Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

danielle1980 schreef: hoezo al maf met 2 keer voeren?
hier zijn ze uitermate braaf(na heel erg hard trainen ::))
ze liggen netjes allemaal voor de keuken op de grond te wachten tot we klaar zijn met eten in de bakken doen
dan zeg ik lopen en gaan ze naar hun bakken en zitten ze netjes te wachten tot ze hun bakken krijgen. ;D
toch wel makkelijk dat kvv hoor. ;D
Met iedere voederronde breken ze hier echt de hele tent af :-X
Cujo schreef: Hoevaak krijgen de pups nu nog te eten, en gaat het al wat beter?
ze krijgen nu nog 4 keer per dag te eten.
2 keer 200, 1 keer 300 en 1 keer 250 gr.
en het gaat echt heel goed :D
nu bijna week op cb en kruidenmix met klein beetje warm water erover, zodat t net wat warmer is. :D
je ziet ze elke dag opknappen,
en het huis en de tuin elke dag wat minder worden :o
Cujo schreef: Gelukkig gaat het inmiddels weer wat beter ;). Heb je inmiddels zelf ook al weer wat meer nachtrust ???
nou niet zoals ik het wil ::)
ze moeten er elke keer om half 4 uit en dan weer om half 7. :o
vaak doet mn moeder het,(maar ik word er toch wakker van)en ik doe dan vanaf 8 uur tot smiddags.
dus ik slaap nog niet echt genoeg.
denk omdat ze nu weer beter aant worden zijn,
het is fijn dat ze t aangeven dat wel,
ik hoop dat als ze straks gewoon weer tot 8 uur of zo kunnen uitslapen, net als voor ze ziek waren.
ben allang blij dat ze er weer beter uit gaan zien. :D
Cujo schreef: Met een beetje geduld en training kom je vast een heel eind ;), waarschijnlijk is het nu ook gewoonte geworden dat ze om half 4 uit gaan. Dus probeer dit steeds een beetje te verlaten ;), zodat jullie zelf ook weer wat meer rust gaan krijgen.
nou toen ze ziek waren gingen ze niet om half 4 uit.
maar natuurlijk wel tussendoor s'nachts.
en waren we veel beneden.
denk ook zeker dat t straks beter gaat. :D
ze krijgen nu uiterlijk om 20.00 de laatste maaltijd, dat gaat ook al wat beter.
;)
ik denk nu echt dat ze goed aan t herstellen zijn.
de ontlasting word langzaam aan weer minder per keer en per dag :D

ik had nog wel even een andere vraag.
wanneer kan ik nu het beste ontwormen?
ik wil het niet te snel doen, omat ze net beter zijn, ik ben zo bang dat ze weer ziek worden nu.
maar we denken dat bo wormen heeft :(
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 22 mar 2005, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja moeilijk.... Het hebben van wormen voor een pup is ook niet goed. Dus in dat opzicht vind ik gewoon dat hij ontwormt moet worden als hij wormen heeft. Maar ik vind ook dat je eerst een mestonderzoek moet doen om te laten onderzoeken of hij werkelijk wormen heeft. Verzamel van drie dagen poep (in een potje - zet het die dagen in de koelkast totdat je van drie dagen mest hebt) en laat je DA het onder de microscoop bekijken.

Want, ontwormen is gewoon niet geheel onschadelijk. En zeker niet bij de pups gezien het feit dat ze zo ziek zijn geweest. Dus, niet ontwormen als het niet strikt noodzakelijk is. Maar, wel ontwormen als ze wel wormen hebben.

Als ze wel wormen hebben: ontwormen EN probiotica geven. Ik zou zelf kiezen voor capsules ipv kruidenmix omdat ik toch het idee heb dat capsules krachtiger werken.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 22 mar 2005, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy schreef: Tja moeilijk.... Het hebben van wormen voor een pup is ook niet goed. Dus in dat opzicht vind ik gewoon dat hij ontwormt moet worden als hij wormen heeft. Maar ik vind ook dat je eerst een mestonderzoek moet doen om te laten onderzoeken of hij werkelijk wormen heeft. Verzamel van drie dagen poep (in een potje - zet het die dagen in de koelkast totdat je van drie dagen mest hebt) en laat je DA het onder de microscoop bekijken.

Want, ontwormen is gewoon niet geheel onschadelijk. En zeker niet bij de pups gezien het feit dat ze zo ziek zijn geweest. Dus, niet ontwormen als het niet strikt noodzakelijk is. Maar, wel ontwormen als ze wel wormen hebben.

Als ze wel wormen hebben: ontwormen EN probiotica geven. Ik zou zelf kiezen voor capsules ipv kruidenmix omdat ik toch het idee heb dat capsules krachtiger werken.
ok ik zal eens vragen of mn da zo'n mestonderzoek doet.
weet niet of alle da's dat doen?
zijn er ook niet wormen die je niet ziet in mestonderzoek? :-\

op zich ben ik erg tevreden met de kruidenmix, ze doen het er beter op dan capsules, die werkte helemaal niet. :(
wat is volgens jou ookal weer 1 vd betere probiotica's, misschien kan ik die wel krijgen.
kan ik dan ook nog gewoon de kruidenmix geven of word het dan te veel?
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 22 mar 2005, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
danielle1980 schreef: ze zijn weer aan de diarree. :'(
ik weet t onderhand niet meer, zouden ze dan echt niet tegen vlees kunnen :-\
Ik vind dit ook zo langzamerhand niet normaal meer Danielle. Wat eten de pups die niet meer bij jullie zijn? En hoe is hun ontlasting? De vader en moeder van jullie pups, eten die probleemloos vers? (moeder wel he). Wat zegt de dierenarts ervan? Heeft deze bijv. de ontlasting wel eens onderzocht?
Lizzy schreef: Ik vind dit ook zo langzamerhand niet normaal meer Danielle. Wat eten de pups die niet meer bij jullie zijn? En hoe is hun ontlasting? De vader en moeder van jullie pups, eten die probleemloos vers? (moeder wel he). Wat zegt de dierenarts ervan? Heeft deze bijv. de ontlasting wel eens onderzocht?
ik weet t niet meer. :(
vandaag voor t eerst heel piep klein beetje natuurmix geprobeerd door de light en weer fout. :(
na een week moest ik namelijk proberen een beetje natuur erdoor te doen van corine.(van cb)
ik heb expres bijna 2 weken gewacht.
maar nu is het dus gelijk weer raak.

5 van de 6 pups die niet bij mij wonen die eten vlees in allerlei verschillende smaken.
de ander woont bij de vader reu en die eet brok, farmfood, en 1 of 2 dagen ahv.
de vader is bij karin opgegroeit op vlees en brok.
die eet nu brok en dus ook 1 of 2 dagen vlees.
3 die ook op vlees zitten zijn er wel een paar dagen pas ziek geweest, maar dat was dus maar paar dagen.
essie die eet wel vlees, de ontlasting is niet perfect nog op dit moment maar ook niet slecht.
ze heeft t altijd goed gedaan verder op het vlees.

de ontlasting is nog niet onderzocht dat zou mn volgende stap wezen heb ik afgesproken met corine, als het weer fout zou gaan.
om op salmonella en 1 of ander bacter te laten onderzoeken. :-\

ik wilde dat nu toch al gaan doen, vanwege die misschien wormen.
ik denk dat ik zondag,maandag en dinsdag ontlasting ga verzamelen en dan dinsdag af geef bij de da.

de da weet niet dat ze nu alweer ziek zijn.

ik ben al van alles aan t bedenken wat t kan zijn.

ik kom tot de 2 opties wat corine zei,
wormen,(ze zijn 4 keer in hun leven ontwormt)
wat ik me afvraag kan t misschien komen daardat essie zo ziek is geweest de 1ste 3 a 4 weken van hun leven, ze heeft constant toen op een hoge dosering ab gestaan.
kan ze dat aan de pups hebben doorgegeven of zo via de melk en dat ze daardoor bv zo zwak zijn?

ik denk zelfs aan enting schema.
ze zijn alleen op 7 en 12 weken geent.
3 van de pups die hier weg zijn gegaan hebben ook op 16 weken enting gehad geloof die waar ook weil in zit, maar zeker weet ik het niet.

ik ga me onderhand de raarste dingen in mn hoofd halen, maar ja 3 pups tegelijk :-\

brokken worden nu toch veel meer een optie :-[
om te kijken of ze het daar wel goed op doen.

ik weet t gewoon niet meer, weer naar de da gaan is weer een ab kuur.
nou die hebben ze al 2 keer gehad en veel prikken en pillen ook.
dat kan gewoon niet goed zijn.

de laaste 1,5 week hebben ze echt alleen maar cb gehad, geen extra ander vlees oid.
o ja wel kruidenmix natuurlijk, 1 eetlepel.
de koekjes waar we mee trainen die bak ik zelf zodat ik zelf kan bepalen wat ik erin kan doen. :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 25 mar 2005, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door