Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Nou, nog een keer les 1, samen met Gijs  :o
Wel gezelliger, maar minder fijn om te lopen. Op zijn tempo gaat het te hard voor mij, op mijn tempo loopt hij in telgang, lijkt me niet goed.

Dus ik ga eerst mijn conditie nog maar verbeteren zodat ik m bij hou  ;D of eens met Joep proberen. Ik hield de 3 min nu niet meer vol, ik ben zo verkouden en heb het eigenlijk al benauwd, nah jah, jammer dan. Heb het wel weer gedaan, en van de vorige keer les 1 had ik 2 dagen best veel spierpijn, dus nu maar eens kijken wat het doet.
Door Kaela
Ik heb dat ook met Oscar, als hij echt mijn tempo moet lopen, gaat hij telgangen. Ik heb aan de orthopeed gevraagd of dat erg was en hij zei van niet. Maar als ik Oscar aan de flex mee heb, dan doet ie gewoon snuffelen-draven-snuffelen-draven en dat vind ik wel fijner.

Ik heb van de week tijdens een avondrondje een heel eind gehold. Ik had het zoooooo koud! Oscar was wat verbaas haha, maar ik kreeg het wel lekker warm!
Door eelke
Kaela schreef: Ik heb dat ook met Oscar, als hij echt mijn tempo moet lopen, gaat hij telgangen. Ik heb aan de orthopeed gevraagd of dat erg was en hij zei van niet. Maar als ik Oscar aan de flex mee heb, dan doet ie gewoon snuffelen-draven-snuffelen-draven en dat vind ik wel fijner.

Ik heb van de week tijdens een avondrondje een heel eind gehold. Ik had het zoooooo koud! Oscar was wat verbaas haha, maar ik kreeg het wel lekker warm!
Ja ik deed dat ook wel eens tijdens de normale saaie stoep rondjes, om de afwisseling er een beetje in te houden, worden ze erg lollig van!

Ik heb niet eens echt spierpijn vandaag, fijn!
Door cassie_body
Ik ben vandaag begonnen met start to run, eerste les ging redelijk, dus die ga ik maar even herhalen tot ik hem onder de knie heb :-) ik heb een paar jaar geleden ook start to run gedaan maar toen wou het niet zo goed (geen motivatie). Dus ik hoop dat het nu beter gaat :-)
Door petramarcel
En zijn jullie nog bezig???
Ik ben weer begonnen met Bootcamp en mijn conditie was niet zo slecht als ik dacht (kracht daarin tegen................  :-X )

Maar omdat ik het buiten zo lekker vind en ik al heel lang start to rum op m'n mp3 heb staan, ben ik ook weer begonnen.
Les 1 en 2 heb ik meteen achterelkaar gedaan, dat ging heel lekker, wel wat spierpijn.
Daarna meteen naar les 5 en dat ging ook prima.
Net heb ik les 7 gedaan en dat was met een beetje grieperig lijf wel pittig maar toch goed vol te houden.
Ik had versie 2006 maar ik heb gister versie 2011 gedownload en op de mp3 gezet, dat schema is iets anders en ze verteld wat meer tips enz.

Ik loop met 2 honden, Didi de x grote poedel en die loopt goed voorop, trekt ook wat. En Judy onze Spaanse podenco mix, zij loopt meestal naast me, ben benieuwd of dat straks nog veranderd.
Gaat met deze 2 erg goed en zeker niet vervelend maar ik durf nog niet met onze sterke en supersnelle Aus (alleen als ik ergens ben waar zo los meegaan)
Ik wil eind mei mee doen met de water canicross in Amsterdam met Didi (Judy houdt niet van water  :) )
Ik merk dat ik een doel nodig heb anders zakt het weer weg en dat terwijl ik het wel erg lekker vind (maar ik wil sneller enz........)
Door charmed
Al dat gepraat over hardlopen, dan wil ik ook hardlopen. Ik heb me voorgenomen als ik nieuwe schoenen heb, dat ik het zeker uit ga proberen of ik overeind kan blijven tijdens hardlopen. Als dat lukt, gaan we het opbouwen en uitbreiden. Lijkt me zo geweldig dat te doen!
Door Kaela
Ik heb vanmorgen les 1 weer gelopen. Heb al veels te lang niets gedaan en 2 keer ziek geweest, dus conditie was volledig verdwenen. Nu is wel het idee om het weer goed op te pakken. Dinsdag les 2, vrijdag les 3. Ik ga mijn best doen!
Door petramarcel
Kaela schreef: Ik heb vanmorgen les 1 weer gelopen. Heb al veels te lang niets gedaan en 2 keer ziek geweest, dus conditie was volledig verdwenen. Nu is wel het idee om het weer goed op te pakken. Dinsdag les 2, vrijdag les 3. Ik ga mijn best doen!
Heel goed!

Ja zo vervelend als je net lekker bezig bent dat je dan ziek wordt of een blessure ................
Dat had ik een paar jaar terug ook en daarna weer beginnen is toch erg lastig.
Vind de eerste opbouw ook erg lastig wil meteen een stuk kunnen lopen haha.
Nu met de honden gaat het wel erg lekker en ik heb hier op loop afstand een natuurgebiedje (t wildrijk) daar loopt een route van 2,5 km daar ben ik nu 2 x geweest.
Het er naar toe lopen is dan de warming up en dan loop ik ongeveer anderhalf rondje met evy en omdat het zo dichtbij is is het wel makkelijk te doen.
Ik vind door de wijk of langs de straat niet leuk en ook niet prettig op een harde ondergrond, ga liever de natuur in (en die is hier meer dan genoeg woon vlakbij het strand en het duingebied Petten en Schoorl)
Door Kaela
Het is best lastig om te willen rennen met Oscar. Maar voor Oscar is het goede beweging, mits hij de ruimte aan de flex kan krijgen. We hebben hier een fantastische wielerbaan liggen, maar daar loopt zoveel volk met (enge) honden los, dat we er niet meer komen. Dus ik behelp me door op rare tijden door het park en over het fietspas te gaan en dan wil het wel. On weggetje buiten de stad, voor als ik weer iets langere lessen loop, is tijdelijk niet bereikbaar omdat ze daar aan het bouwen zijn. Ik hoop dat dat niet al te lang zal zijn, want ik loop daar graag. Mooi overzicht, mooi fietspad, weinig mensen en honden meestal netjes aangelijnd.

Voor Oscar is het begin weer even lastig, omdat de intervallen zo kort zijn. Als ik straks weer meer blokjes van 3 minuten moet lopen, dan komt hij ook iets beter in het ritme van rennen=meelopen. Maar dat blijft ook wel een beetje lastig, want hij kan niet zo snel krant lezen en oooooooh wat is ie zielig als ie dan mee moet komen. Nou ja, went wel weer hoop ik en uiteindelijk is het wel heel fijn voor hem dat ik wat vlotter ga dan met het wandelen. Hij kan heel mooi mee draven en dat is heel goed voor hem.
Door Fenixjuh
Al langere tijd bezig met 'af en toe stukje rennen'.
Ik wilde net vandaag les 1 weer oppakken, maar dan in een wat sneller tempo. Dus waar je mag lopen in het tempo dat ik nu jog, en in het rennen echt rennen.
Door petramarcel
Fenixjuh schreef: Al langere tijd bezig met 'af en toe stukje rennen'.
Ik wilde net vandaag les 1 weer oppakken, maar dan in een wat sneller tempo. Dus waar je mag lopen in het tempo dat ik nu jog, en in het rennen echt rennen.
Je zou dan ook meteen bij les 5 kunnen beginnen, dat heb ik ook gedaan en dan afhankelijk hoe het gaat af en toe een les overslaan  ;)
Door Kaela
Les 2 zit er op! Nou ja, ik heb vals gespeeld. Bij 1 blokje rennen ging Oscar uitgebreid kakken en heb ik de tijd genomen om op adem te komen  ::). Ik ga lesje 2 dus nog maar eens doen, want zonder deze extra pauze had ik het wel heel erg moeilijk gekregen.
Nu kom ik alleen weer in de knoop qua planning, want vrijdag moeten we naar de dierenarts en zaterdag ben ik ook druk. Dus dat wordt of donderdag voor het werk (slik) of zondag pas weer.
Door eelke
Ik heb les 2 nog wel gelopen, maar man man, ik vind het zo verschrikkelijk om te doen he... niet echt vol te houden dus zo, terwijl ik het wel graag wil kunnen.
Er zijn ook zo veel dagen dat ik niet kan omdat ik andere dingen te doen heb, of met de honden naar het bos wil etc...
Door petramarcel
eelke schreef: Ik heb les 2 nog wel gelopen, maar man man, ik vind het zo verschrikkelijk om te doen he... niet echt vol te houden dus zo, terwijl ik het wel graag wil kunnen.
Er zijn ook zo veel dagen dat ik niet kan omdat ik andere dingen te doen heb, of met de honden naar het bos wil etc...
Combineren is de truc, gewoon die les lopen in het bos en dan lekker lang uitwandelen  ;)
Door Fenixjuh
Whaaa!! Les 1 met sprinten afgerond, trots  :biggrin2:
Nog 1 keer en dan met les 2 verder..
petramarcel schreef: Je zou dan ook meteen bij les 5 kunnen beginnen, dat heb ik ook gedaan en dan afhankelijk hoe het gaat af en toe een les overslaan  ;)
Het gaat er mij om dat mijn tempo sneller wordt. Ik wil het wel sneller opbouwen dan eerst, maar ik ben met hele kleine stapjes begonnen, echt joggen om mijn knieën te ontzien. Ik heb gemerkt dat door dit hardlopen, mijn knieën beter werden (en een grote  :censored2: aan alle artsen die zeiden dat ik nooit meer kon/mocht sporten ). Nu wil ik in een fatsoenlijk tempo kunnen rennen. Van het weekend was mijn vriend mee, en die kan mij lopend bijna bijhouden, met wat ik rennen noem...  ::) ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door