Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Bedankt voor de reacties. Misschien ga ik inderdaad op voorhand wel eens langs. Gek hè, zo nieuw allemaal en totaal geen ervaring mee. Het spookt alleen steeds vaker door mijn kop en ik ben dan liever voorbereid dan dat ik alles in de stress van dat moment moet uitzoeken
Arkay schreef: indd hoe kies je ? Ook wij zullen er mee te maken krijgen arkay wordt deze zomer 8 jaar en je weet maar nooit.

Wij zitten in de regio rotterdam en zag dat er ook een paar verschillende zitten majesta.nl, dierencrematie.nl die doen ook paarden, dierencrematotium-rotterdam.nl
Als ik de sites zie dan zit er al een groot verschil tussen de een en de ander.
ik heb hele fijne ervaring met hoeksche hof in numansdorp, welliswaar niet met eigen dieren maar kom daar regelmatig met de dierenambulance, vind het daar heel netjes geregeld.
Wij hebben een goede ervaring in Stompwijk, wij kwamen toen s'nachts uit Oostenrijk met onze overleden boxer en werden cht heel lief ontvangen en mochten alle tijd nemen en ze lag er heel mooi bij en dat allemaal om 3.30 s'nachts!
Wij hebben een rot ervaring 6 jaar geleden in duc Amsterdam, zo koud en kil en ik wilde onze hond eigenlijk weer mee terug nemen :'(
Ik hoor ook hele goede berichten over heerhugowaard
Ik heb (helaas) twee ervaringen met Stompwijk. De eerste keer met Breezer was niet onverdeeld positief. Heel lang moeten wachten in een klein vervallen hokje, terwijl mijn beer buiten op een brancard naast het gebouw stond. Op zich daarna wel oké geholpen.
Eigenlijk had ik toen besloten de volgende keer naar de Grebbeberg te rijden. (www.grebbehof.nl) Daar ooit met een overleden beagle van een vriendin van me geweest en die ervaring was vele malen beter.

Toen Dommelsch vrij plotseling overleed, was de situatie in mijn hoofd dusdanig chaotisch dat ik geen ruimte heb gegeven voor een alternatief dan naar Stompwijk. Me erbij neergelegd dat een ander crematorium de pijn van het verlies niet ging verzachten op dat moment.
En ik moet zeggen dat deze keer werkelijk ontzettend lief en goed was. Enorm goed en warm geholpen, wat mij het meest raakte, was dat de man die me hielp het geen seconde over "uw hond", maar over "Dommelsch" heeft gehad.

Ergo:
1. Goed dat je je voorbereidt. Hoe moeilijk ook, in het verdriet van het moment is het lastig je hoofd op orde houden
2. Stompwijk zou ik na de ervaring met Dommelsch, iedereen (weer) aanraden.

:-*
bellabeest schreef: ik heb hele fijne ervaring met hoeksche hof in numansdorp, welliswaar niet met eigen dieren maar kom daar regelmatig met de dierenambulance, vind het daar heel netjes geregeld.
Quinta is ook bij het Hoekse Hof gecremeerd, ik vond ze erg netjes en professioneel!
Wij zijn gewoon naar het dichts bij  zijnde crematorium gereden, in Bentelo.
We hebben geen moment overwogen, of we elders zouden gaan.
De mensen waren netjes aardig, dat was voor mij genoeg.
Manlief vond het overdone, maar niet iedereen is hetzelfde.
Als één van onze eigen honden overlijdt, gaan we zeker weer daar naar toe en we hoeven de as niet terug.
Cremeren is voldoende.

Hanny
Ik las nog een andere tip, hoe voor de hand liggend ook, normaal zou ik er niet op gekomen zijn. Als je je hond moet laten inslapen, kijk dan of dat mogelijk is op een tijdstip van de dag waarna je nog tijd hebt om in alle rust naar het crematorium te rijden. Niet aan het einde van de dag dus, als het enigszins te plannen is.
Femke schreef: Ik las nog een andere tip, hoe voor de hand liggend ook, normaal zou ik er niet op gekomen zijn. Als je je hond moet laten inslapen, kijk dan of dat mogelijk is op een tijdstip van de dag waarna je nog tijd hebt om in alle rust naar het crematorium te rijden. Niet aan het einde van de dag dus, als het enigszins te plannen is.
Ook omdat je dan de hele dag zit te wachten op wat komen gaat.. ik vond dat zelf echt rot.
Door fransbulletje
Femke schreef: Ik las nog een andere tip, hoe voor de hand liggend ook, normaal zou ik er niet op gekomen zijn. Als je je hond moet laten inslapen, kijk dan of dat mogelijk is op een tijdstip van de dag waarna je nog tijd hebt om in alle rust naar het crematorium te rijden. Niet aan het einde van de dag dus, als het enigszins te plannen is.
Onze Pierre is s'nachts om 1.00 uur plotseling thuis overleden.
Wij hebben hem in een mandje gelegd en boven op een koele kamer neergezet.
Pas de volgende morgen rond 10.00 uur hebben we hem naar het crematorium gebracht.
Vond het wel heel fijn dat we hem nog even thuis hebben gehad.
Ging vaak nog even bij hem zitten en zo konden we heel rustig afscheid nemen vooral omdat het zo ineens en snel was gegaan.
Goede tip! Met 1 hond konden wij dit niet, en moesten gelijk door naar crematorium, dat is echt niet fijn. Ook ivm weekend lastig, en erg warm buiten, dus kon niet het weekend over.
Andere hond, de volgende dag weggebracht, dat was echt veel fijner. Ook qua stijfheid van het lijf
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door