Anne87 schreef:
Daar zit ook wel wat in. Met KVV had ik vrij snel door dat 1.5 rolletje van 500 gram wel voldoende was, soms bleef er een beetje liggen, maar meer hoefden ze eigenlijk niet. Dus dat was wel prima.
Met brokken krijgen ze onbeperkt brokken en dan een vaste hoeveelheid natvoer per dag erbij. Maar ja, dat is wat makkelijker aanvullen dan vlees ontdooien en dan tot de conclusie komen dat ze het niet hoeven.
Ik ga het wel gewoon even aanzien. Ik heb toch meer besteld dan ik voor één week nodig heb volgens mijn berekening, dus ik kan altijd wat bijmaken.
Je merkt het snel genoeg of je nog wat moet neerzetten of niet. Gewoon naar het tijdstip van de dag kijken en het beste een grote dagportie in meerdere kleinere porties verdelen over de dag. En anders het schoteltje in de koelkast zetten tot de volgende maaltijd.
Mowgli at en eet trouwens niet alles in 1 keer op. Hij eet altijd in etappes. Hier blijft dus gewoon de schotel staan tot het op is. Er wordt pas weer een nieuwe portie neergezet als Mowgli laat zien dat hij honger heeft.
Ik gaf Mowgli vrij lang tot 4 keer per dag eten. Toen hij uitgegroeid was en dus minder vroeg, werd dat gereduceerd naar 2 keer per dag. Maar dan laat hij het dus gewoon lang staan. Ik heb 's morgens een voermoment, meestal tegen een uur of 11 en dan 's avonds voordat ik naar bed ga krijgt hij nog een keer.