Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door choopy
Hier 1 kat en 1 bak.
Gebruik de Extreme Classic Kattenbakvulling.  Zak van 15 kg gaat hier ook wel een half jaar mee.
Wat er nu in de bak zit, zit er al vanaf begin van het jaar in. Af en toe haal ik alles eruit, bak uitsoppen en vulling er weer in.
Het begint nu wat smoezeliger te worden en zal eruit gaan bij de volgende schoonmaakbeurt en dan wordt de bak weer gevuld met een kwart tot 1/3 zak en kan King er weer een maand of 2-3 tegenaan.
Door Sylvi@
Hier 4 katten en 3 bakken, ik gebruik Tigerino klontvormende kattenbakvulling (zonder parfum, al die gekke luchtjes aan de kattenbakvulling, nee ik hou er niet van), ik merk daar weinig verschil mee, met de duurdere Extreme Classic (maar scheelt wel 8 euro op 2 zakken van 15 kg). In 1 van de bakken een hele tijd extra hygiëne kattenbakvulling van de Jumbo gehad (maar die bak werd minder gebruikt), maar nu in alle bakken hetzelfde zit, is de bak die eerst minder werd gebruikt nu juist favoriet.

Ik schep vaak, ik heb een ongecastreerde kater (die 'afkloppen' niet sproeit), zijn urine ruikt sterk, dan wil je wel meteen zijn plasje verwijderen.
Ik heb nu perfecte schepjes die ook hele kleine klontjes, die van de grotere afvallen er goed uitschept, dus de bakken blijven behoorlijk schoon. Ik doe 4 tot 6 weken met 30 kg grit.

Klontvormende houtkorrel gaan ze hier niet op, ja 1 kat die eens in de paar dagen een plasje er op doet. En silicaatkattenbakvulling vind ik zelf niets, maar de katten gaan er ook bijna niet op, vind die korrels ook veel te scherp aanvoelen.
Door Antonia
Ik heb 3 katten en 4 kattenbakken. Mijn katten komen niet buiten.
Als kattenbakvulling heb ik Extreme Classic, klontvormend met lavendel geur. Ondanks dat ik dagelijks de bakken uitschep hoor ik toch regelmatig opmerking dat men de katten in mijn huis ruikt. Normaal vind ik dat niet zo'n probleem, maar mijn huis staat te koop en daarom ben ik daar nu extra alert op. Afgezien van de prijs ben ik over dit grit heel tevreden.
Door lightning
Hier 6 katten en 4 bakken op het moment. Als er kittens zijn komen er zeker 2 bij. Ik gebruik niet heel duur grit, vanwege dat het niet mag klonteren als ik kittens heb, want kittens eten altijd grit en wil geen nare dingen.
Door dinky89
Hier 1 kattenbak en 1 poes.
Schep 1 keer per dag de plasjes en drol uit de bak.
Grit: Versele-Laga Canadian Fine
Doe ook wel halfjaar met 1 zak grit omdat het zo zuinig in gebruik is ;)

Gebruik luierzakjes om het afval in te gooien en als Dinky dan aan komt lopen en aan zo'n zakje (met babypoedergeur) ruikt dan trekt ze een enorm smerig gezicht dus hier komt geen grit met gekke luchtjes in huis  ;D Luierzakjes is ontstaan toen onze vorige poes diarree had door AB en dat nogal stonk en op die manier onze prullenbak niet zo ging stinken (wonen in appartement dus geen container buiten)
Door kaszi
Hier 1 bak en 1 kat.
Gebruik klontvormig grit van Flamingo. Met 1 zak kom ik 4 maanden toe, elke dag uitscheppen, 1 X om de 2 weken alles eruit en nadat de bak is gereinigd en ontsmet het grint er weer gezeefd in.
Door keetje
Hier 3 katten en 2 maxi bakken met Cat's Best Eco Plus kattengrit.
Bevalt prima, heeft wat uitloop maar dat heb ik opgelost door er zo'n plastic nepgras buitenmatje voor te leggen, gaat prima. Wel lees ik op het ogenblik op het WWW recensies dat de samenstelling van CBEP veranderd is en dat er veel meer uitloop is en minder klompvorming. Ik moet nieuw bestellen en zit nu wat in dubio.
Door fem fatale
Ik ben dus heel tevreden over die voor langharen, maar ik heb ook langharen, dan los je het uitlopen niet op met een matje.
Door kiara
Nou hier nooit meer houtkorrel mijn brit kreeg het er benauwt van, heeft allerlei onderzoeken gehad met dure rekeningen op de koop toe tot dat ik dacht probeer is grint en over niks meer aan de hand, heb van beafar en heb 3 katten en twee bakken waarvan er maar 1 gebruikt word door de brit.
De andere 2 doen het buiten de brit komt netjes binnen
Door Rianne145
Hier 2 katten en 2 bakken. Ze kunnen in de tuin en daar doen ze 80%.

Zou het naast de bakken piesen niet ergens anders mee te maken hebben behalve het aantal bakken? Hier hebben ze nog nooit naast de bak gezeten. En ik ben niet heel braaf met het iedere dag scheppen van de bakken. Ik gebruik extreme classic. Duur maar echt perfect.
Door hannabelgje
Ze piesen niet naast de bak..... ::)
Nu ik meer bakken heb en ze extreem schoon houd doen ze alles netjes op de bak.
Door Martine-Tom
Antonia schreef: Ik heb 3 katten en 4 kattenbakken. Mijn katten komen niet buiten.
Als kattenbakvulling heb ik Extreme Classic, klontvormend met lavendel geur. Ondanks dat ik dagelijks de bakken uitschep hoor ik toch regelmatig opmerking dat men de katten in mijn huis ruikt. Normaal vind ik dat niet zo'n probleem, maar mijn huis staat te koop en daarom ben ik daar nu extra alert op. Afgezien van de prijs ben ik over dit grit heel tevreden.
Eten ze vers? Nu ik 2 katten op vers heb merk ik zoveel verschil met de bak...je ruikt hem gewoon niet meer, zo erg dat ik regelmatig vergeet hem te verschonen  :-[ :biggrin2:

Hier 2 katten en 1 meeeeeeeeeega bak met silicaat, ik zou niet anders meer willen! Geen gekke geurtjes ofzo, dat vind ik nog erger stinken als de ontlasting. Doki kan er ook niet tegen dus dat is dan makkelijk, hout, klontvormend en klei stuiven teveel voor de longpatiënt hier  :)
Door Antonia
Martine-Tom schreef: Eten ze vers? Nu ik 2 katten op vers heb merk ik zoveel verschil met de bak...je ruikt hem gewoon niet meer, zo erg dat ik regelmatig vergeet hem te verschonen  :-[ :biggrin2:

Hier 2 katten en 1 meeeeeeeeeega bak met silicaat, ik zou niet anders meer willen! Geen gekke geurtjes ofzo, dat vind ik nog erger stinken als de ontlasting. Doki kan er ook niet tegen dus dat is dan makkelijk, hout, klontvormend en klei stuiven teveel voor de longpatiënt hier  :)
Zelf ruik ik de bakken niet, maar ik heb een aantal malen een opmerking gehad van mensen die naar mijn huis kwamen kijken.
Ik heb 2 poezen en 1 kater (allemaal "geholpen") en het is vooral de omgeving waar de kater veel is waar ik opmerkingen over kreeg.
Ze eten deels vers, deels natvoer uit blik (almo nature, porta 21 en animonda carny) en een klein beetje brokjes in de voerspeeltjes (ook van almo).
Laatst gewijzigd door Antonia op za 05 apr 2014, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
Antonia schreef: Zelf ruik ik de bakken niet, maar ik heb een aantal malen een opmerking gehad van mensen die naar mijn huis kwamen kijken.
Ik heb 2 pezen en 1 kater (allemaal "geholpen") en het is vooral de omgeving waar de kater veel is waar ik opmerkingen over kreeg.
Ze eten deels vers, deels natvoer uit blik (almo nature, pota 21 en animonda carny) en een klein beetje brokjes in de voerspeeltjes (ook van almo).
Oh wat apart, ik ken wel huizen met een hondenlucht maar een kattenlucht is me nog nooit opgevallen (ja de bakken natuurlijk).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door