*Dorothea* schreef: Maar het gaat stukken beter met Patsy.
Gisteravond had ze nog een droge neus en mond, vannacht een hele grote plas gedaan en heel veel gedronken daarna. Maar vanmorgen plaste ze normaal en haar neus is ook weer vochtig.

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
*Dorothea* schreef: Maar het gaat stukken beter met Patsy.
Gisteravond had ze nog een droge neus en mond, vannacht een hele grote plas gedaan en heel veel gedronken daarna. Maar vanmorgen plaste ze normaal en haar neus is ook weer vochtig.
henneke schreef: lijkt mij toch een vrij duidelijk verhaal . de aanvallende hond werp je een lijn om zijn nek en je houd strak tot hij los laat of flauw valt zegt DanielleIk vond het er anders nogal onduidelijk staan
*Dorothea* schreef: Maar het gaat stukken beter met Patsy.oef gelukkig maar !
*Dorothea* schreef: Maar het gaat stukken beter met Patsy.Fijn nieuws!!!
eelke schreef: Het blijft gewoon raar, die aanlijn plicht. Ik ken honden die betrouwbaarder zijn los, dan dat mijn honden zijn aangelijnd...Het is ook raar, maar juist omdat sommigen los beter zijn: ik loop dus al 2 jaar naar volle tevredenheid elektronisch aangelijnd met Boris. Voldoe aan mijn wettelijke plicht en heb zo het beste voor iedereen. Heb wel een normale lijn in mijn jaszak, zodat mensen die bang zijn voor honden niet naar de kop geslingerd krijgen hij is elektronisch aangelijnd en daar dan op moeten vertrouwen. Wil niet dat iemand bang is voor ons.
Maar dat is eigenlijk helemaal geen discussie voor in dit topic...
Jantina schreef: Wat ik trouwens wel verwonderlijk vind... Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen, echt nog nooit, die zijn loslopende hond bij zich roept als mijn honden ook los lopen en we naderen elkaar. Ik ook niet, als niet gek lijkt en de andere baas vindt het ook OK. Hoe kan het nou dat zo ongeveer heel BP zegt aaaaltijd de honden eerst bij zich te roepen, dan de situatie te beoordelen ( wat ik heel knap vind trouwens, mij lukt het niet in een split second dat ik een hond zie volledig te beoordelen of ze elkaar leuk gaan vinden of niet ) en dan de hond accoord geeft voor spelen/snuffelen wat dan ook? En hoe gaat dat dan? Als mijn honden hoopvol naar me kijken als ze moeten blijven en ik geef ze daarna vrij dan stuiven ze er vandoor. Das toch ook een onhandige situatie voor de naderende hond? Die schrikt zich dan toch het apenzuur? Ik zou ze dan aan moeten lijnen, en weer los doen als we de hond voorbij zijn. ( wat dus regelmatig gebeurt hoor, maar dan moeten ze dus echt ff vast) Hoe ziet dat er bij jullie uit dan? Hebben jullie allemaal van die strikt opgevoedde, in iedere situatie aan de voet volgende honden?Nee ik lijn ze aan.....
Jantina schreef: Wat ik trouwens wel verwonderlijk vind... Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen, echt nog nooit, die zijn loslopende hond bij zich roept als mijn honden ook los lopen en we naderen elkaar. Ik ook niet, als niet gek lijkt en de andere baas vindt het ook OK. Hoe kan het nou dat zo ongeveer heel BP zegt aaaaltijd de honden eerst bij zich te roepen, dan de situatie te beoordelen ( wat ik heel knap vind trouwens, mij lukt het niet in een split second dat ik een hond zie volledig te beoordelen of ze elkaar leuk gaan vinden of niet ) en dan de hond accoord geeft voor spelen/snuffelen wat dan ook? En hoe gaat dat dan? Als mijn honden hoopvol naar me kijken als ze moeten blijven en ik geef ze daarna vrij dan stuiven ze er vandoor. Das toch ook een onhandige situatie voor de naderende hond? Die schrikt zich dan toch het apenzuur? Ik zou ze dan aan moeten lijnen, en weer los doen als we de hond voorbij zijn. ( wat dus regelmatig gebeurt hoor, maar dan moeten ze dus echt ff vast) Hoe ziet dat er bij jullie uit dan? Hebben jullie allemaal van die strikt opgevoedde, in iedere situatie aan de voet volgende honden?Omdat ik en mijn honden dat niet kunnen, houdt ik ze dus aangelijnd. Omdat ik niet wil dat ze met zijn tweeën afstormen op 1 andere hond (9 vd 10 keer is de andere hond 'enigshond').