Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Oscar zijn bijnaam Stinker/Stinky is (in ieder geval tijdelijk) aangepast naar Prikkie! Hij heeft zich keurig netjes meerder keren laten prikken! Klein naaldje, geen vloeistof, maar jeeeeeezzzz dit is echt een mijlpaal!
Door sella
Wat maken jullie een meters Karin!! Heerlijk. Ik zie in de foto's en filmpjes van hem dat hij ook een heerlijk blij ei kan zijn. Dus ik zie hem niet als een probleemhond, maar als een hond met een rugzak en een verdwenen handleiding. En dat het soms heel lang kan duren voor je de juiste gebruiksaanwijzing vindt om samen te kunnen werken. En ja dat kan niet iedereen. Dus Oscar is ook wel beetje een mazzelpik dat hij jullie heeft als baas.
Door Lil
Oscar is voor zover ik kan beoordelen wel ietsje meer dan een beetje mazzelpik. Die heeft het super goed getroffen!

En ach wat is een probleemhond, ik zie nog altijd het beeld voor me hoe hij toen mijn meisje overhaalde om te spelen.
Goud waard!!!
Mijn herinnering is dus vooral een hele sociale hond die ook nog eens mooi uitziet en van mijn lievelingsras is.  :D ;D
Door Kaela
Ja dat was mooi he Lil  :biggrin2:. Was ook fijn dat ie daar even los kon en dan ook nog met zulke fijne andere honden, dat was wel echt heel erg genieten!
Door DJ_Doerak_Tucker
Gisteren heb ik les gehad (studeer klassieke homeopathie voor dieren) van Erica Bokelman over SATS en ontspannen op commando, we leren namelijk ook diverse positieve trainingsmethoden. Ik noemde het filmpje van jou en we hebben hem klassikaal bekeken :-[, hoop dat je dat niet vervelend vind.
Erica was verrast over jouw kunde in het toepassen van de trainingsmethode, ze vind dat je het ontzettend goed doet en dat je (helemaal als dit voor jou ook allemaal nieuw is) heel goed timed met het zeggen wat je gaat doen en het daadwerkelijk doen. De meeste mensen moeten er namelijk eerst ontzettend aan werken om dit allemaal onder de knie te krijgen en bij jou lijkt het als van nature te gaan! Ik zet dit openbaar omdat ik vind dat je een enorme pluim verdiend met alles wat je bereikt met Oscar. Ik was haast plaatsvervangend trots toen Erica dit vertelde, terwijl ik je helemaal niet ken  :biggrin2: ;).
Door Kaela
Jeetje, wat leuk DJ en Doerak! Dat is wel een heel erg groot compliment, zowel van Erica als van jou! Daar ben ik echt heel erg blij mee! Ik heb in 2012 de workshop contactspel gedaan en heb toen begeleiding van Erica gehad. Dus Erica kent Oscar ook, al kan ik me voorstellen dat ze dat niet meer weet.

Ik vind het niet vervelend dat jullie hem bekeken hebben. Het is voor mij een leerproces en als dat andere helpt, dan vind ik dat alleen maar leuk. Hij staat openbaar op youtube, dus hij is voor iedereen te zien. Ik voel me eigenlijk wel vereerd dat jullie hem gekeken hebben, zeker met de super positieve feedback! Dank je wel dat je dat hier ook neerzet!

Gister hadden we overigens een dikke vette, maar super nette, nee bij het prikken. De link tussen mijn Prrrrrrik en het moment dat de naald in zijn huid gaat is duidelijk gelegd. Vanmorgen met hele kleine stapjes er weer naar toe gewerkt en het lukte weer prima. Het zal wel even duren voordat hij er stabiel vertrouwen in heeft, maar ik vond het weer een fijne overwinning. Vanmiddag ga ik oefenen met mijn ouders als publiek. Als ik het durf tenminste, want ik kan nogal zenuwachtig worden van mij pa. Maar dat is dan ook wel een beetje het idee, dat ik leer omgaan met die zenuwen. We zullen het zien, het trainingsplan is al klaar en zoals altijd is het ter plekke kijken wat lukt.
Door DJ_Doerak_Tucker
Erica herkende je niet, maar ze ziet natuurlijk heul veul mensen ;). Het heeft zeker als goede lesstof gediend dus jij ook bedankt voor het delen van je verhaal.

Heel veel succes vanmiddag, dat kunnen jullie!! Een goede oefening voor jou. Fijn dat hij zijn 'nee' nu netjes aan kan geven, hij zal vast snel weer vertrouwen krijgen omdat jij precies weet wanneer het genoeg is voor Oscar  :-*.
Door pallas
Ohh...wat vind ik dit leuk om te lezen :D

Ik heb vanaf het begin dat ik jullie samen zag vertrouwen gehad in de combi van jullie met Oscar. Ook omdat Didot heel relaxt op Os reageert en ook omdat hij me heel erg aan Didot doet denken.

Ik voel me bij Oscar ook nooit onveilig.( gelukkig hoef ik ook geen nare dingen te doen, dan scheelt) Je hebt me vaak uitgelegd dat er wel bijna altijd de juiste voorwaarden daarvoor moeten zijn, maar die waren er dan ook altijd óf het was op dat moment niet zo hard nodig.
Ik vind Os een enorme lieve hond met een groot verleden, waar jullie super goed mee omgaan.
Als je het proces van "nee" mogen zeggen beschrijft is dat ook de manier waarop ik zelf vertrouwen met iemand kan ontwikkelen. Ik ben zelf ook een lieverd met een groot verleden :P :biggrin2: Als ik het zelf mag zeggen en uitproberen, dan komt  het goed......kan hooguit tijd kosten.  Misschien is het ook daarom dat ik het met jou en je Stinkerd goed kan vinden....we begrijpen elkaar :-*

Ik weet zeker dat jullie nog veel verder gaan groeien en ben super trots en dankbaar dat ik er als buitenstaander naar mag kijken en mee genieten :) :) :)
Door Kaela
[quote="DJ en Doerak"]
Erica herkende je niet, maar ze ziet natuurlijk heul veul mensen ;). Het heeft zeker als goede lesstof gediend dus jij ook bedankt voor het delen van je verhaal.

Heel veel succes vanmiddag, dat kunnen jullie!! Een goede oefening voor jou. Fijn dat hij zijn 'nee' nu netjes aan kan geven, hij zal vast snel weer vertrouwen krijgen omdat jij precies weet wanneer het genoeg is voor Oscar  :-*.
[/quote]

Als ze hem wel herkende zou het raar zijn hoor, die workshop was 2 jaar geleden en zo opvallend zullen we toen niet geweest zijn  :biggrin2:

Vanmiddag ging het oefenen ook goed. Mijn ouders keken lekker tv, mijn moeder zat zelfs wat te knikkebollen. Ik heb even rustig geoefend met Oscar. Hij deed het helemaal goed, liep rechtstreeks vanuit de bench naar zijn kleedje met een kop van leuk we gaan weer bezig! Ik heb alleen de makkelijkere dingen gedaan, maar die gingen dan ook hartstikke goed. Ik heb ook laten zien hoe ik het prikken doe, alleen dan zonder spuit, laat staan een naald en dat vond Oscar ook prima. Morgen weer gewoon thuis oefenen en dan zijn we weer klaar voor dinsdag.

[quote="pallas"]
Ik weet zeker dat jullie nog veel verder gaan groeien en ben super trots en dankbaar dat ik er als buitenstaander naar mag kijken en mee genieten :) :) :)
[/quote]

Dank je  :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door