Wij zitten ook met een mysterieus hoog energie verbruik. Wij hebben vorig jaar bijna 5000 kwh verbruikt en hebben geen idee hoe het komt, wij zijn met zijn tweeën, maar tot juli woonde mijn vriend hier alleen met de hondjes.. Heb net via de site die hier genoemd werd mijn sluipverbruik berekend, dat was maar 166 kwh. Door een standby tv, standby modem en het niet uit de stekker halen van de telefoonopladers. De tv heeft geen knop om hem uit te zetten. De stekker moet er uit getrokken worden.
Het vreemde is dat wij echt nauwelijks apparaten hebben. Alleen een keramische kookplaat, oven, koel/vriescombinatie, wasmachine, magnetron die zelden gebruikt wordt, een vrieskast voor de hondenvan 200 liter volgens mij en een electrische boiler (inhoud 100 liter) en ern laptop die ik misschien één keer p/maand gebruik. Ik was niet extreem vaak en stofzuig ook niet zo vaak als de meesten hier

Kook wel vaak twee keer per dag (dat is hier normaal en wordt van mij verwacht aangezien ik niet werk

). Maar dat lijkt me geen reden voor zo'n hoog energieverbruik. Wij hebben hier ook geen verwarming, ook geen electrische. gaan dus ook alles doormeten en hopelijk worden we er wijzer van. En ik ga zorgen dat er geen sprake meeris van ssluipverbruik, want dat is gewoon zonde.