Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
Elvira schreef: Truckjes leren vergroot de band met je hond en houdt de training leuk volgens de trainers.
Helemaal mee eens. Ik merk aan mezelf dat ik dan speelser met mijn hond omga, minder dwang. Maar het is wel degelijk gehoorzaamheid, ze doen toch precies wat je vraagt.

Ja, Dorothea mijn band met Jones heb ik door de trucjes veel sneller opgebouwd dan bij zijn voorgangers waar het af, zit en blijf het enige was op training.

De canine freestyle (daar is Jones dol op en ik vind het ook erg leuk) is vanuit de obedience ontstaan.  ;)
Door Roef & Hidde
Hidde was super braaf tot ong. 1 jaar  :-X toen spoten de hormonen zijn oren uit en was er geen land mee te bezeilen buiten >:(
na het zetten van een implantaat is hij weer het liefste jongetje van de klas geworden.

fijn dat het zo goed gaat met Nelson en wie weet slaat hij dat hele puber gebeuren over ;)
Door Lil
Roef & Hidde schreef: Hidde was super braaf tot ong. 1 jaar  :-X toen spoten de hormonen zijn oren uit en was er geen land mee te bezeilen buiten >:(
na het zetten van een implantaat is hij weer het liefste jongetje van de klas geworden.

fijn dat het zo goed gaat met Nelson en wie weet slaat hij dat hele puber gebeuren over ;)
Ah net andersom dan bij Boris.

Die begon met 12 weken en stopte met ongeveer 1 jaar (geloof met een maand of 10 begon het weer leuk te worden).
Door Elvira
*Dorothea* schreef: Ik merk ook dat Patsy daardoor erg op mij gericht is, heb jij dat ook?
Tijdens het wandelen doen we veel spelletjes, ze houdt mij echt scherp in de gaten.
Ik vind dat moeilijk om te vergelijken, je weet niet hoe hij geweest zou zijn zonder dat hij truckjes leerde. Hij is nu 8 maanden en de laatste tijd komen de streken; de eerste keer perfect voor komen en dan na het commando aan de voet, er gauw vandoor gaan. Daarna het weer perfect doen. Een paar weken geleden na de boswandeling op een paar meter staan springen en niet komen. Ik ben in de auto gestapt (hij keek me met ogen vol ongeloof aan) en een stukje weg gereden. Sindsdien hoef ik hem niet eens meer te roepen als ik bij de auto kom.  ;D
Door Fenixjuh
Het klinkt als een heerlijke hond.. Ben ik echt de enige die zich afvraagt waar de begeleidende foto's blijven??  ::)
Elvira schreef: Ik vind dat moeilijk om te vergelijken, je weet niet hoe hij geweest zou zijn zonder dat hij truckjes leerde. Hij is nu 8 maanden en de laatste tijd komen de streken; de eerste keer perfect voor komen en dan na het commando aan de voet, er gauw vandoor gaan. Daarna het weer perfect doen. Een paar weken geleden na de boswandeling op een paar meter staan springen en niet komen. Ik ben in de auto gestapt (hij keek me met ogen vol ongeloof aan) en een stukje weg gereden. Sindsdien hoef ik hem niet eens meer te roepen als ik bij de auto kom.  ;D
Leuk trucje, heb ik ook meerdere keren lopend gedaan, maar met de auto had ik dat niet gedurfd hoor  :o Wel fijn dat het zo goed werkt  :)
Door star
Met mijn border collie heb ik nooit  het idee gehad dat ze aan het puberen was, liep overal los en luisterde altijd erg goed eigenlijk.
Mijn reu begon vanaf 6 maanden.

Mijn "puber" van net 6 maanden heb ik ook totaal geen problemen mee op dit moment, loopt meer zonder dan met riem, gaat op commando aan de kant voor fietsers, gaat niet op andere honden/mensen af, als ze iets van straat wil eten en ik zeg los doet ze dat gelijk en het hieeeeerrrr zit er tot nu ook 100% , hoop dat dat zo blijft :biggrin2:

Ik doe met mijn pup ook veel doggy dance truckjes en al wat agility voor bereiding mede omdat ik anders een hyperactieve pup heb, maar ook zeker om vast te leren, leren.
Ik heb grote verschillen gezien tussen een hond die van pup af aan (op een positieve manier) getraind is en een hond waar later mee is begonnen.
Door Naomi B
Truukjes doen, ja dat doet Duke ook erg graag. Lollig onder je benen door enzo ( ik ben 1,68 en hij heeft 68 cm schofthoogte, heb je beeld? ) Maar hij is gek op truukjes leren en met bekertjes en lekkertjes oefenen en al wat meer.
Door Hope
Fenixjuh schreef: Het klinkt als een heerlijke hond.. Ben ik echt de enige die zich afvraagt waar de begeleidende foto's blijven??  ::)
Leuk trucje, heb ik ook meerdere keren lopend gedaan, maar met de auto had ik dat niet gedurfd hoor  :o Wel fijn dat het zo goed werkt  :)
Haha, ik zal er weer eens wat maken!

Ach, tuurlijk, puberen is niet leuk. Maar zegt er hier iemand dat hij zijn pup/puber liever de deur uit zet? Alle streken komen er nog, voor zover ze er niet zijn. Maar die streken maken hem juist ook weer pup.

Als vriendlief dan met 1 hand het bijzettafeltje vast moet houden en met de andere de lamp terwijl hij naar mij schreeuwt dat ik Nelson moet vangen omdat die de hele boel omver wil trekken dan moet ik mijn gezicht toch wel in de plooi houden. Als hij zonder dat wij hem horen of zien onder de keukenstoelen kruipt met zijn piep-speeltje en mij dan plots een halve meter in de lucht laat springen omdat ik me rot schrik en de ruimte onder de stoel zo ongeveer de enige is in huis waar hij niet mag komen, ach ja, dan is hij lekker baldadig en hebben we nog wat te oefenen.
Ik vind (tot nu toe dan) gewoon alles leuk. Heerlijk om zo'n mormeltje in huis te hebben en niet langer overdag altijd alleen thuis te zijn.
Door *Dorothea*
Elvira schreef: Ik vind dat moeilijk om te vergelijken, je weet niet hoe hij geweest zou zijn zonder dat hij truckjes leerde. Hij is nu 8 maanden en de laatste tijd komen de streken; de eerste keer perfect voor komen en dan na het commando aan de voet, er gauw vandoor gaan. Daarna het weer perfect doen. Een paar weken geleden na de boswandeling op een paar meter staan springen en niet komen. Ik ben in de auto gestapt (hij keek me met ogen vol ongeloof aan) en een stukje weg gereden. Sindsdien hoef ik hem niet eens meer te roepen als ik bij de auto kom.  ;D
Ooow herkenbaar, alleen werkte het wegrijden met de auto bij Patsy niet....
Door Lil
Mara M schreef: Truukjes doen, ja dat doet Duke ook erg graag. Lollig onder je benen door enzo ( ik ben 1,68 en hij heeft 68 cm schofthoogte, heb je beeld? ) Maar hij is gek op truukjes leren en met bekertjes en lekkertjes oefenen en al wat meer.
Ik ben 1.65 en Jones is 76 cm en loopt tussen mijn benen door. Hij is 1 keer vergeten te bukken, heb je daar beeld bij?
Door inni
hihi, is het dat..........ik dacht ook al dat die kleine hier een keurige lieve pup is ??was??..... tot net....ik wilde van die laatse mooie lentedag toch echt nog wel genieten...........'k ben naar huis gekomen, hij leek meer op een losgeslagen konijn dan op een hond. Hij sprong van links naar recht en toen hij ook nog ging grommen op een grote duidste herder waarvan de eigenaar het lastig had om hem opzij te houden ben ik maar rechtdoor naar huis gegaan. Net of hij het wist want de laatse 100m liep hij voorbeeldig mee. Ik denk dat ik vanavond toch maar ga reserveren. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door