Kaio schreef:
Bij wie, in een stad? Waar je veel andere honden tegenkomt? Is sowieso al moeilijk met honden, laat staan met wolven. Denk dat je nog meer continue moet opletten hoe jijzelf alles doet. En alleen maar stress voor de beesten.
EN dan, wat als het niet lukt zeg maar? Wat gebeurt er dan?
En waarom moeten ze persee huishond worden? Voor de leuke uitdaging? Omdat ze zo mooi zijn? Omdat wij denken dat we ze kunnen knuffelen?
Ik vind wolven ook machtig mooi dat wel, maar het zijn en blijven wolven toch?
Nouja dat zijn precies de dingen waar ik aan denk....
Als ik lees dat ze nu als schattige pupjes al bijten en zichzelf ontlasten van stress als je ze oppakt, ze rennen weg als je hun ren in komt. En dan worden er ook nog 5 tegelijk geplaatst in een opvang waar al veel honden zitten terwijl ze in hun eigen tekst al zeggen dat de hondjes/wolfjes 1 op 1 aandacht moeten hebben.
Ik heb ooit het boek "Chakka mijn wolvenkind" gelezen, een Amerikaanse die graag een hybride wilde, en in het boek beschrijft hoe het is om een wolf in huis te hebben. Met wat ik daar las deed ze echt haar best maar toch moest ie zo rond de pubertijd in een kooi omdat ie niet meer te handhaven was, sloopte het hele huis.
Het is gewoon verdrietig vind ik, wat doen we als mens met onze natuur?
Deze hondjes of hoe je ze ook moet noemen, zouden gewoon in een afgezet reservaat moeten komen ofzo (geen idee of ze zich in het wild compleet zelfstandig kunnen handhaven, vandaar het afgezette)...
Nou ben ik al niet voor al die echte hondenpups die de grens over gehaald worden, maar dit gaat mij echt tever, niet alleen omdat ik er niet aan moet denken dat er 1 in mijn buurt zou komen wonen, maar ook uit oogpunt van deze pups, wat hebben die voor leven straks?