Ik doe het niet meer, ik ben afgelopen zomer keihard op mn bek gegaan....
Er zouden 3 kittens naar het buitenland gaan en die zouden dus rabiës moeten krijgen en een aantal weken langer blijven...
Ik had heel braaf alleen de extra kosten voor de extra entingen enzo door berekend... (koopje achteraf voor hun want nederland liggen de prijzen al veel lager dan in de rest van Europa). En toen ging het mis met het 1e kitten dat verhuisd was naar frankrijk... kitten ging daar bijna dood (door dom/onwetend baasje en nog veel stommere dierenarts). Dus ik heb gezegd ik kom naar je toe of breng hem terug- dus kitten kwam terug...
Ik heb geknokt om hem in leven te houden.... maar wat dat nieuwe baasje niet verteld had....

was dat haar andere kat iets van een katteshow had meegenomen en ook ziek was en het dus besmettelijk was.... Met als gevolg dat ik 3 kittens doodziek had en mn oude hondje Mickey. De kittens zijn allemaal langer gebleven, en ik heb wekenlang geknokt om ze gezond te krijgen !!!!
Het kitten dat gewoon met 13 weken verhuisd was (normale leeftijd), naar Den Haag, was de dans ontsprongen en had nergens last van.
Toen de kittens gezond waren kreeg ik onenigheid met de nieuwe eigenaren omdat ik ze niet wilde enten omdat ik ze daar nog te zwak voor vond (in overleg met meerdere dierenarts zoals Tannetje).... het waren ervaren fokkers en hun wisten het beter en er moest geent worden etc etc en dat had ik tenslotte toegezegd ....
Eind van het verhaal is het goed gekomen hoor. Maar het zijn hele heftige weken geweest. Zowel fysiek als emotioneel... ik was echt helemaal klaar met het fokken, ik zeg ik fok noooit meer !!!
Daarbij heeft het honderden euro's extra gekost. Want die andere kittens die ziek werden kon ik op niemand verhalen.... die kosten waren voor mij... Om ze beter te krijgen had ik 5 benches staan, met in elke bench 1 kitten, met daarin een eigen kattenbak, zodat de ontlasting goed in de gaten gehouden kon worden en alles goed ontsmet kon worden en ivm dwangvoeding etc etc... dus mn huis stond volledig op zn kop... en ook extra kosten voor kattenbak etc etc waar je in eerste instantie dus niet aan denkt....
Kijk.... je kiest er voor om dieren langer te houden... Daarvoor heb je extra kosten zoals ontwormen en rabiës, en dat kun je uitrekenen.
Maar niemand die me gewaarschuwd had voor het feit dat je die weken dus ook extra risico loopt dat er van alles mis kan gaan (zelf ook niet aan gedacht). Nu kwam het door een stomme fout van die ene kitten eigenaar... maar het had ook door iets anders veroorzaakt kunnen zijn.
En wat doe je dan met die extra onvoorziene kosten ? Ik geloof dat het 'mij bijna duizend euro extra heeft gekost aan dierenartskosten en dan ben ik nog gematst omdat ik vrij veel zelf kon. Reken je dat door aan de nieuwe eigenaren ? Dek je dat in door daar van te voren een extra bedrag voor te vragen ?
Ik doe het niet meer.....