Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy schreef: Hij zegt tegen mij ook altijd dat hij super goede ervaring heeft met Dubarry. En hij ze al 10 jaar verkoopt. En ik zo ongeveer de enige ben met problemen. En gezien de reacties die ik hier lees en op bokt.nl, krijg ik het idee dat ik inderdaad de enige of een van de weinige ben met problemen :-\

Hoe zitten ze, je Dubarry's?

Want dat is dus bij mij de pest.... Ik heb een krakkemikkerig lijf. Problemen met mijn rug, mijn heupen en mijn knie. En ik krijg dus op alle schoenen en laarzen problemen met m'n rug, heupen en knieeen, behalve op mijn Dubarry's :-\. Ik trek ze aan en loop naar Parijs. Niks inlopen, niks blaren. En voor mijn doen loop ik bijna normaal op mijn Dubarry's (ja, wel scheef, met mijn voeten naar binnen maar dat is nou eenmaal zo) terwijl ik op alle andere laarzen wel invalide lijk :-\
Ik heb ze nog niet heel veel aan gehad, ze zaten wat strak om mijn kuiten dus moet ze nog een paar keer 'netjes' aan met een dunnere broek voor mijn spijkerbroek er goed in past. Maar ja, puppenmoeders komt momenteel bijna nergens dus ze staan nog ernstig mooi te zijn in de kast  :biggrin2:.
Wel echt balen dat het zo gaat terwijl ze zo lekker zitten. En als je nou eens met de importeur contact op neemt en het verhaal uit legt? Dat je niet zonder kan maar er toch ook iets niet goed gaat? Misschien hebben zij een idee voor een bepaald model ofzo?
**Jolanda** schreef: Bezoekje aan de podoloog en/of steunzolen laten aanmeten? ??? ::) ;)
Ik ben bij meer podologen en steunzoolmeters geweest dan je op meer dan beide handen kunt tellen ??? ::) ;). Ik heb een aangeboren heupafwijking.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 21 feb 2014, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantina schreef: Toch he, ik ben daar een paar weken terug geweest omdat ik dus twijfelde of ik Dubarry's moest nemen of niet. Omdat ik hier dus al vaker deze ervaringen had gelezen heb ik ze daar ook direct gevraagd wat hun ervaring daar mee is, omdat ik er echt alles mee wil kunnen, van in de paardenmest tot in de blub en alles daartussen. Nou mevrouw, dat soort verhalen hebben we nog nooit gehoord. Noooooit geen klachten met Dubarry's.  ::)  Ik snap dat je iets wil verkopen hoor, maar helemaal eerlijk is het niet  8).
(Ik heb ze uiteindelijk via internet gekocht trouwens omdat ik het toch wil proberen...)
Wel fijn dat het weer opgelost gaat worden, dat dan weer wel!
Als je outdoorshop henk van Os bedoeld is tie niet helemaal eerlijk geweest  ;) ik heb daar 2x een nieuw paar gekregen wegens klachten en 1x via het import centrum.
herkenbaar. Ik heb nu "nette"  dubarry's waarmee ik alleen op fietspaden/wandelpaden loop als de beertjes onder kantoor tijd uitgelaten moeten worden. Geen modder, geen bagger alleen regenwater. Deze scheuren dus ook op precies dezelfde plek als die van jou.

Voor het bos heb ik Aigle. Dubarry's koop ik niet meer.
Lizzy schreef: Ik ben bij meer podologen en steunzoolmeters geweest dan je op meer dan beide handen kunt tellen ??? ::) ;). Ik heb een aangeboren heupafwijking.
Oei dat is balen! en wist ik natuurlijk niet.

Maar ik blijf het bizar vinden dat laarzen met zulke prijskaartjes zo snel de geest geven.
kira schreef: herkenbaar. Ik heb nu "nette"  dubarry's waarmee ik alleen op fietspaden/wandelpaden loop als de beertjes onder kantoor tijd uitgelaten moeten worden. Geen modder, geen bagger alleen regenwater. Deze scheuren dus ook op precies dezelfde plek als die van jou.

Waaaaaaaaaat? Dat meen je niet? Nou jaaaaaaaaaaaaa, wat IS dit?
kira schreef: herkenbaar. Ik heb nu "nette"  dubarry's waarmee ik alleen op fietspaden/wandelpaden loop als de beertjes onder kantoor tijd uitgelaten moeten worden. Geen modder, geen bagger alleen regenwater. Deze scheuren dus ook op precies dezelfde plek als die van jou.

Ik heb ook Aigle's gekocht. Het nieuwe model. Ik kan er dus niet op lopen, ik lijk wel ongelukkg :-\
Ik weet uit ervaring met leren hondenriemen dat telkens nat wordend leer steeds harder wordt, en dan gemakkelijk knapt. Eigenlijk als een papiertje door midden gaat. Het leer wordt steeds harder, en knapt als een dun stokje. Lizzy, ik denk dat dat steeds met water schoonmaken er geen goed aan doet. Ik zou het vuil op laten drogen en er dan een droge borstel over zou halen. Daarna vet erop doen.
Door Lil
*Lia* schreef: Ik weet uit ervaring met leren hondenriemen dat telkens nat wordend leer steeds harder wordt, en dan gemakkelijk knapt. Eigenlijk als een papiertje door midden gaat. Het leer wordt steeds harder, en knapt als een dun stokje. Lizzy, ik denk dat dat steeds met water schoonmaken er geen goed aan doet. Ik zou het vuil op laten drogen en er dan een droge borstel over zou halen. Daarna vet erop doen.
Met leren paardrijlaarzen mag dat absoluut niet. Schoonmaken met water. Anders heb je mega krassen en je laarzen nog niet schoon. Wel degelijk water gebruiken. Hoewel we gebruikten altijd zadelzeep. Dan heb je weinig water nodig en is al deels voeding en bescherming voordat je vet.

Maar mijn leren wandelschoenen sop ik probleemloos onder de kraan ;)
Lizzy schreef: En nog meer tegenstrijdige adviezen :biggrin2: :biggrin2:. En waar je ook gaat, of het de hakkenbar, Dubarry zelf, Collonil of op Barfplaats: tegenstrijdige adviezen everywhere :biggrin2:
Noem je mijn lieve schoenmaker nou gewoon de hakkenbar  :o
Ik ga eens heel diep nadenken of ik je nog wel ga voorstellen aan hem!!
Lida. S schreef: Je moet je laarzen (en sschoenen) niet iedere dag dragen. Ze moeten rusten en drogen. Niet alleen drogen van water, maar ook van transpiratievocht. Mijn oudoom was leraar op de schoenmakersvakschool. Wij zijn thuis gedrild wat betreft schoenen. Iedere week poetsen en altijd 2 paar schoenen. Nooit 2 dagen dezelfde schoenen dragen, maar iedere dag wisselen.
Verder moesten wij ook altijd degelijke schoenen dragen, geen hakjes, of flutschoenen.

hihi, mijn vader's eerste job was in een schoenmakerij, later in een bouwbedrijf en nog later plaatste hij glazen winkeldeuren. Als hij thuiskwam wisselde hij altijd onmiddellijk van kousen en schoenen, schoenen goed open om te drogen, inlegzolen eruit en 's avonds zat ik als jong kind al schoenen te poetsen, met echt schoenSMEER, niks van die vloeibare spullen. 
De voetbalschoenen van de zoon spoelde ik gewoon af onder de kraan en met een borstel veegde ik 't meeste zand eraf. Dan zoveel mogelijk in model duwen en laten drogen, daarna wreef ik ze in met zadelvet.

Hang jij je laarzen op Lizzy wanneer ze drogen, als de rimpels erin drogen zijn de gekrakte lijnen weke plekken. als je ze niet kan ophangen, plat leggen op een rooster met de beenstukken zonder rimpels.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door