Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door EllenL
Ik ben vanmiddag maar aan de soep gegaan. Vind ik op zich nog wel detox waardig, allemaal groene groente en nog een restje knolselderij wat ik had liggen en knoflook, toch fijn om even nog wat hartigs binnen te krijgen... en ik had toch weer nieuwe broccoli gekocht voor de stengel, zonde om te laten verpieteren!

Ik merk gelukkig al wel dat ik het ergste achter de rug heb, gisteren echt extreem vroeg naar bed gegaan, heerlijk geslapen, veel gekke dingen gedroomd wel... ik zeg, laat de juice high, euhm, nou ja, de juice/soep high maar komen :D
Door Deesje
vanochtend sapjes gemaakt, machine schoongemaakt en daarna met de hondjes eropuit getrokken... uiteindelijk bleek dat er meer mensen aan de wandel gingen dus terugkomen bij de auto was een drama, druk en allemaal mensen die de hond alleen op zondag uitlaten en dan moet het natuurlijk allemaal los...

vloog opeens een hond voorbij zonder baas ergens te bekennen, die dacht even gezellig bij kito te komen buurten...  ::) fout gedacht dus! maar hij was duidelijk met zijn eigen 'ding' bezig.. vloog weer vooruit en opeens weer de bosjes in... om er even later weer uit te vliegen... ow nee, dat was een ree, en na nog een paar reeen kwam de hond er achteraan gevlogen al gillend, om zo in colonne de golfbaan over te vliegen... Ik snap mensen soms niet  :-X :-\ Tien minuten later komt hond weer richting mijn honden, maar de eerste keer was duidelijk genoeg dat ze daar niet van gediend waren dus vloog hond weer bosjes in......

Maaaar, in de detox moet je je rust weer hervinden, de goede gedachten, positieve instelling.. en ik heb met de mannen lekker kunnen oefenen in relaxed blijven als er een hond voorbij vliegt en vooral als de reeen je bijna om de oren vliegen.. Daarna heeeeerlijk gewandeld, lekker zonnetje, stevig doorstappen. Helaas werd het later op weg naar de auto zooo druk dat ik alleen nog maar vluchtgedrag heb vertoond, maar uiteindelijk was dat ook nog wel grappig en heeft het zeker een kilometer extra opgeleverd  :D

Daarna het sapje met venkel en een thermosbeker thee naar binnen gewerkt en mijn huiswerk voor de diabetescursus morgen gedaan (dat is dan wel echt akelig om de 'standaard' hypocriete dingen over diabetes te moeten 'leren').. nu ga ik denk ik even lekker een filmpje opzetten.. had fat, sick and nearly dead willen kijken maar op de een of andere manier weigert het systeem hier hem af te spelen.. dus even op zoek naar een andere  detoxwaardige film  ;)

Ik vind het venkelsapje wel geslaagd, heb er iets meer venkel in dan in het recept.. dadelijk eens even kijken wat de verdere recepten zijn.. en ik heb wat extra appelsap gemaakt om zometeen op te warmen als appleccino en daar kijk ik dan wel weer heeeeeel erg naar uit  :D

@edith en tannetje, kijk vast even welk boek jullie willen dan kunnen we van de week bestellen.. en natuurlijk mag iedereen die wil meebestellen, dus wil je nog een boek van jason vale (ik reis regelmatig tussen limburg en utrecht heen en weer en soms is een goed excuus -boek afleveren- om ergens te gaan wandelen ook handig)
Door hannabelgje
De kattenbakken zijn weer schoon en ik heb een half uurtje zitten typen op mijn typecursus. Nu ga ik een wandelingetje maken met mijn Zoë. Daarna ga ik met een lekker kopje thee op de bank zitten. Ik ga denk ik food matters kijken. Ik vind dat een goed idee van Deesje. ;D
Door hannabelgje
Ff een jasonboek gaan lezen? Of een film kijken? Misschien dat het helpt. Ik ga dan ook filmpjes kijken van jason en mij helpt dat goed. We weten dat je het kan irish! Kom op! (Sapjes vervangen vind ik best kunnen hoor! Zeker vandaag nog)
Door EllenL
Ik merk dat als ik afhaak qua voorgeschreven receptjes ik beter mijn eigen ding kan doen dat ook gezond is dan afhaken, vandaar de soepmiddag/avond van vandaag en de turbo charge van gisteren. Ik ben sowieso niet zo heel erg van de voorgeschreven programma's, misschien dat de 5 daagse wel gaat lukken om dat dat elke dag andere sapjes zijn, maar I shall see, als ik het maar op mijn manier volhou, dan ben ik dik tevreden :)
Door EllenL
Oh en wat ik eigenlijk wilde gaan typen is dat ik net een heerlijk middagdutje heb gedaan met Angel op de bank. Blijkbaar toch nog in het sleepy head stadium, was wel even lekker :D
Door hannabelgje
Ik ben ook nog steeds moe vandaag, maar was gisteren ook een heftig dagje Brussel dus dat vind ik niet zo raar.
Ik ga ipv thee maar mijn sapje maken. Ik neem het lunch sapje en maak wat extra appelsap voor een applechino voor vanavond. Hmmm lekker. Ook ga ik meteen de spullen voor de sapjes van morgen al bij elkaar zoeken. Kan maar vast gedaan zijn.
Door Deesje
zo... ik heb er meteen een onderzoekje/experimentje tegenaan gegooid...

voor morgen voor 2 personen sap gemaakt... dubbele 'espresso' aka ginger shot (750ml) en turbo with a kick (2,7 liter) gemaakt

daarvoor gebruikt: 12 appels, 1 ananas, 4 handen spinazie, 1 komkommer, 3 stelen bleekselderij, 1 limoen en een halve citroen, 6 cm gember en omdat mijn avocado nog niet helemaal rijp is heb ik hem aangevuld met een halve courgette..

met de angel wel aanzienlijk meer tijd 'bezig' dus daar moet ik wel goed rekening mee houden  8)

uiteindelijk had ik 347 gram pulp en dat heb ik nu in de droogmachine gegooid om eens te zien wat er over blijft na een nachtje drogen  :D call me crazy hihi

en nu zit ik te genieten van mijn appleccino en dan zo lekker mijn bedje in

klaar voor de turbo....
Afbeelding

pulp over
Afbeelding

en sappie....
Afbeelding
Door Deesje
Doezengek schreef: Dat is het voordeel van een slowjuicer heb ik begrepen. Je kunt de sapjes langer bewaren dan de sapjes die uit een sapcentrifuge komen. En jij bewaard ze in glazen flessen?

yep, als het ook maar even kan dan gaat alles hier in glas... ook alle superfoods gooi ik over in glazen potten (plastic is  :-X)
Ik baal er nog steeds van dat er bij de angel geen glazen bakken zitten, gelukkig is het bpa vrij plastic, maar als ik in de goede maat ooit glazen vind worden ze vervangen

plastic 'lekt' chemicalien in je sap, dus je drinkt steeds kleine beetjes plastic-troep, daarnaast gaat geur en kleur uit je sap in het plastic zitten en dat wordt er niet frisser op. daar bedank ik zeg maar voor
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door