Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
Busco en Kay schreef: Wie niet horen wil moet maar voelen.... :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:  Heb ze al gezien voor 15 euris.

Als jij naar Ikea gaat kom je thuis zonder lampies, een buik vol zweedse ballen en een nieuw bankstel  :D :D :D
Tenzij je de ballen uit de ballenbak bedoelt geef ik je op dit punt lauw kans  :biggrin2:
Door BusKay
Angelique schreef: Tenzij je de ballen uit de ballenbak bedoelt geef ik je op dit punt lauw kans  :biggrin2:
Is dat niet meer??...

Tip: Collectieve Inkoop Energie van Vereniging Eigen Huis, krijg in februari een aanbod. Kijk wel of het interressant is anders opz....  Verander normaal niet al te snel..
Je hoeft geen lid te zijn en je hoeft ook geen eigen huis te hebben.
Door Lizzy
Wij hebben al een contract collectieve inkoop van VEH :biggrin2:

En Zweedse ballen gaat 'm niet worden :biggrin2:

En 15 euri per lampie vind ik nog steeds veel. We kunnen ook in het donker gaan zitten :biggrin2:, kaarsje aan, lekker gezellig :biggrin2:
Door *Marga*
Kan je die lampen uitschakelen en dan een lamp kopen waarbij je een led lamp in kan doen?

Ik heb altijd maar 1 lamp aanstaan en als ik in de keuken ben daar even de lamp aan...
Door BusKay
Lizzy schreef: Wij hebben al een contract collectieve inkoop van VEH :biggrin2:

En 15 euri per lampie vind ik nog steeds veel. We kunnen ook in het donker gaan zitten :biggrin2:, kaarsje aan, lekker gezellig :biggrin2:
Scheelt dat veel VEH??
Veel lager zul je voor dimbaar niet komen... doe je toch 2 x 4... Als ze bij jou zoveel branden zoals je schreef verdien je het wel terug. Tel maar uit 8 x 20  of 8 x 4 = 128 watt per uur minder..  Besparing op 8 uur per dag = 68 euris per jaar. Dus in 2 jaar bij 15 euris terugverdiend

Ikea LED is trouwens niet dimbaar...
Laatst gewijzigd door BusKay op zo 26 jan 2014, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ronald
Busco en Kay schreef: Is dat niet meer??...

Tip: Collectieve Inkoop Energie van Vereniging Eigen Huis, krijg in februari een aanbod. Kijk wel of het interressant is anders opz....  Verander normaal niet al te snel..
Je hoeft geen lid te zijn en je hoeft ook geen eigen huis te hebben.
Hmm... ik heb gewoon mijn eigen energiemaatschappij gebeld. Doen jullie nog wat aan de prijs of moet ik weg?
Door Laura2004
Wij zitten ook met een mysterieus hoog energie verbruik. Wij hebben vorig jaar bijna 5000 kwh verbruikt en hebben geen idee hoe het komt, wij zijn met zijn tweeën,  maar tot juli woonde mijn vriend hier alleen met de hondjes.. Heb net via de site  die hier genoemd werd mijn sluipverbruik berekend, dat was maar 166 kwh. Door een standby tv, standby modem en het niet uit de stekker halen van de telefoonopladers. De tv heeft geen knop om hem uit te zetten.  De stekker moet er uit getrokken worden.

Het vreemde is dat wij echt nauwelijks apparaten hebben. Alleen een keramische kookplaat, oven, koel/vriescombinatie, wasmachine, magnetron die zelden gebruikt wordt, een vrieskast voor de hondenvan 200 liter volgens mij en een electrische boiler (inhoud 100 liter) en ern laptop die ik misschien één keer p/maand gebruik.  Ik was niet extreem vaak en stofzuig ook niet zo vaak als de meesten hier :P Kook wel vaak twee keer per dag (dat is hier normaal en wordt van mij verwacht aangezien ik niet werk :P).  Maar dat lijkt me geen reden voor zo'n hoog energieverbruik.  Wij hebben hier ook geen verwarming, ook geen electrische.  gaan dus ook alles doormeten en hopelijk worden we er wijzer van. En ik ga zorgen dat er geen sprake meeris van ssluipverbruik, want dat is gewoon zonde.
Door *Marga*
Ik heb bij de tv alles op een gedaan, kreeg ook de stand-by niet uit , dus nu voortaan als we hem niet gebruiken alles uit door middel van zo'n rode knop :)
Door BusKay
Alleen een keramische kookplaat, oven, koel/vriescombinatie, wasmachine, magnetron die zelden gebruikt wordt, een vrieskast voor de hondenvan 200 liter volgens mij en een electrische boiler (inhoud 100 liter) en ern laptop die ik misschien één keer p/maand gebruik.

De vet aangegeven apparaten zijn stroomvreters waarbij de boiler de kroon spant je bent immers 24 uur per dag water aan het warmhouden. Boiler bij mij never.
Inductieplaat is ook goedkoper.
Diepvries hangt van de leeftijd af...
Door Laura2004
Martine-Tom schreef: Boiler en kookplaat verbruiken volgens mij veel stroom.
Dat vermoeden wij ook. We gaan ook zo'n dagnachttarief aanvragen (weet niet exact hoe het heet, maar dat het tarief lager is vanaf een bepaalde tijd) en een timer op de boiler aansluiten, zodat hij alleen op de goedkope tijden verwarmd en hopelijk gaat het verbruik dan omlaag. Zou inductie goedkoper zijn?
Gas is geen optie,  dan zouden we een losse gaskookplaat moeten kopen en die aan moeten op een butaanglasfles, dat wordt erg onpraktisch.
Door Rabia
Bij mij is denk ik ook de boiler het grootste probleem, al staat het wel zo ingeschakeld dat deze alleen in dal uren verwarmt.
Ga ook mijn verbruik eens uitrekenen, wat blijf het best veel vinden.
Door Rabia
Busco en Kay schreef:
Dus je besparing is daarom minimaal en kun je jezelf de vraag stellen of je gaat voor de besparing of het comfort.
5 ledlampjes boven mijn hoofd tijdens het douchen is best veel...
Sta nu zeker niet in het donker, maar ben ook niet meer helder verlicht;)
Door Laura2004
Busco en Kay schreef: Alleen een keramische kookplaat, oven, koel/vriescombinatie, wasmachine, magnetron die zelden gebruikt wordt, een vrieskast voor de hondenvan 200 liter volgens mij en een electrische boiler (inhoud 100 liter) en ern laptop die ik misschien één keer p/maand gebruik.

De vet aangegeven apparaten zijn stroomvreters waarbij de boiler de kroon spant je bent immers 24 uur per dag water aan het warmhouden. Boiler bij mij never.
Inductieplaat is ook goedkoper.
Diepvries hangt van de leeftijd af...
Wij hebben hier geen andere optie dan een boiler als we warm water willen. De vriezer is niet heel oud denk ik, Nynke van bp weet het beter dan ik (heb hem van haar ooit overgenomen) maar ik denk dat hij ongeveer 5 jaar oud is. Toch maar eens gaan oriënteren op een inductiekookplaat. Alles in huis is verouderd en helaas is er geen geld om alle oude apparaten te vervangen door nieuwe zuinigere, maar een inductiekookplaat is misschien wel te doen.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 26 jan 2014, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door