Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door *Natasja*
Nadia schreef: Wat ik belangrijk vind is:
- maak het je zelf makkelijk
- houd het bij!!

Makkelijk maken:
Zorg dat je huis opgeruimd is. Zodat je met het huishouden geen dingen onnodig in je handen hebt. Bijvoorbeeld de badkamer. Het planchet, ik heb er (bewust) geen. Ik vind ze rommelig ogen en vangt alleen maar stof. Ik heb alles in een kastje staan. Heb je deze mogelijkheid niet? Zorg dan dat je er niet meer dan nodig op heb staan. 1 tube tandpasta, 1 deo en wat toch een kastje in kan, doen! Sommige dingen heb je niet dagelijks nodig. Als je dan even het plankje wilt afvegen en je moet 20 dingen van hun plaats halen houd dat meer  op dan 5 dingen. En zo is dat met alles, niet alleen je planchet,  maar ook op vensterbanken, kastjes, etc. Wat er niet hoeft te staan, weg ermee. Opruimen. In een kast of misschien zelfs weg gooien? Het oogt schoner en je houd het makkelijker schoon.
Oooow, ik denk dat jij een hartverzakking krijgt als je mijn badkamer zou zien  ;D ;D ;D
Door Kaela
bloemetje schreef: Ik vind het echt raar om mensen te verbieden om te plassen zoals ze willen.  Kom zeg moet ik ze dan gaan controleren ofzo? Trouwens mijn vent zou dat absoluut niet accepteren en die woont hier ook he. En de kleinste man is vijf. Laat m lekker,  blij dat ie zindelijk is. Leven en laten leven met een hygiënisch doekje in de hand. De kinderen zijn hier niet veel.
De regel is hier dat je de plee redelijk achterlaat en daarmee basta.
Je hoeft niemand iets te verbieden, jij klaagt hier dat de wc smerig is omdat er staand geplast wordt. Ik ben daar simpel in, ik zou dat dus wel gewoon zeggen, juist tegen kinderen. Als je het een beetje luchtig brengt hoeft dat geen punt te zijn. En als ie dan staand plast kun je hem er op wijzen hoe vies alles is, en dat je het daarom graag zittend wil. Of dat ie het schoonmaakt, maar dat lijkt me bij een kind van 5 moeilijker.
Hier in huis is het voor de volwassen kerels heel simpel, ik maak niet achter hun kont schoon. Dat doen ze zelf maar als ze staand willen pissen. Leven en laten leven, precies, ik weet wel wat leukers te doen dan pis vegen.
Door Kaela
Nadia schreef: Niet gericht naar mij, maar er word wel gezegd/gevraagd of bij mensen waar het huis glimt die mensen wel genieten.
Zo word er ook vaker gezegd, bij ons is het niet super schoon, want wij leven thuis ;)
Ja, dat komt wel wat vervelend over, dat snap ik wel, was niet mijn bedoeling.

Toch is het maar net wat in je natuur zit. Ik vind 40 minuten aan het huishouden bezig zijn op een gewone dag veel! Dat vind ik niet eventjes. Ik vind vroeger opstaan om voor je werk nog te stofzuigen echt  :o. Dan ben je weg, wat kan het dan schelen als er wat haren op de vloer liggen. Ik kan me er gewoon ook niet zo druk om maken, als er wat haar ligt en als het niet blinkt. Echt smerig is het hier nooit, maar ik vind 2 keer in de week stofzuigen wel zat. Als je het echt schoon wil hebben moet je 3 keer per dag aan de gang. Ik heb daar gewoon geen belang bij, het ligt mij er best.
Als ik lees wat jij steeds "eventjes" doet, dan denk ik toch echt dat jij meer tijd kwijt bent aan je huishouden dan ik. En dan is het maar net hoe erg je het vind dat er wel wat haren liggen, of wat kalkvlekjes op de kraan. Daar mag verschil in zijn, we zijn allemaal anders.
Door Pauline
Ik geniet ook van het leven en ik geniet zeker van een schoon en opgeruimd huis! Wat dat betreft had Nadia mijn dochter kunnen zijn.

Ik heb 1x per 2 weken hulp, een fantastische meid, echt geweldig. De rest van de tijd is het gewoon bijhouden, niet zo lastig als je met 2 volwassenen in een huis woont. J&J nemen uiteraard veel zand mee het huis in en haartjes zijn hier ook te vinden, maar het valt op de houten vloer gelukkig niet echt op.

Verder wordt er door de man des huizes staand geplast, maar ook achterom gekeken als hij het toilet verlaat. Worden de muren van de douche na het douchen met een trekker droogt gemaakt (scheelt enorm). Hebben ook wij minimaal spulletjes in de badkamer staan en de shampoo en douchegel in een dispenser aan de muur.

En het allerbeste is dat ik ook geleerd heb dat ik weleens wat kan laten liggen. Dat wat er vandaag ligt, ligt er morgen ook nog wel. ;)
Door bloemetje
Kaela schreef: Je hoeft niemand iets te verbieden, jij klaagt hier dat de wc smerig is omdat er staand geplast wordt. Ik ben daar simpel in, ik zou dat dus wel gewoon zeggen, juist tegen kinderen. Als je het een beetje luchtig brengt hoeft dat geen punt te zijn. En als ie dan staand plast kun je hem er op wijzen hoe vies alles is, en dat je het daarom graag zittend wil. Of dat ie het schoonmaakt, maar dat lijkt me bij een kind van 5 moeilijker.
Hier in huis is het voor de volwassen kerels heel simpel, ik maak niet achter hun kont schoon. Dat doen ze zelf maar als ze staand willen pissen. Leven en laten leven, precies, ik weet wel wat leukers te doen dan pis vegen.
Ik klaag niet hoor. Eens in de veertien dagen heb ik vier mannen ipv 1 nee ik kan ze weinig aanleren in dat tijdsbestek want over veertien dagen is dat weer vergeten want bij mama hoeft t ook niet.  Dat is ook niet mijn taak maar die van hun moeder en vader. Maar dat is natuurlijk een hele andere discussie natuurlijk.  Ze  mogen piesen hoe ze willen.  Hun vader is hun grote voorbeeld daarin en hij beslist zeer zeker zelf wat hij doet. Mijn plee is niet goor maar behoeft dagelijks onderhoud als je vier mannen in huis hebt.  Nou en? Hij doet meer dan zijn deel. De jongens trouwens ook. Ze stasn rustig voor mij stof te zuigen als ik ze dat vraag. Dan moet ik zeuren dat er eens iets mis zou gaan. Niks hoor.
Jemig joh wat een discussie over staand piesen.
Door bloemetje
Kaela schreef: Ja, dat komt wel wat vervelend over, dat snap ik wel, was niet mijn bedoeling.

Toch is het maar net wat in je natuur zit. Ik vind 40 minuten aan het huishouden bezig zijn op een gewone dag veel! Dat vind ik niet eventjes. Ik vind vroeger opstaan om voor je werk nog te stofzuigen echt  :o. Dan ben je weg, wat kan het dan schelen als er wat haren op de vloer liggen. Ik kan me er gewoon ook niet zo druk om maken, als er wat haar ligt en als het niet blinkt. Echt smerig is het hier nooit, maar ik vind 2 keer in de week stofzuigen wel zat. Als je het echt schoon wil hebben moet je 3 keer per dag aan de gang. Ik heb daar gewoon geen belang bij, het ligt mij er best.
Als ik lees wat jij steeds "eventjes" doet, dan denk ik toch echt dat jij meer tijd kwijt bent aan je huishouden dan ik. En dan is het maar net hoe erg je het vind dat er wel wat haren liggen, of wat kalkvlekjes op de kraan. Daar mag verschil in zijn, we zijn allemaal anders.
Dit ben ik dan weer volledig met je eens.
Door Mieke L.
bloemetje schreef: Dit ben ik dan weer volledig met je eens.
En qua mannen plassen ben ik het met jou eens, ik laat me ook niet vertellen hoe ik moet plassen dus dat doe ik bij een ander ook niet. Als ze het maar schoon achterlaten zal het mij een worst zijn verder!
Door Nadia
Geloof niet dat het tegen mij gericht was, maar ik sta niet vroeger op om te stofzuigen. Ben nogal gek. Ik slaap veel te graag ;D

Ik kan ook heeeeeel goed iets laten liggen of ergens doorheen kijken. Zo ben ik al van voor de kerst de ramen aan het wassen. Ik vind andere dingen steeds belangrijker :p want idd na een halve dag staat er weer nose art op. Ik heb wel van die fijne doeken om het bij te houden. Maar dat vind ik minder spannend.
Als ik hier maar 2x in de week stofzuig vind ik het ronduit vies. Dan kom ik de haren overal tegen, op de bank, op de salon tafel. Dan leef ik niet meer lekker. MAAR had ik alleen Kain dan zou ik misschien met 2x daar komen. Aysa maakt gewoon 4x zoveel troep als Kain. Dus dat is ook echt een verschil. Dat kun je niet echt met elkaar vergelijken.
Ik vind 40 minuutjes even wat huishoudelijk doen echt niet veel.
Maar dat is met alles, wat vind je belangrijk en wat heb je er voor over. Boeit een paar water vlekken niet? Nou prima toch? Niemand die er dan last van heeft.
Mij boeit het niet hoe er hier geplast word. Voor mij part gaat hij op zijn kop staan. De wc word toch dagelijks afgeveegd, gewoon omdat ik dat hygiënisch vind. Zal mij het boeien als ik dan 3 pis druppels mee opveeg. Op het werk kom ik ranzigere dingen tegen.  En ook al was dat niet. Vriendje laat de wc hier altijd netjes achter.  Wc bril gaat altijd omlaag. En een paar druppels opvegen kan ik me echt niet druk om maken.

Pauline, ik zie inderdaad veel overeenkomsten :D
Door Nadia
*Natasja* schreef: Oooow, ik denk dat jij een hartverzakking krijgt als je mijn badkamer zou zien  ;D ;D ;D
Nee hoor. Volgensmij is het bij jou heerlijk vertoeven met heel veel verschillende lekkere productjes. Dat kan ik ook erg waarderen ;) al zou bij mij wel alles in een kastje staan :D
Door Naomi B
Ik heb iig het planchetje in de badkamer opgeruimd en dochter doorgegeven dat het in het kastjes stond. Na mn opmerking dat ik zaterdag de badkamer grondig wil gaan doen, smeekte ze me zowat of zij het mocht doen. Vind ze leuk. Kind, ga je gang  ;D
Door Naomi B
Ik heb wel met gedaan dan alleen dat ding hoor...  Ook afwasmachine, was draaien, was in droger, wassen opvouwen. Woonkamer opgeruimd.
Stoffen en stofzuigen doet dochter morgenmiddag. Dan is ze vrij. Mijn handen jeuken ook voor de tuin. Maar das een ander topic.  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door