Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

fem fatale schreef: Volgens mij niet hoor, is barf zelf samen stellen, ongeacht of je het maalt of niet, en KVV is kant en klaar versvoer, en dus kant en klaar gekocht.
Met andere woorden er is geen eenduidige aanduiding want ik lees regelmatig over zelfgemaakte kvv maar dat kan in de uitleg van jou weer niet ;-)
Barf is volgens mij niet alleen een soort voer maar ook een verzameling richtlijnen en verhoudingen van Ian Billinghurst. Ik volg die verhoudingen niet en zit dichter bij de verhoudingen van nrv, hoewel ik dat ook niet precies volg. Dus weet je wat, ik voer gewoon vers en daar houd ik het lekker op, ga verder ook niet moeilijk doen met naampjes en definities.

En het zal wel aan mij liggen, maar als ik barf lees denk ik onwillekeurig nog steeds aan het Engelse woord voor kots. Andere mensen vaak ook, dus als ik iemand uitleg wat ik voer vermijd ik dat woord sowieso liever.
Anne87 schreef: Daar zit ook wel wat in. Met KVV had ik vrij snel door dat 1.5 rolletje van 500 gram wel voldoende was, soms bleef er een beetje liggen, maar meer hoefden ze eigenlijk niet. Dus dat was wel prima.
Met brokken krijgen ze onbeperkt brokken en dan een vaste hoeveelheid natvoer per dag erbij. Maar ja, dat is wat makkelijker aanvullen dan vlees ontdooien en dan tot de conclusie komen dat ze het niet hoeven.
Ik ga het wel gewoon even aanzien. Ik heb toch meer besteld dan ik voor één week nodig heb volgens mijn berekening, dus ik kan altijd wat bijmaken.
Je merkt het snel genoeg of je nog wat moet neerzetten of niet. Gewoon naar het tijdstip van de dag kijken en het beste een grote dagportie in meerdere kleinere porties verdelen over de dag. En anders het schoteltje in de koelkast zetten tot de volgende maaltijd.
Mowgli at en eet trouwens niet alles in 1 keer op. Hij eet altijd in etappes. Hier blijft dus gewoon de schotel staan tot het op is. Er wordt pas weer een nieuwe portie neergezet als Mowgli laat zien dat hij honger heeft.
Ik gaf Mowgli vrij lang tot 4 keer per dag eten. Toen hij uitgegroeid was en dus minder vroeg, werd dat gereduceerd naar 2 keer per dag. Maar dan laat hij het dus gewoon lang staan. Ik heb 's morgens een voermoment, meestal tegen een uur of 11 en dan 's avonds voordat ik naar bed ga krijgt hij nog een keer.
Laatst gewijzigd door Mowgli op di 07 jan 2014, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat ik wel echt moet gaan malen. Het is voor Milo niet tot nauwelijks te doen om het zelf op te eten anders. Gelukkig kan ik van iemand hier een molen overnemen en is die als het goed is onderweg. Ik ben heel benieuwd hoe het dan gaat!

Wel heb ik gisteren dus geprobeerd om ze wat vlees te geven. Gewoon een gedeelte van de dagportie, in stukjes gesneden in een bak. En de foto's daarvan wilde ik toch even met jullie delen, zo'n hele bak met vlees is toch net wat anders dan af en toe een lekker stukje rauwe kipfilet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Inmiddels heb ik de molen binnen en heb ik lekker staan malen. Volgens mij ga ik heel goede armspieren ontwikkelen! Maar het wordt goed gegeten, ze vinden het lekker en ook Milo krijgt het nu makkelijk weg. Een geslaagde actie dus. Ik ben tot nu toe wel van plan het te blijven doen. Eens kijken hoe de katten het erop doen.
Zo, de nieuwe lading vlees is binnen en ligt in de keuken. Als het iets ontdooit, ga ik ermee aan de slag. Ik ben erg tevreden en de katten ook.
Enig nadeel is dat de molen heel lastig schoon te maken is. Dat schijfje aan de voorkant lijkt vastgeroest oid. Hierdoor kom ik er moeilijk bij. Spoel hem veel en vaak door met een harde waterstraal, maar meer dan dat is vrijwel onmogelijk.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door