het gaat bij ons dus echt beide kanten op.

Vorige week bij het rondje om het meer was ik alleen met beide honden. Gewapend met een zak vol gedroogde kippenlevertjes ging dat best goed

Toen wij werden benaderd door 2 oudere ierse setters en een lab welke los waren ben ik midden op het veldje gaan staan (20m van het pad af dus) hondjes zit en wachtten. Ze waren beiden netjes op mij gefocust (en aan de lijn) maar de eigenaren waren dus zo gezellig aan het keuvelen dat alle 3 de honden gewoon naar ons toe liepen en niemand ook maar een poging ondernam om ze terug te roepen. Ik heb echt enorm mijn best gedaan de focus vast te houden, maar als er 3 honden onder je achterwerk hangen begrijp ik dat die van mij even geen aandacht meer voor mij hebben.

Prettige van dit verhaal is dat Kaya niet lief is voor opdringerige honden en ik met mijn revaliderende schouder koos om Chakotay tegen te houden en dus Kaya los te laten. Gezien de leeftijd van de settertjes en onstabiele manier van lopen wilde ik niet dat Chakotay er bovenop zou springen in zijn íkbendeleukstehond,echtwaar,echtwaar,kijkhoeleukikben' modus. Kaya viel dus uit en spontaan volgt er wat gemompel en doet er eens iemand een poging de honden terug te roepen. Ik ben maar verder gelopen met 3 honden achter mij aan welke na een meter of 30 terug gingen naar hun eigenaar. Bedankt mensen. Jullie konden toch zien dat ik aan het trainen was? Is het dan zoveel gevraagd jullie hond bij je te houden?
Echter vandaag samen met wederlief een rondje om het meer gedaan. De honden waren los en toen wij 4 BC's en een DH naderden deden wij de honden aan de lijn. Zij riepen de BC's en de DH werd even bij de halsband gepakt. Prima gedaan.
Helaas aan het einde van het rondje schiet Chakotay ineens weg. Die zag in de verte dus weer de BC's en DH. Halverweg blijft hij staan, ik had de stille hoop dat hij terug zou komen op mijn roepen. Helaas, meneer zet ineens weer de sprint in om hoi te zeggen. Potver, daar sta je dan met je goede gedrag

De mensen draaiden weg en liepen naar de parkeerplaats waarop Chakotay besloot dat de honden dus niet met hem wilden spelen en hij naar ons terug kwam. Helaas heb ik de mensen in kwestie niet sorry kunnen zeggen omdat ze sneller weg waren dan ik lopen kon. Maar daar baal ik dan dus enorm van. Ik was te laat! Nu is Chakotay gelukkig super sociaal maar wel veels te lomp. Dus vandaar, het kan bij ons beide kanten uit.