Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

danielle1980 schreef: ok dat light blijven geven is niet zo'sn probleem.
komen ze dan niet iets tekort?
omdat t light is?
Volgens mij niet hoor. Het is ook compleet. Er zit minder vet in. Wie weet kunnen ze die hoeveelheid nu nog niet aan.
we hebben de pups vanaf 6 weken een probiotica kuur gegeven, toen ze een dagje ziek waren geweest, dat ging heel goed.
toen we daarmee stopte begon het een tijd erna.
kun je probiotica bv een maand geven of is dat te lang?
Ik weet niet of er een maximale kuurlengte aan zit. Volgens mij niet hoor, maar anders na elke maand een week of twee stoppen.
kruidenmix zou ik iig nog blijven geven.
en dinsdag ga ik naar de da dus zal t vragen van de giardia.
Het is geen standaard test. Maar een pup bij mij op cursus
had het en die had ook af en aan diarre en verdroeg geen CB natuur. Nu heeft ze een kuur gehad (als je pups giardia hebben, vraag dan om panacur of exil no worm plus met fendabendazol, andere middelen tegen giardia zijn veel aggressiever) en binnen drie dagen knapte ze al veel meer op en ze is nu echt een inhaalslag aan het maken met groeien.
hoezo pompoen met peterselie als ik vragen mag?
pompoen stopt erg goed. peterselieis in het algemeen erg goed, reinigt ook.
en uh hoe stoom je kip :-[
Ik neem dan een ijzeren vergiet (zo'n netmandje) en ik zet een an met een lag water op (±3 cm) waar het vergiet in blijft hangen. In het vergiet leg ik (als het water kookt) lapjes kipfilet. Je ziet het dan llangzaam wit worden. Als de bovenkant bijna wit is, draai ik ze even om en laat ze nog een paar minuutjes zo hangen.
Lapjes kip eruit halen, nieuwe lapjes inhangen, gestoomde lapjes even af laten koelen en in blokjes snijden.
(het stoomwater, als er nog over is, kun je ze ook te drinken geven, als het afgekoeld is natuurlijk).
202spots schreef: De lever,hartjes etc (orgaan) is denk ik nog laxerender dan de meel... :-\
Levertjes als grote hoeveelheden geeft wel denk ik maar hartjes niet. Ik doe zelf een pond hartjes en een grammetje of 100 a 150 levertjes zodat de koekjes sterk gaan ruiken. plus de meel en de eieren heb ik uiteindelijk 750g beslag ongeveer. Ik denk niet dat de 150g levertjes laxeren dan als je het over een paar dagen verspreid. Maar misschien heb ik het idd mis hoor :-\
Ik geef Mika al een half jaar probiotica. Had ook diarree na een AB-kuur.
ik heb het idee dat hij het nog nodig heeft, als ik een paar dagen oversla is zijn ontlasting zachter.
Ik geef de probiotica van Bloem, darmbalans heet het.
Sterkte met de pups. ;)
Helen schreef: Levertjes als grote hoeveelheden geeft wel denk ik maar hartjes niet. Ik doe zelf een pond hartjes en een grammetje of 100 a 150 levertjes zodat de koekjes sterk gaan ruiken. plus de meel en de eieren heb ik uiteindelijk 750g beslag ongeveer. Ik denk niet dat de 150g levertjes laxeren dan als je het over een paar dagen verspreid. Maar misschien heb ik het idd mis hoor :-\
ALLE orgaanvlees is laxerend hoor.. ;)
Ik geef niet eens lever,maar ik geef wel af en toe 'n lamshart...en ik zie het resultaat... 8)
jack schreef: Ik zou met honden die al zo lang diaree hebben niet gaan trainen. Die hebben rust nodig en geen beloningskoekjes.
Ook omdat ik in de bar lees, dat het weleens mislukt, kan ik met dit advies helemaal meegaan!
Mijn honden worden beloond met mijn vrolijke reactie, dat is voor hen voldoende! Hierdoor letten ze op mij, niet op die hand die naar de zak gaat! :-\
dat wat wel eens mislukt?

Ik train mijn honden met stem, koekjes, aaien, vrolijk doen, spelletje, vanalles. maar voedsel maakt daar wel een belangrijk deel van uit. Als je hond wil werken enkel alleen voor een vrolijke stem en aandacht, ok, maar niet alle honden zijn bereid om daarvoor alles uit de kast te trekken.
jack schreef: Ik zou met honden die al zo lang diaree hebben niet gaan trainen. Die hebben rust nodig en geen beloningskoekjes.
daar ben ik het niet mee eens.
ze hebben diarree, maar ogen verder niet ziek.
moet ik ze dan de hele tijd gaan opsluiten binnen?
ze gaan al veel minder uit dan ze eigenlijk moeten, voor de zekerheid alleen nog maar aan de riem uit.
en verder alleen in de tuin.

en heel egoistisch gezegt kan IK de trainen met shane gewoon niet missen.
hij heeft het nodig, we lopen al wat achter omdat ik minder op druk en vreemd terrein kom omdat hij dus aan de diarree is.
en ga dus niet naar de stad oid, want de kans dat ie het op straat doet is te groot. :-[ :-\ :(
chooky schreef: dat wat wel eens mislukt?

Ik train mijn honden met stem, koekjes, aaien, vrolijk doen, spelletje, vanalles. maar voedsel maakt daar wel een belangrijk deel van uit. Als je hond wil werken enkel alleen voor een vrolijke stem en aandacht, ok, maar niet alle honden zijn bereid om daarvoor alles uit de kast te trekken.
tja idd niet alle honden doen het voor je stem,
mijn aandacht is voor shane niet belangrijk genoeg, maar eten wel.
goed shane doet alles wel gewoon, maar om het maximale resultaat te halen gebruik ik voer.
bovendien vind ik dat een betere beloning dan alleen mn stem.
hij moet nu werken voor zn eten en dat stimuleert hem.
bovendien volgens mijn trainer haalt een hond veel meer voldoening uit zn voer als hij er voor moet werken.
dan dat je zomaar een bak neer zet.
ze zegt dat dat in de natuur ook gebeurd.
en ik ben het er eigenlijk ook wel mee eens.
bij ons krijgen ze nooit meer zomaar de bak neergezet ze moeten er eerst wat voor doen.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op za 26 mar 2005, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
danielle1980 schreef: tja idd niet alle honden doen het voor je stem,
mijn aandacht is voor shane niet belangrijk genoeg, maar eten wel.
goed shane doet alles wel gewoon, maar om het maximale resultaat te halen gebruik ik voer.
bovendien vind ik dat een betere beloning dan alleen mn stem.
hij moet nu werken voor zn eten en dat stimuleert hem.
dat is dan toch wat anders dan die koekjes ......... ??? ???
Laatst gewijzigd door K@rin op za 26 mar 2005, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor ons is een koekje misschien anders dan een bak met voer, maar voor de hond is eten volgens mij gewoon eten. Ik reken de hoeveelheid koekjes dan ook bij de hoeveelheid voer voor die dag. Als er veel doorheen is gegaan, dan krijgen ze minder 'gewoon' eten. En hier moeten ze inderdaad ook werken voor hun eten. Ik heb zelfs een keer voor een lesje in navolging van de stap-contact-methode een hele bak kippenekken in kleine stukjes staan knippen om echt te trainen met haar voer (dan zou je bijijijijna willen dat je weer brokken gaf ;D) dat werkte trouwens erg goed.
Ik zorg ook altijd dat er niet gegeten wordt voordat we gaan trainen/het bos in gaan. Eten doen we pas als er gewerkt is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door