Ik gebruik altijd recycle zakjes: Gebruikte boterhamzakjes, zakjes waar ik wat groente in heb bewaard e.d., alles wat nog in bruikbare staat verkeerd krijgt hier een tweede leven als poepzakje. Op straat gaan ze in de eerste de beste afvalbak die ik tegenkom, en kom ik er geen tegen dan eindigen ze thuis in de kliko. Een zakje met barfkeuteltje kan je probleemloos in je jaszak stoppen. Ze mogen hier niet bij het gft, waarom weet ik niet. Ik heb nooit zakjestekort, want mijn honden zijn echte bosjespoepers dus ze gaan niet zo snel op. Dat heb ik ze niet hoeven leren dat willen ze zelf. Van pup af aan duiken ze al de bosjes in 8) Geen geschikt bosje tijdens de wandeling betekent veelal niet willen poepen

. Een grijper zal ik nooit meenemen, daar heb ik met drie honden geen hand voor vrij, lijkt me ook vreselijk onhandig, het poepzakje wordt door mij als is bij grijpzakje gebruikt.
Overigens weet ik van maar één iemand in mijn omgeving die ook de hondenpoep opruimt, ik heb het verder nog nooit iemand zien doen hier

het ligt dan ook vol overal.
En wat ik in het buitenland tijdens vakantie rondom de camping zeer regelmatig tegenkom: gevulde poepzakjes die zijn weggegooid in de bosjes

laat dan gewoon de poep liggen in plaats van ook nog een plastic zakje in het milieu te gooien. Volgens mij zijn dat mensen die alleen "opruimen" als een ander in de buurt is die hun hondziet poepen, maar zodra die uit beeld is de boel gauw in de bosjes gooien!
En zolang al die koters in dit land meer dan vier jaar lang met wegwerppampers in hun broekje rondlopen kan ik mij echt niet druk meer maken om een plastic poepzakje!