Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
star schreef: Nou ja, mijn reu is ook 70cm en ik weet dat zijn halfbroer in Amerika (zowel vader als moeder zijn wegwandel aan mijn hond) weegt nu met 10 maanden al boven de 50kg schoft week ik niet.
Wel zijn dit werklijn honden geen stamboom mechelse.
Oja ook heeft mijn reu wolfsklauwen aan beide achterpoten.
Mijn x mechel Turkse herder had ook dubbele wolfsklauwen bedenkt ik me net.

De rott x herder die ik kende had op z'n kop de zelfde aftekeningen en was groter dan mijn reu dus het zou goed kunnen. ridgeback zou ook nog kunnen  :D ach als het maar een lieve en gezonde hond is toch.
En mastin espagnol heb ik ook al gezien met die aftekening, dus die kun je ook nog bedenken...

Ik heb in de africhting gezeten en ken heddurs van 70 cm, maar dat is nog altijd 6 cm kleiner. Daarbij is Jones erg lang in zijn lijf, 95 cm ruglengte. Erg lang dus. Vriendin heeft kruising mechel met ridgeback en hoewel die erg groot is, niet zo groot als mijn mafketel en stuk vierkanter, niet zo lang. Vind hem geen rottie gedrag hebben, wel heddurgedrag, duidelijk zelfs. Maar ja welke heddur? Mechel vind ik het niet op lijken. Sommig gedrag doet me trouwens aan Deense dog denken. Die ik gekend heb sprong ook zo gek en trok ook die gekke bekken hihi. Maar ken erg weinig denen. Soms denk ik aan dna onderzoek, maar ja 70 euro, daar kan ik veel leuke cursussen voor doen.

Hij is lief en topfit, hoewel net niet zo lief haha.

Om topic: terugduwen gaat hem niet worden, kan niet winnen haha.

Stapje opzi is lekker aansluiten, lol.

Dus toch maar met vlakke hand klein duwtje in de nek waarop hij dus denkt ok, einde knuffel, racen (had vandaag volgens mij kerosine gedronken, de straaljager. Lang geleden dat hij zo aan het racen was).
Door Arkay
tja hier ook een hondje van 65+ kg die hangt tijdens het lopen,
zovan ik ben lief he en dan eerst onder mn hand door om te zorgen dat die bij zn oor ligt en dan gelijk zn kop tegen mn heup aan terwijl we lopen.
Als hij te hard duwt haal ik mn hand naar mijn kant en duw zn kop een stukje opzij en zeg erbij niet duwen dan ga ik weer aan de andere kant kriebelen dan hangt hij niet meer meer wel nog zn kop tegen me aan maar niet meer leunend.
Door Lil
Arkay schreef: tja hier ook een hondje van 65+ kg die hangt tijdens het lopen,
zovan ik ben lief he en dan eerst onder mn hand door om te zorgen dat die bij zn oor ligt en dan gelijk zn kop tegen mn heup aan terwijl we lopen.
Als hij te hard duwt haal ik mn hand naar mijn kant en duw zn kop een stukje opzij en zeg erbij niet duwen dan ga ik weer aan de andere kant kriebelen dan hangt hij niet meer meer wel nog zn kop tegen me aan maar niet meer leunend.
Dat is precies hetzelfde als het hier gaat.

Ben benieuwd of hij door gaat krijgen dat hij niet helemaal weg hoeft.
Bambi kent au. Theo ook. Ze willen me geen pijn doen dus stoppen gelijk daarop.
En ga weg kennen ze ook  :biggrin2:
Ik stap ook opzij maar dan dus wel op zo een manier dat ze haar evenwicht moet hervinden. 
Bambi doet t trouwens al een hele tijd niet meer.
Jiro doet het ook :P Vooral als we bij het stoplicht staan te wachten... heerlijk vind ik dat...

Alleen als ie weer een (gier)sloot heeft meegepikt... dan vind ik het toch echt wel minder - vaak gebruikt hij me dan ook als handdoek... ei
Door Lil
HoochieHummie schreef: Doe net als ik, twee honden van gelijk gewicht (80 kg) en dan 1 links en 1 rechts, blijf je in ieder geval staan  ;D
Jones vind dit DE oplossing! Nog veel betere oplossing dan baasje laat me toch gewoon. Hij zou graag een vriend van hetzelfde kaliber en mafheid hebben (alleen dat stomme vrouwtje is daarop tegen, de trut).
Door Kaela
Lil schreef: Jones vind dit DE oplossing! Nog veel betere oplossing dan baasje laat me toch gewoon. Hij zou graag een vriend van hetzelfde kaliber en mafheid hebben (alleen dat stomme vrouwtje is daarop tegen, de trut).
Dat meen je niet? Jeetje, dat is wel echt een akelig slecht baasje dan zeg  >:(

;D
Door Lil
Kaela schreef: Dat meen je niet? Jeetje, dat is wel echt een akelig slecht baasje dan zeg  >:(

;D
Schoftig he!!!

Hier kun je nog niet eens 144 bellen!

En dan aan de buitenwereld verkondigen dat ze van je houden....
Door coby.p
-Saskia- schreef: Je voeten stevig op de grond, iets uit elkaar plaatsen en je evenwicht bewaren.  :biggrin2:

Oké, aan mij heb je niets. Ik vind het altijd heerlijk als ze tegen me aan leunen.
idem dito.
Door Lil
chipjolie schreef: De klauwtjes komen bij heel veel rassen voor alleen worden ze nu nog bij pups weg gehaald, maar dat mag vanaf juni niet meer dus dan zullen er veel meer honden zijn waarbij je het ziet :)
Maar de Beauce heeft er toch 2 compleet met botjes en kussentjes?
Jones heeft namelijk aan 1 poot en een klauw en 1 nagel (dus de aanzet tot de tweede klauw die niet ontwikkeld is). Klauwen zijn groot, met kootjes en een kussentje. Dat heb ik nog niet veel gezien, maar wie weet nu wegsnijden niet meer mag. Wel niet zo fijn hoor. Die dingen zonder botjes kunnen heel veel narigheid bezorgen. Had zusje van Boris ook. Weghalen vond men niet nodig. Met 6 maanden waren ze al een keer of 4 ingescheurd geweest en toen was verwijderen een iets grotere ingreep.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door