Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Neally
Oh lieve Dorothea en lieve Patsy en paps en allemaal. Wat een onwijs akelig verhaal.
Dat gegil in wanhoop ik kan het hier horen.
Heb nog niet het hele topic gelezen wil je even een dikke knuffel geven.  :-*  :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Sammy1980
Ahhhhhh lieve Dorothea, wat zul jij geschrokken zijn, net als je vader en Patsy  :-* :-* :-*

Jillz heeft dit ook, ik heb haar geleerd om naar mij toe te komen maar de meeste herders blokken haar.
Ze had vervolgens geleerd om gillend weg te rennen, want ze kon niet bij mij komen. Ze werd dus inderdaad opgejaagd.

Ik ben toen met Saskia en Marije gaan lopen. In het begin vond ze dat spannend die 2 grote dames van Sas, maar later ontdooide ze.

Ze vond herders nog steeds niet helemaal leuk maar ze rende niet meteen gillend weg. Merk wel dat ze een terugval heeft gehad nadat er een herder haar aan wilde vallen (nu was ik hem voor). Maar daar zijn we hard mee aan het werk!!

Ik hoop dat patsy er niet teveel aan over houdt, een dikke knuffel voor haar en voor je pa en jezelf  :-* :-*
Door Fido
Ik kreeg helemaal kippenvel toen ik je verhaal las. Jeeezus dit wil je gewoon niet meemaken!!! Als ik het zo lees komt er tevens een woede in me op en dat zal jij ook wel hebben alleen op zo'n moment........ je hoort het gegil, je ziet het en dan je vader ook nog zien vallen  :'(

Wat een enorme K.U.T situatie  :-X Heel veel sterkte voor jullie allemaal  :bigarmhug: :bigarmhug:
Door miik
Wat een stel klootviolen lopen er ook rond zeg  :rant:

Ik zit hier echt helemaal te shaken... wat een drama zeg !!!
Ze zal wel de nodige beurse plekken hebben  :-\ dat heb je vast wel gedaan, maar ik zou haar wel pijnstilling geven !

Mijn Vivi gaat ook rennen, en in het begin was dat terug naar de auto- ik heb haar nu zover dat ze naar mij toekomt, en ik de opjuttende honden weg kan duwen voor haar... en dat is helaas heel vaak nodig  :-X
De laatste keer dook ze de bosjes in toen een am staf achter haar aanging. Daardoor had ze een flinke snijwond in haar lies... ze kwam naar mij toe, en ik had Vivi tussen mn benen staan en probeerde de staf af te weren... maar dat beest had zo'n nare uitstraling dat ik echt bang was dat hij mij in mn arm zou bijten... gelukkig kwam de eigenaar en lijnde hem aan... ik wou dat ik toen mn swieper mee had, want dan had ik hem daar een paar klappen mee gegeven....

Heel veel knuffels voor je meisje en sterkte voor jezelf !  :-*
Door renate1985
Ah nee  :'( wat een rot ervaring voor jullie allemaal.
Hopelijk houd Patsy hier niks aan over en jullie ook niet.

In de ogen van de eigenaar van de aanvallende hond/honden doe je het toch nooit goed.
Vast is niet goed, los laten is niet goed, bij je roepen is niet goed. Ze draaien het altijd zo dat het jou schuld is. Ik loop niet meer in losloopgebieden. Er lopen teveel honden en teveel eigenaren die hun eigen hond totaal niet kennen. Kaine is vaak aangevallen en nu zorg ik er altijd voor dat een hond niet bij hem kan komen. Altijd hoor: "mijn hond doet niks hoor" maar aan de lichaamstaal zie je heel wat anders. Basco is 1x aangevallen door een groep honden, 6 honden doken op hem omdat hij 1 hond netjes corrigeerde die op hem wilde rijden. Die hond accepteerde de correctie niet en meteen heel de groep erop. En de eigenaar? Die vond dat ze het zelf maar uit moesten zoeken  :-X
Mooi niet dus. Ik was heel blij dat mijn collega meeliep en Basco onder de honden uittrok waardoor de aanval stopte.
Door Esther Q
Oh getver, wat een nare ervaring. Hoop dat Patsy er goed bovenop komt! Sommige eigenaren... die zou je zelf wel eens met een petcorrector gedag willen zeggen. Sterkte!
Door Neally
Gelukkig heb je een zus met een herder (waardoor jouw lief Pats volgens mij ook zo graag zwemt), samen proberen weer een beetje rust in haar lijf te krijgen, en iemand schrijft gericht trainen. Wat kak zeg.

Mijn hondje is nu drie keer gebeten door honden uit de flat, een kleine hond kan ook heel bang veel en groot geluid maken.
Ze heeft een enorme angst voor Herders ontwikkeld.
Als ze maar denkt in de verte de figuur van een herder te zien wil lees gaat ze die kant absoluut niet meer op.
Dus loop ik met haar mee, een blokje om.
Van de vier herders in de flat woont er 1 teef naast ons. Daar probeer ik samen met Lana elke dag even contact mee te hebben.
De enige reu is nog een pup en daar kan ik Lana nog van overtuigen dat het goed is.
Voor de andere twee dames ben ik zelf ook een beetje een naar gevoel voor te ontwikkelen, en als ik
eerlijk ben niet voor de honden zelf maar dat de bazen niet zien hoe serieus deze ontwikkeling is.
De honden zien de flat als eigendom en alles wat hond is hoort daar niet. Hap.
De eerste keer dat er gebeten werd ben ik er zelf tussen gaan staan en ben ik in mijn hand gebeten.
Maar ik dacht beter in mij dan in haar kleine lijfje.
Eerst liet ik haar zonder veel nadenken lekker los lopen, ze rent zo graag.
Nu zit ze steeds meer aan de lijn. Omdat er steeds meer honden zijn die snel een bovenlip optrekken.  :-X
Allemachtig Dorothea, wat een verhaal!! Vreselijk om mee te maken :'(. Het is echt zo enorm frustrerend als je zelf zo je best doet je hond het juiste gedrag aan te leren dat dat door een nietsnut van een eigenaar en zijn hond in één klap om zeep kan worden geholpen. Helaas zie ik het steeds vaker. Pas nog achter eigenaren aan geschreeuwd: 'Hey is dat de bedoeling??!!' op een  >:( toon, zat hun corgi 5 paarden in de wei op te jagen nadat 'ie eerst onze 4 honden liep te terroriseren die netjes aangelijnd langs de paarden liepen. Echt, je kunt er met je hoofd niet bij soms. Ik wordt er vreselijk moedeloos van. En echt, mijn honden zijn niet perfect, bij lange na niet maar ik ken ze heel goed, zorg altijd dat ik ze bij me roep als ik andere honden tegen kom. Vooral met Doerak hard aan het trainen en dat werpt gelukkig zijn vruchten af, maar ik hoef maar één klootviool tegen te komen en al dat harde werk is voor niets. Oef, ik stop met typen, wordt er echt heel erg boos van!! :(

Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal, ik hoop dat je vader zich niet bezeerd heeft tijdens de val. Fijn dat hij bij je was!
Door star
Neally schreef: Gelukkig heb je een zus met een herder (waardoor jouw lief Pats volgens mij ook zo graag zwemt), samen proberen weer een beetje rust in haar lijf te krijgen, en iemand schrijft gericht trainen. Wat kak zeg.

Mijn hondje is nu drie keer gebeten door honden uit de flat, een kleine hond kan ook heel bang veel en groot geluid maken.
Ze heeft een enorme angst voor Herders ontwikkeld.
Als ze maar denkt in de verte de figuur van een herder te zien wil lees gaat ze die kant absoluut niet meer op.
Dus loop ik met haar mee, een blokje om.
Van de vier herders in de flat woont er 1 teef naast ons. Daar probeer ik samen met Lana elke dag even contact mee te hebben.
De enige reu is nog een pup en daar kan ik Lana nog van overtuigen dat het goed is.
Voor de andere twee dames ben ik zelf ook een beetje een naar gevoel voor te ontwikkelen, en als ik
eerlijk ben niet voor de honden zelf maar dat de bazen niet zien hoe serieus deze ontwikkeling is.
De honden zien de flat als eigendom en alles wat hond is hoort daar niet. Hap.
De eerste keer dat er gebeten werd ben ik er zelf tussen gaan staan en ben ik in mijn hand gebeten.
Maar ik dacht beter in mij dan in haar kleine lijfje.
Eerst liet ik haar zonder veel nadenken lekker los lopen, ze rent zo graag.
Nu zit ze steeds meer aan de lijn. Omdat er steeds meer honden zijn die snel een bovenlip optrekken.  :-X
Ik heb het idee dat het de laatste jaren steeds erger word. Het rekening houden met elkaar en niet alleen in het bos hoor. Ik blijf dus lekker doorgaan met mijn roedel die toch alleen met elkaar wil spelen en blijf lekker zulke baasjes ontlopen.

Vaak komt het ook omdat men perse zon hond moet hebben maar vergeten dat het een waakhond is, of vechthond of werkhond en er ook iets mee gedaan moet worden ipv 23uur per dag in de bench.
Die ene dag van de week dat die hond dus z'n energie kwijt kan weet ie niet beter dan die frustratie op een andere hond af te reageren.

Het schild ook een hoop waar je loopt heb ik gemerkt.
Loop ik hier in het bos kom ik altijd wel een hond tegen die wil opjagen of patsen nou heb ik nooit problemen omdat mijn honden daar niet (meer) op reageren.
Maar loop ik in Wassenaar bij mijn zusje, dan kom ik met lekker weer best veel honden tegen maar nooit vervelende honden, en de honden die niet van andere volle reuen houden worden aangelijnd en even later pas weer los gelaten.
Maar ik kom hier eigenlijk nooit herders, staffs e.d tegen moet ik zeggen.

Ik hoop echt dat Patsy er niets aan overhoud want ik weet helaas wat het is als dat niet gebeurd :-[
Door millyckk
De mijne heeft ook eens een gat in zijn nek gehad ter grootte van een flinke tennisbal omdat de andere eigenaar vond dat hij zich maar moest onderwerpen, de mijne was ook nog eens aangelijnd :'( 
Kan me dus heel erg goed voorstellen hoe je je voelt en ik zou ook zeker meteen actie ondernemen zodat Patsy  deze ervaring hopelijk kan verwerken  :bigarmhug:
Door Ramses1
:rant: :rant: :rant:
Oh Door, wat een vreselijke gebeurtenis. Wat zul je bang geweest zijn  :(
Arme Patsy, arme jij en arme vader.
Ongelofelijk die eigenaren! Nou en of je schoppen mag als ze je hond aan het verscheuren zijn.

Godver, arme Patsy. Ik hoop dat jij en Patsy er beide geen trauma aan overhouden :(
Door charmed
Kan me voorstellen dat je nog zit te shaken, ik heb dat ooit gehad met Kalin en een Braird. Kalin lag te slapen achter mij, iemand stond met mij te praten en had de lijn niet strak, deze hond dacht, laat ik die hond eens pakken en hij heeft Kalin alles in haar lichaam gekneusd, dit heeft haar zeker een half jaar gekost om weer ok te worden :( Sterkte!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door