Ik herken hier heeeeeel veel dingen van.
Daarom wilde ik ook maar 1 tip geven: proffessionele hulp.
Cay had haar problemen. Mega bitch aan de lijn en vrat andere honden op (nare ervaringen gehad en toen geleerd als ik ze eerst opeet, dus echt verwonden, dan doen ze mij geen pijn).
Jones vind heel veel dingen spannend of eigenlijk kan ik zeggen vond heel veel dingen spannend. Voordat ik deze prachtkanjer kreeg had hij alleen maar op een schip gewoond en hij kende dus niet veel van de alledaagse situatie. Omgaan met honden een probleem, fietsers, joggers, ruiters ehhhh alles wat wij normaal vinden als wij met een hond op straat lopen. En dan woon ik nog wel heel erg rustig.
Maar bij beide honden is het helemaal goedgekomen. Jones kan nog heel veel leren, maar hij valt eigenlijk zelden of nooit meer uit. Kan aan een 'lange' lijn langs voetgangers zonder hond, ruiters in stap, fietsers. Kan met 'trucjes' langs andere honden zonder uit te vallen en als de afstand groot genoeg is valt hij ook niet uit als de andere hond wel uitvalt. En ik kan hem eigenlijk altijd laten zitten en koekjes voeren als iets spannend is. Ben daar zoooooo blij mee.