Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kallista schreef: Nu, wat Tsjechië betreft is de knoop doorgehakt, gaat em niet worden...Als je geen goed gevoel hebt bij een pupkoper, moet je daaraan niet verkopen. Hoe vaag het soms ook is - en misschien soms idd wel paranoia - als in de toekomst zou blijken dat je gevoel juist was, sla je jezelf voor de kop dit genegeerd te hebben.
Die mevrouw wilde perse een pup die ook FCI geregistreerd was, en begon opeens met vragen hoe groot is de teef.
Dan gaan ergens al de alarmbellen af, ik weet dat er mensen soms een bepaalde maat hond willen i.v.m. de klasse waarin ze in de behendigheid starten.
Eerst vertelde ze alleen dat ze schapen drijven deed, trials liep, en ooit zelf schapen ging aanschaffen.
Nou dat klonk goed. Voor de schapen heb je geen FCI nodig, dan is isds voldoende bij een border collie.
Nu is mijn teefje wel dubbel geregistreerd, maar de reu niet, en na overleg met de reueneigenaar is die ook niet bereid KC en export pedigree aan te vragen. En ik kom beslist niet meer terug op de keuze van de reu.
Ik heb de fokker waar ze eerder op de wachtlijst stond maar waar te weinig pups waren gecontacteerd, en daar kwamen meer rare verhalen uit, zoals het willen eisen dat er uit dat nest maar exclusief een pup naar Tsjechië verkocht mocht wordenZulke mensen had ik dan in ieder geval al zeker geen teefje verkocht.
Mensen uit onze kennissenkring dachten ook al dat de vraag naar de grootte van de teef ook wel eens zou kunnen zijn omdat vlg. hun een grote teef meer kans zou hebben op grotere nesten dan een klein fijn hondje
Ik kreeg al visioenen van iemand die een meisje uit onze fok ieder jaar had laten dekken...bah!
Kijk, vragen over bijv. gezondheidstesten, karakter e.d. vind ik niet meer als normaal (maar daar vroeg ze niet eens naar), en dat je graag een filmpje van de ouderdieren aan het werk wil zien vind ik ook normaal voor een werkend ras.
Ik denk dat mijn eerste buikgevoel wel klopte van daar geen pup heen te willen laten gaan, ook al klonk het wat omstandigheden voor een werkende BC betreft zo goed...
Of ben ik nu te paranoia?
Lizzy schreef: Bij twijfel : niet doen!Bij geen twijfel ook nergens garantie op
Angelique schreef: Bij geen twijfel ook nergens garantie opDa's waar![]()