpe vanaf-prijs. De genoemde prijs van € 250.000 k.k. is bedoeld om middels een onderhandeling overeenstemming te bereiken met een koper**
Ik weet dat in engeland het wel vaker zo gaat dus voor minimaal dat bedrag maar het hoogste bod wordt geaccepteerd, hier is het omgekeerd een vraagprijs maar de koper betaald altijd minder.
Lizzy schreef: De economische crisis helpt natuurlijk niet mee. En het mag dan iets beter gaan, de gemiddelde gewone Nederlander ziet daar natuurlijk nog niet zo veel van.... Bij Philip Morris knikkeren ze er ook weer alle werknemers uit, fabriek gaat sluiten. Denk dat de gewone Nederlanders toch nog steeds zoiets hebben van "Huis kopen? Eerst maar eens zien dat de stijging van de werkeloosheid stopt en ik over een jaar nog een baan heb". Ik denk dat het wachten daar vooral op is.Nou dat is natuurlijk zo, als ik naar mezelf kijk, ik zit ook erg te twijfelen of ik mijn huis niet uit de verkoop moet halen.
galgo schreef: Hier ook niemand geweest voor de open huizen route.Jeetje zeg
Hele huis ervoor gewit, roofbouw gepleegd op mijn lijf.
Op naar de volgende 2,5 jaar???
Zit er compleet doorheen nu en kan alleen nog maar janken![]()
Lizzy schreef: Ja, zo zaten Leo en ik de afgelopen jaren ook "heeft Leo volgend jaar nog wel een baan?". Wij besloten vorig jaar om ons leven gewoon maar niet meer af te laten hangen van Leo's werkgever. En kochten een ander huis. En plop, nog geen 6 maanden erna werd hij eruit geknikkerd.Ja ik weet dat nog goed ja, dat jullie daar wel twijfels over hadden.
Sammy1980 schreef: Nou dat is natuurlijk zo, als ik naar mezelf kijk, ik zit ook erg te twijfelen of ik mijn huis niet uit de verkoop moet halen.Ik heb het geluk dat ik bij m'n ouders in de tuin kan zitten (maar dat houdt natuurlijk ook ooit een keer op).
Opzich zit ik hier niet verkeerd, leuke buurt (voor een stad), groot licht huis, maar geen tuin en dat is mijn grootste punt, die tuin![]()
Lizzy schreef: Ja, zo zaten Leo en ik de afgelopen jaren ook "heeft Leo volgend jaar nog wel een baan?". Wij besloten vorig jaar om ons leven gewoon maar niet meer af te laten hangen van Leo's werkgever. En kochten een ander huis. En plop, nog geen 6 maanden erna werd hij eruit geknikkerd.Hebben wij ook gehad kort nadat we verhuisd waren, met 2 kleine kindjes. De locatie werd opgeheven, en 180 ICTers mochten een andere werkgever zoeken.
Nadia schreef: Ik heb vriendlief hier jouw huis laten zien (gewoon om zijn eerste reactie te vragen, wij willen niet verhuizen). Hij zegt prachtig huis. Dacht dat het zo'n 4 ton moest kosten. Toen ik prijs en locatie zei, kwam hij inderdaad meteen met de aardbevingen op de proppen.Het punt is dat het het moeilijk is om een hypotheek te krijgen in die regio. Geen bank wil investeren en risico lopen met een onderpand waarvan de toekomstige waarde onzeker is.
Ik hoop echt voor je dat je het snel verkocht krijgt.
galgo schreef: Hier ook niemand geweest voor de open huizen route.Ja, ook hier ruk dat er niemand is geweest
*Dorothea* schreef: Ik heb het geluk dat ik bij m'n ouders in de tuin kan zitten (maar dat houdt natuurlijk ook ooit een keer op).Ligt ook aan de gezinssamenstelling. Zelfs hier int oooooosten vind ik de huren van normale eengezinswoningen met een tuin van 4 x 6 mtr soms belachelijk hoog. Flats gaat nog, maar dan moet je niet erg kieskeurig zijn wat locatie en ruimte betreft.
Ik kan me ............CV ketel stuk, kan ik de woningbouw bellen. Raak ik mijn baan kwijt dan krijg ik huursubsidie. Scheelt wel dat ik een vrij lage huur heb.
galgo schreef: Hier ook niemand geweest voor de open huizen route.Zwaar **** voor je. Ik kan me je moedeloosheid voorstellen. Hopelijk verandert de situatie binnenkort, maar dat hoop ik voor iedereen die z'n huis te koop heeft staan.
K&D schreef: Ligt ook aan de gezinssamenstelling. Zelfs hier int oooooosten vind ik de huren van normale eengezinswoningen met een tuin van 4 x 6 mtr soms belachelijk hoog. Flats gaat nog, maar dan moet je niet erg kieskeurig zijn wat locatie en ruimte betreft.Ja dat klopt hoor, ik woon dan ook in een flat zonder balkon. Nou is de buurt wel heel leuk, dat scheelt.