- wo 12 mar 2014, 10:08
Hier 4 katten en 3 bakken, ik gebruik Tigerino klontvormende kattenbakvulling (zonder parfum, al die gekke luchtjes aan de kattenbakvulling, nee ik hou er niet van), ik merk daar weinig verschil mee, met de duurdere Extreme Classic (maar scheelt wel 8 euro op 2 zakken van 15 kg). In 1 van de bakken een hele tijd extra hygiëne kattenbakvulling van de Jumbo gehad (maar die bak werd minder gebruikt), maar nu in alle bakken hetzelfde zit, is de bak die eerst minder werd gebruikt nu juist favoriet.
Ik schep vaak, ik heb een ongecastreerde kater (die 'afkloppen' niet sproeit), zijn urine ruikt sterk, dan wil je wel meteen zijn plasje verwijderen.
Ik heb nu perfecte schepjes die ook hele kleine klontjes, die van de grotere afvallen er goed uitschept, dus de bakken blijven behoorlijk schoon. Ik doe 4 tot 6 weken met 30 kg grit.
Klontvormende houtkorrel gaan ze hier niet op, ja 1 kat die eens in de paar dagen een plasje er op doet. En silicaatkattenbakvulling vind ik zelf niets, maar de katten gaan er ook bijna niet op, vind die korrels ook veel te scherp aanvoelen.