Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

*Dorothea* schreef: ...En verder vind ik, los van het ras, dat iedere hond minstens 1 uur naar buiten moet kunnen, ook als ze geboren zijn op 10 hoog in een flat.
Eens, maar toch voelen wij ons regelmatig schuldig naar de hondjes wanneer Joke door ziekte en ik door mijn werk, de hondjes maar anderhalf uur per dag buiten lopen.
We hebben laatst een poosje getimed en komen gemiddeld nog steeds aan 2 uur en 30 minuten per dag, verdeeld over 4 of 5 keer uitlaten.

-Saskia- schreef: :biggrin2: Wodka wil je graag aangeven voor dierenmishandeling. Zéker als het regent.  :biggrin2:

Geintje, ben het met je eens hoor.  ;)
Dan tikt Pluto ook zijn voorpootje tegen zijn voorhoofd met een blik in zijn ogen die duidelijk maakt dat alles prima is, maar hij is een hond, geen zeehond!  :biggrin2:

OT2:Ik heb pas honden sinds ik met Joke ben, dus 1 april aanstaande 7 jaar. Joke heeft, hondjes thuis vroeger meegeteld, haar hele leven al honden.

edit: was de middagwandeling van Joke vergeten, dus ff aangepast.
Laatst gewijzigd door Pluto op zo 23 mar 2014, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Pluto schreef: Eens, maar toch voelen wij ons regelmatig schuldig naar de hondjes wanneer Joke door ziekte en ik door mijn werk, de hondjes maar anderhalf uur per dag buiten lopen.
We hebben laatst een poosje getimed en komen gemiddeld nog steeds aan 1 uur en 50 minuten per dag, verdeeld over 4 of 5 keer uitlaten.
Nou dat is toch helemaal prima.
Er woont hier een golden die het met 3 keer 5 minuten aangelijnd naar het poepveld moet doen. En dat terwijl het baasje de hele dag thuis is.  :-X
Mij is dus twee keer een dalmaat ontzegd omdat ik geen tuin had, gelukkig is de fokker van Patsy dat vergeten te vragen.  :biggrin2:
*Dorothea* schreef: Nou dat is toch helemaal prima.Er woont hier een golden die het met 3 keer 5 minuten aangelijnd naar het poepveld moet doen. En dat terwijl het baasje de hele dag thuis is.  :-X
Mij is dus twee keer een dalmaat ontzegd omdat ik geen tuin had, gelukkig is de fokker van Patsy dat vergeten te vragen.  :biggrin2:
Dat is het ook, maar het is inderdaad, zoals je voorbeeld met de golden, af en toe schrijnend om te zien hoe weinig tijd sommige mensen bereid zijn in hun honden te investeren...
Onze (bijna) buren hebben een kleine JR van 11, die gebruikt het kattenluik om in de tuin haar behoeftes te doen. We hebben de buren in het afgelopen anderhalf jaar welgeteld 2 keer 'betrapt' op het uitlaten van Romy, uitlaten is dan een rondje rond het grasveld voor de deur van ca 400mtr. Dit terwijl de buurvrouw ook altijd thuis is...
Wat ik er vooral zo jammer aan vind is dat we aan een prachtig park wonen, waar je met het grootste gemak een 'normaal' uitlaat rondje van een half uurtje kunt lopen zonder dat het meer moeite kost dan je hond aanlijnen (overigens nemen velen die wel lopen de moeite van het aanlijnen niet) en je deur uitstappen.

Maar wel weer mazzel voor jou dat Patsy's fokker heeft zitten suffen tijdens de kennismaking.
Nu maar hopen dat ze hier niet meeleest....  ::)  :biggrin2:
*Dorothea* schreef: Nou dat is toch helemaal prima.
Er woont hier een golden die het met 3 keer 5 minuten aangelijnd naar het poepveld moet doen. En dat terwijl het baasje de hele dag thuis is.  :-X
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Ik had dat balkon heus wel gezien hoor :P

Maar ik vind dat dus ook gelul, iemand een Dalmaat (hond) ontzeggen omdat ie geen tuin heeft. Ik heb liever iemand die op een flat woont en met de hond lekker op sjouw gaat dan iemand met een huis met een tuin van 1000 m2 grond en geen kont met de hond doet onder het mom van "ruimte zat hier, hond zoekt het zelf maar uit".
*Dorothea* schreef: Nou dat is toch helemaal prima.
Ik denk dat mijn moeder Wodka mij als baasje moet ontzeggen. Ik wil langer lopen dan Wodka.  ::)

Nope. Not taking one more step. Nope! (let op: zonnig weer!)

Afbeelding
Krummel - JRT ras was nog niet erkend
Buster - Beagle
Fido - Border collie
Eddie - Chinese bloterik
Karel - Chinese bloterik
Google - border Collie

Zes honden waarvan drie nog heerlijk bij ons.
Twee van de drie overleden honden zijn mij te vroeg ontvallen  :'( Beide op bijna dezelfde leeftijd van acht jaar. Eddie wordt 2april acht en ik ben bang voor dat getal geworden...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door