Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kaio schreef: Poeh..Valt nog mee hoor, wij zitten op een verbruik van ca. 6400KWh. in het jaar...
Gas 2064
Elec 4755
Gas is vrij hoog ondanks dat we amper stoken, en verder niks met gas doen! Vrijstaand, mager geisoleerd, bovenverdieping geen verwarming en woonkamer vochtig huis.
Electra tja, prehistorisch electrisch pitje, losse oven, vaatwasser, droger en niet te vergeten 4 vriezers in de garage alleen voor de honden.
Ik geloof wel dat we in de categorie grootverbuikers vallen.....
TMG1961 schreef: Ik zit al zolang als ik op mezelf woon bij Essent. Ik bel iedere keer 2-3 maanden voor aflopen contract en vraag gewoon wat ze me kunnen aanbieden. Tot nu toe heb ik telkens een aanbod gekregen dat beter was dan wat ik had. Ben tevreden dus blijf gewoon bij Essent.HIer idem.
Merk wel op dat er voor nieuwe klanten meer gedaan wordt dan voor klanten die al 35 jaar klant zijn zoals in mijn geval.
Martine-Tom schreef: Ik ben er zeker een maand mee bezig geweest om uit te vogelen welke goedkoper was, je moet zo goed weten wat je verbruikt om te berekenen welke de beste voor jou is. Nu zit ik bij de voor mij goedkoopste op basis van mijn historische verbruik, komend jaar word mijn dak geisoleerd, zou zomaar kunnen dat ik dan dus duurder uit ben omdat ik minder verbruik...Ja, zucht zo iets vreesde ik al. Energie en tijd die ik beslist niet heb, aangezien ik alweer in de situatie zit dat ik al 5 weken de tv gids ongeopend weggooi en mijn favoriete tijdschrift inmiddels is vervangen door 2 nieuwe exemplaren (en het komt maar eens per maand).
Kaio schreef: Nou ik heb het eens uitgerekent voor de halogeen spotjes voor de keuken. Ik heb voor beide de bouwmarktprijzen genomen, 22 per stuk voor LED en 6 per stuk voor halogeen.Ah! Bedankt voor het delen van je berekening!
Dan ben ik er bij de berekeing vanuitgegaan dat de led lampen niet stuk gaan, en de halogeen er 2 per jaar van vervangen moeten worden. Dus voor 8 spots 176 euro, maar ieder jaar voor halogeen 12 euro. Kom ik bij de btanduren van 3 uur uit dat het na 6,5 jaar zijn investering gaat opleveren.
En bij 8 zoals die van Lizzy branduren per dag al naar 3,2 jaar.
En dan zouden de lampen nog zeker 10 jaar mee moeten gaan. Dus dat is dan wel de moeite waard.