Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

[quote="Kaela"]
Nou ja, op zich staat er niets raars en klopt het wel wat er staat. MAAR, alleen als je je loslopende hond wel eventjes bij je roept.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mensen met honden aan de lijn in de losloopgebieden hier wat vreemd vindt. Er zijn zoveel fijnere, mooiere, leukere plekken waar je alleen aangelijnd mag komen. En dan moeten ze precies in de losloopgebieden gaan lopen. Terwijl die echt heel erg makkelijk te omzeilen zijn, je moet er bewust naar toe gaan, je hoeft er niet doorheen om ergens te komen ofzo.

Dat zal misschien niet voor elk losloopgebied gelden en blijft dat je je loslopende hond gewoon even bij je roept, wie of wat je ook passeert.
[/quote]

Ik lijn mijn hond ook aan in een losloopgebied als ik een andere hond zie, de rest van de tijd loopt ie los.
Hoe vaak ik dan niet te horen krijg, het is een losloopgebied hoor.
judith1967 schreef:
Ik ben ook al uitgekafferd,omdat ik dus met mijn hond (Dorian liep los,maar omdat ik die andere hond zag heb ik hem aangelijnd)aangelijnd liep hier in het park.En ik moest dan maar ergens anders gaan lopen.
Dus ik hem hem even mooi terug uitgekafferd,dat ie aso was.Zoo dat luchtte toen wel effes op.

Maar over dat stukje worst he
Ik heb ook altijd voertjes in mijn jaszak.
Dorian vliegt uit naar andere honden(aangelijnd)als ze te dicht bij hem in de buurt komen(Dorian is met 3 maandjes oud,aangevallen door een Lab,Dorian zat aangelijnd).Dus ik kom een mr tegen met een x shi tzu,weet dat die hond ook uitval,en die mr passeert best wel vrij dicht(voor Dorian zijn begrippen)
dus ik Dorian met voertjes afleiden,en gaat goed Dorian egeert hem volledig en ben die hond voorbij.Zegt die man jaaa met lekkers dat kan ik ook.
Dus ik gelijk erboven op:Als ik dat niet doe dan vreet hij jouw hond op!!!!!!Die man passeert mij nooit meer te dichtbij ;D  Hij heeft het tenminste begrepen.
o ja da's ook zo'n leuke jaaaaa met lekkers kan ik het ook.... Nou denk ik dan, neem eens wat lekkers mee dan...  :-X
Maar da's natuurlijk niet goed, een hond moet altijd luisteren ook zonder lekkers  ::)
Net heerlijk door het losloopgebied gelopen, hondje van mijn moeder heeft de hele weg aangelijnd gelopen.... Niet dat ik de lijn vasthield hoor  ::)

Wel makkelijk met 'hier komen', dan weet ik zeker dat ze komt omdat ik op de lijn kan gaan staan en ze niet weg kan rennen.. Maar wat ik vandaag zag, nog nooit gezien  :o

Ik liep met een man op een fiets op, zijn hond was al een stuk vooruit, mijne scharrelden wat rond, we praatten wat, zie ik een auto stoppen, zo'n busje met zijdeur, langs de weg. De man stapt uit en doet de zijdeur open, 2 herders eruit, ik gauw mijn honden geroepen, man is doorgefietst want zijn hond was al overgestoken. Wij moesten daar ook oversteken, maar even gewacht, naar parkeerplaats gelopen, en toen we wegreden was de man zijn herders alweer aan het inladen :o
Ik zag wel iedereen (zelfs langsfietsende scholieren) omkijken en een aantal mensen hun hond vasthouden....
Maar honden mogen toch ook gewoon contact maken met elkaar in een losloopgebied? Of mis ik nou iets essentieels?
Ik lijn eigenlijk mijn hond ook nooit aan, wordt ook nooit aan me gevraagd.
En ja ik wel dat mensen die hun hond gewoon lekker los willen laten lopen daar ook de kans voor moeten krijgen. Natuurlijk moet je je hond altijd in de gaten houden, maar gewoon snuffelen en even spelen, daar zijn de losloopgebieden toch juist voor?
Nu maak ik mijn hond (en mezelf  ;D) niet blij om op drukke momenten naar losloopgebieden te gaan dus kies de rustige momenten uit waarbij we meestal maar een handjevol andere honden tegen komen.
marina schreef: Maar honden mogen toch ook gewoon contact maken met elkaar in een losloopgebied? Of mis ik nou iets essentieels?
En ja ik wel dat mensen die hun hond gewoon lekker los willen laten lopen daar ook de kans voor moeten krijgen. Natuurlijk moet je je hond altijd in de gaten houden, maar gewoon snuffelen en even spelen, daar zijn de losloopgebieden toch juist voor?
Nu maak ik mijn hond (en mezelf  ;D) niet blij om op drukke momenten naar losloopgebieden te gaan dus kies de rustige momenten uit waarbij we meestal maar een handjevol andere honden tegen komen.
+1, moet er wel bij zeggen dat hier eigenlijk nooit iets vervelends gebeurt.
Dat is juist het probleem, alles gaat goed, tot het niet meer goed gaat. Helaas is het bij mij een paar keer fout gegaan, Jacy is aangevallen en ik heb hem niet verdedigt, dus doet hij dat nu zelf. En dan merk je pas hoe vervelend het is als mensen hun hond niet onder controle hebben.

Het is niet dat ze niet naar een hond toe mogen, ze moeten even bij mij komen, dan heb ik tijd om de situatie in te schatten en beslis ik. Ze mogen van mij naar elke hond, tenzij:
- de hond op ons komt afgestormd;
- de hond aan een lijn zit;
- de hond zonder baas loopt;
- de hond fixeert;
- het een heleboel honden zijn;
- de baas op de telefoon is geconcentreerd;
- de baas te druk is met kletsen (vaak treed dan de regel op dat er ook teveel honden zijn)

Meer kan ik even niet bedenken, maar IK beslis wie/wat bij mijn hond mag komen, en daarvoor wil ik best wel even 3 meter van het pad afwijken en langs de kant wachten.
Als een ontmoeting gezellig is, prima. Maar punt is dat de meeste eigenaren totaal geen honden kunnen lezen en niet inzien dat het helemaal niet zo gezellig is als hun reu sluipend en borstelend gedag komt zeggen. Of dat het helemaal niet leuk is voor een andere hond als een hond doldriest aankomt stuiteren en er bovenop springt. Of zoals gisteren de herder die Patsy in haar bil bijt, terwijl zij netjes liep te volgen. Ik heb daar geen zin in.
Ik loop hier altijd tussen de akkers door, waar als het mooi weer is het hele dorp en hun hond ook ineens moet lopen. Body wil nog wel eens naar anders honden grommen als ze te dicht bij komen, waarschuwing genoeg toch? Ik heb hem altijd aan de lijn. Komt er pas een auto aanrijden, parkeert, gooit de deur open en komt een hondje aangerend recht op Body af. Body gromt en doet verder niks als het hondje weer verder loop. Begint dat mens me toch een partij te schreeuwen dat m'n hond een muilkorf om moest. Ik wist even niet hoe ik het moest hebben. Gisterenmorgen liep ze hier weer, en ik toevallig ook met Body. Zegt ze tegen haar hondje: daar heb je die gemene hond. Dus ik zeg: ja kijk maar uit hij heeft nog niet ontbeten. Ik heb nog nooit iemand zo snel bij me vandaan zien lopen.
marina schreef: Maar honden mogen toch ook gewoon contact maken met elkaar in een losloopgebied? Of mis ik nou iets essentieels?
Vroeger mochten honden overal los lopen, omdat er veel overlast was van honden zijn er nog maar een aantal plaatsen waar het nog wel mag.
Op die plaatsten waar het wel mag word er verwacht geen overlast te veroorzaken, daarom zie je vaak staan dat honden alleen onder appel los mogen of alleen los mogen als ze op de paden blijven.
Overal en altijd word er geacht dat de honden geen wandelaars lastig vallen, geen wild opschrikken en dus ook niet andere honden en mensen lastig vallen.
Iedereen mag en heeft recht er te lopen dus ook mensen met aangelijnde hond die niet gediend is van andere honden of mensen die angstig zijn voor honden (of het slim is is een ander verhaal).

(Lees: er zijn heel erg veel honden die graag achter een bal aan rennen maar niet van buurtende honden houden door trauma/agressie/pijn/ouderdom of weet ik het en die ook de mogelijkheid moeten krijgen hun energie kwijt te kunnen mits deze ook weer goed luisteren)

Indien er veel klachten komen van lastiggevallen wandelaars, ruiters, fietsers of honden eigenaren dan word het een aanlijngebied.

Aan ons dus om te zorgen dat onze honden geen overlast bezorgen zodat onze honden los kunnen blijven lopen.

Dus nee losloopgebieden zijn er niet voor loslopende honden, maar in de eerste plaats er voor iedereen en daarnaast mag de hond los.

Handig is het dus om je hond even bij je te houden als er mensen/fietsers/wild/aangelijnde honden aankomen.
Kom je leuke honden tegen waar je hond mee wil spelen is dat natuurlijk alleen maar leuk en mooi meegenomen.

Speciale omheinde honden velden zijn wel speciaal voor honden.
Met alle respect maar nee, dat mogen ze bij mij niet. En nee, voor mij is daar dat losloopbos ook niet voor.

Ik heb 1 hond die gestresst raakt van contact met andere honden. En ze snauwt en valt uit. Ze doet de andere hond geen pijn maar ze valt uit. En zij heeft daar zelf nog het meeste last van (en gaat bijv. van de stress hondenpoep eten). En ik ontwijk andere honden en val daar niemand mee lastig. Ik loop op het pad, als er iemand aan komt, steek ik zo het bos in. En dat doe ik dus niet voor niets. Maar er zijn weinig/geen mensen die dan het besef hebben dat ik daar niet voor de lol ga lopen (met mijn knieen tot in de blubber, bijna onbegaanbaar terrein) en laten hun honden gewoon op die van mij afstuiteren. En voor mij is dat heel vermoeiend en eerlijk gezegd ook heel vervelend.....

En mijn hond snauwt dan. Want een andere hond betreedt haar persoonlijke zone. En dan heb ik weer een k*t hond....

Ik moet je eerlijk zeggen, als ik op de maan kon wandelen, deed ik dat. Want ook mijn honden willen lekker los rennen en vliegen en met elkaar spelen. Met elkaar, niet met andere honden.

Mensen hebben echt ongelofelijk mazzel dat zoveel honden het allemaal maar geweldig vinden als er wild vreemde honden recht op ze af komen gestuiterd. En het is echt een wonder dat het zo vaak goed gaat....
Ik wil geen contact met andere honden. De mijne is 5 keer gebeten en op dit moment stokoud en ziek. Als daar een hond speels tegenop springt is hij daaagen lang kreupel. Als ik hem aan de lijn houdt dan is hij ook kreupel, want kan zijn eigen tempo niet lopen (hij kan wel nog draven, maar niet meer stappen of telgangen zonder pijn. Komt door de artrose en is net andersom dan dat je meestal ziet). Mijn hond luistert perfect en kan lang en goed wandelen als hij losloopt, maar ik wil dus geen vreemde hond bij hem, helemaal niet. Dus toch geen gek verzoek van mijn kant lijkt mij.

Nu woon ik perfect op dit moment en speelt het probleem totaal niet, maar als ik nog gewoond had waar ik vroeger woonde was ik dus afhankelijk geweest van het losloopgebied.

En als de consensus is gewoon je hond op anderen af laten lopen, ok wie ben ik om er wat van te zeggen. Maar konm je ons ooit tegen hoop ik dat je begrijpt dat er dingen zijn waaarom je wel in een loisloopgebied wandelt, maar niet wilt dat andere honden contact maken.
Lil schreef: Ik wil geen contact met andere honden. De mijne is 5 keer gebeten en op dit moment stokoud en ziek. Als daar een hond speels tegenop springt is hij daaagen lang kreupel. Als ik hem aan de lijn houdt dan is hij ook kreupel, want kan zijn eigen tempo niet lopen (hij kan wel nog draven, maar niet meer stappen of telgangen zonder pijn. Komt door de artrose en is net andersom dan dat je meestal ziet). Mijn hond luistert perfect en kan lang en goed wandelen als hij losloopt, maar ik wil dus geen vreemde hond bij hem, helemaal niet. Dus toch geen gek verzoek van mijn kant lijkt mij.
Ik heb het met Sita regelmatig gehad dat ik haar op moest rapen. Gewoon niet leuk. En sorry kon er niet vanaf, want het is een losloopgebied hè.
*Dorothea* schreef: Ik heb het met Sita regelmatig gehad dat ik haar op moest rapen. Gewoon niet leuk. En sorry kon er niet vanaf, want het is een losloopgebied hè.
Ik ken het helaas maar al te goed. Als het weer warm wordt, kan ik niet meer door het open veld en zal ik weer door het bos moeten. Ga extra in aanlijngebied dan, maar ja zelfs daar lijnt men de honden niet aan als je erom vraagt. Zucht. Maar hopen dat het niet echt warm wordt. Om maar niet te spreken hoe een Jones reageert op stuiterende honden. Mmm misschien dat men nu ik een enge hond heb wel wilt aanlijnen? Maar ja enge hond valt niet meer uit, alleen als de ander dus al zover is dat die tegen hem opspringt.
Tja ben ook van mening dat mijn hond nou niet zo nodig contact moet maken met een andere hond.Dorian is met 3 maandjes oud al aangevallen door een lab(Dorian zat aan de lijn) daarna met loslopen in het bos verschillende keren door verschillende honden.
Het hoeft en mag van mij ook niet meer.

Ik merk ook gedragsverandering bij Dorian bij het zien van een andere hond.Zo loopt hij lekker ontspannen,en zodra hij een andere hond ziet,verandert heel zijn gedrag/lichaamshouding
naar onzekerheid.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door