Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
*Dorothea* schreef: Maar het gaat stukken beter met Patsy. :circle:
Gisteravond had ze nog een droge neus en mond, vannacht een hele grote plas gedaan en heel veel gedronken daarna. Maar vanmorgen plaste ze normaal en haar neus is ook weer vochtig.
:circle: :circle: :circle: :-* :-* :-* :-*
Door chipjolie
henneke schreef: lijkt mij toch een vrij duidelijk verhaal . de aanvallende hond werp je een lijn om zijn nek en je houd strak tot hij los laat of flauw valt zegt Danielle
Ik vond het er anders nogal onduidelijk staan  :-[
Of ik het er mee eens ben of niet laat ik me maar niet over uit

Super dat patsy het weer beter doet vandaag! :)
Ik roep mijn honden ook altijd bij me als ik een andere hond tegen kom, zo kan ik inschatten of die andere hond aardig zal zijn of niet en zo ja mogen ze daarna even snuffelen en spelen
Door henneke
Gisteravond had ze nog een droge neus en mond, vannacht een hele grote plas gedaan en heel veel gedronken daarna. Maar vanmorgen plaste ze normaal en haar neus is ook weer vochtig.
oef gelukkig maar !  :bigarmhug: :circle: :circle:
Door *Dorothea*
Patsy is als klein pupje trouwens het halve park doorgejaagd door een doldrieste labrador die werd uitgelaten door 2 kleine kinderen.  :-X Indy had die hond al 2 keer op z'n lazer gegeven, maar hij had een enorme plaat voor z'n kop. Ik heb die hond toen aangelijnd en aan die kinderen overhandigd. Die mij vervolgens allerlei verwensingen naar m'n hoofd strooiden.  :-X
Toevallig had ik het er gisteren nog over met iemand van bp, je durft toch gewoon nergens meer te lopen, overal kom je idioten tegen.
Door Fenixjuh
ach, arme Patsy.
Helaas komt het veel te vaak voor, ik kan ook genoeg verhalen vertellen zoals de meeste hier. Gister lekker wezen wandelen en Jacy ging op een hond af, die mensen zeiden, ze is niet altijd even lief.. Ik netjes bedankt voor de waarschuwing, niet dat Jacy altijd lief is, maar gewoon fijn om weer eens mensen tegen te komen die realistisch naar hun eigen hond kijken.

Gelukkig gaat het weer wat beter met Patsy, hopelijk komt ze er weer bovenop, zowel haar gezondheid als haar training. Sterkte en geeft Patsy nog maar een extra knuffel (en Indy natuurlijk ook, grote broers die hun zusje niet kunnen beschermen hebben het ook altijd zwaar)
Door Lil
Fijn nieuws!!!  :-* :-* :-*
Door Lil
eelke schreef: Het blijft gewoon raar, die aanlijn plicht. Ik ken honden die betrouwbaarder zijn los, dan dat mijn honden zijn aangelijnd...
Maar dat is eigenlijk helemaal geen discussie voor in dit topic...
Het is ook raar, maar juist omdat sommigen los beter zijn: ik loop dus al 2 jaar naar volle tevredenheid elektronisch aangelijnd met Boris. Voldoe aan mijn wettelijke plicht en heb zo het beste voor iedereen. Heb wel een normale lijn in mijn jaszak, zodat mensen die bang zijn voor honden niet naar de kop geslingerd krijgen hij is elektronisch aangelijnd en daar dan op moeten vertrouwen. Wil niet dat iemand bang is voor ons.

Maar waar het allemaal mee valt en staat en waar het in dit topic om gaat: je komt zo veel idioten tegen.  :-X :'(
Door Summerditches
Ik word helemaal onpasselijk en misselijk van je verhaal..ik voel echt de onmacht in mijn maag..
Te makkelijk om te  verwijzen naar het "waarom hebben zoveel mensen de pik op herders topic"..eigenlijk zijn de bazen natuurlijk de grote schuldigen..en jou dan laten geloven dat zit dit normaal nooit doen..die kennen we "doen ze anders nooit"..
Dat soort mensen kicken er op zou je bijna denken..natuurlijk gedragen de honden zich vaker zo..en natuurlijk moet je die niet los laten op de gok dat je niet in vervelende situaties (vooral voor de andere partij) ..tegenkomt..
heel veel sterkte voor iedereen.. >:(
Door Jantina
Wat ik trouwens wel verwonderlijk vind... Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen, echt nog nooit, die zijn loslopende hond bij zich roept als mijn honden ook los lopen en we naderen elkaar. Ik ook niet, als niet gek lijkt en de andere baas vindt het ook OK. Hoe kan het nou dat zo ongeveer heel BP zegt aaaaltijd de honden eerst bij zich te roepen, dan de situatie te beoordelen ( wat ik heel knap vind trouwens, mij lukt het niet in een split second dat ik een hond zie volledig te beoordelen of ze elkaar leuk gaan vinden of niet ) en dan de hond accoord geeft voor spelen/snuffelen wat dan ook? En hoe gaat dat dan? Als mijn honden hoopvol naar me kijken als ze moeten blijven en ik geef ze daarna vrij dan stuiven ze er vandoor. Das toch ook een onhandige situatie voor de naderende hond? Die schrikt zich dan toch het apenzuur? Ik zou ze dan aan moeten lijnen, en weer los doen als we de hond voorbij zijn. ( wat dus regelmatig gebeurt hoor, maar dan moeten ze dus echt ff vast) Hoe ziet dat er bij jullie uit dan? Hebben jullie allemaal van die strikt opgevoedde, in iedere situatie aan de voet volgende honden?
Door *Dorothea*
Jantina schreef: Wat ik trouwens wel verwonderlijk vind... Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen, echt nog nooit, die zijn loslopende hond bij zich roept als mijn honden ook los lopen en we naderen elkaar. Ik ook niet, als niet gek lijkt en de andere baas vindt het ook OK. Hoe kan het nou dat zo ongeveer heel BP zegt aaaaltijd de honden eerst bij zich te roepen, dan de situatie te beoordelen ( wat ik heel knap vind trouwens, mij lukt het niet in een split second dat ik een hond zie volledig te beoordelen of ze elkaar leuk gaan vinden of niet ) en dan de hond accoord geeft voor spelen/snuffelen wat dan ook? En hoe gaat dat dan? Als mijn honden hoopvol naar me kijken als ze moeten blijven en ik geef ze daarna vrij dan stuiven ze er vandoor. Das toch ook een onhandige situatie voor de naderende hond? Die schrikt zich dan toch het apenzuur? Ik zou ze dan aan moeten lijnen, en weer los doen als we de hond voorbij zijn. ( wat dus regelmatig gebeurt hoor, maar dan moeten ze dus echt ff vast) Hoe ziet dat er bij jullie uit dan? Hebben jullie allemaal van die strikt opgevoedde, in iedere situatie aan de voet volgende honden?
Nee ik lijn ze aan.....
Door eelke
Jantina schreef: Wat ik trouwens wel verwonderlijk vind... Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen, echt nog nooit, die zijn loslopende hond bij zich roept als mijn honden ook los lopen en we naderen elkaar. Ik ook niet, als niet gek lijkt en de andere baas vindt het ook OK. Hoe kan het nou dat zo ongeveer heel BP zegt aaaaltijd de honden eerst bij zich te roepen, dan de situatie te beoordelen ( wat ik heel knap vind trouwens, mij lukt het niet in een split second dat ik een hond zie volledig te beoordelen of ze elkaar leuk gaan vinden of niet ) en dan de hond accoord geeft voor spelen/snuffelen wat dan ook? En hoe gaat dat dan? Als mijn honden hoopvol naar me kijken als ze moeten blijven en ik geef ze daarna vrij dan stuiven ze er vandoor. Das toch ook een onhandige situatie voor de naderende hond? Die schrikt zich dan toch het apenzuur? Ik zou ze dan aan moeten lijnen, en weer los doen als we de hond voorbij zijn. ( wat dus regelmatig gebeurt hoor, maar dan moeten ze dus echt ff vast) Hoe ziet dat er bij jullie uit dan? Hebben jullie allemaal van die strikt opgevoedde, in iedere situatie aan de voet volgende honden?
Omdat ik en mijn honden dat niet kunnen, houdt ik ze dus aangelijnd. Omdat ik niet wil dat ze met zijn tweeën afstormen op 1 andere hond (9 vd 10 keer is de andere hond 'enigshond').
Door chipjolie
omdat je mij nog nooit bent tegen gekomen jantina ;)
ik loop met 3 grote zwarte honden en weet gewoon dat dat heel eng kan overkomen, voor baas EN hond dus ja ik roep ze echt altijd bij me, chip lijn ik altijd aan want die is niet altijd even lief en de anderen mogen na goedkeuring kijken.  als je dat niet lukt dan laat ik ze er ook niet heen ;) of ik vraag het eerst.
ik laat ze pas vrij als de andere hond dichtbij is zodat ze er niet naartoe kunnen stuiven, ze gaan dan gewoon in een drafje er naartoe.  als de andere hond niet lief is, de baas geeft dat aan of hij zit aan de lijn dan lijn ik mijn honden aan en 2 meter er na kunnen ze weer los, ze draaien dan ook niet om om alsnog te gaan kijken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door