Het is echt een heerlijke pup. Hij is nu 11 weken en ik zou volgende week beginnen met de puppycursus maar ik vraag me eerlijk gezegd af of ik dat wel ga doen.
Hij kan in de straat met meerdere honden spelen van de buren. Ook Hope vind hij helemaal leuk, al vind Hope het nog wat minder, zo'n scheurneus om hem heen.
Pups zijn er niet en ik vraag me natuurlijk wel af of hij dat mist. Maar ja, om eerlijk te zijn vrees ik dat hij niet veel meer te leren heeft op de puppycursus en ga ik eens bellen met een hondenschool in de buurt of een cursus waar al wat meer puntjes op de 'i' komen niet beter is voor ons.
Hij is zo ontzettend intelligent. Je leert hem echt letterlijk binnen 5 minuten een nieuwe oefening of kunstje. Natuurlijk bouwen we daarna de moeilijkheid langzaam uit maar goed, het kwartje valt gewoon vliegensvlug. Met zijn 11 weken is hij keurig zindelijk. Dat wil zeggen: hij gaat voor de deur staan en als je die dan open doet loopt hij (los) helemaal naar de achterkant van de tuin om op zijn eigen privé-toilet zijn behoeftes te doen. Daarna komt hij keurig braaf weer terug naar de deur (waar ik dan natuurlijk met een snoepje klaar sta

's Nachts moet hij nog steeds plassen, maar hij laat netjes horen dat hij moet en is verder 's nachts keurig stil. Ik haal hem er dan ook gewoon altijd uit en laat hem plassen. Geen probleem.
Hij kan nu zitten, liggen, loopt super aan de riem (netjes naast het linkerbeen, de riem hangt altijd in een boogje bij hem), hij is één en al aandacht zodra de riem er aan gaat dus hij volgt iedere beweging. Ga ik stil staan, gaat hij vanzelf zitten (en ja, dan krijgt hij natuurlijk weer gewoon wat lekkers hihi). We maken een begin met "blijf" en ik kan nu zo'n 4 meter bij hem vandaan lopen. Ik kan zowel teruglopen waarbij hij dan keurig op zijn plek blijft zitten, of hem "hier" roepen waarna hij dan aan komt scheuren.
Hij geeft een poot. Ook 'andere poot' kent hij en vind hij fantastisch. Hij gaat op commando naar zijn bench en in zijn mand. Met voeren gaat hij zitten voor ik zijn voerbak neerzet en hij begint pas met eten als ik zeg dat hij dat mag. Verder gaat hij iedere dag mee naar een rustig stukje bos, waar hij heerlijk kan rondcrossen en snuffelen want hij kan super goed los. Roep je hem dan komt hij meteen naar je terug. Als er andere mensen of honden zijn lijn ik hem aan, maar als we alleen zijn laat ik hem lekker zijn gang gaan.
Het is gewoon genieten, iedere dag weer. Ik ben zó ontzettend blij met mijn maatje!