Dat gegil in wanhoop ik kan het hier horen.
Heb nog niet het hele topic gelezen wil je even een dikke knuffel geven.

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Neally schreef: Gelukkig heb je een zus met een herder (waardoor jouw lief Pats volgens mij ook zo graag zwemt), samen proberen weer een beetje rust in haar lijf te krijgen, en iemand schrijft gericht trainen. Wat kak zeg.Ik heb het idee dat het de laatste jaren steeds erger word. Het rekening houden met elkaar en niet alleen in het bos hoor. Ik blijf dus lekker doorgaan met mijn roedel die toch alleen met elkaar wil spelen en blijf lekker zulke baasjes ontlopen.
Mijn hondje is nu drie keer gebeten door honden uit de flat, een kleine hond kan ook heel bang veel en groot geluid maken.
Ze heeft een enorme angst voor Herders ontwikkeld.
Als ze maar denkt in de verte de figuur van een herder te zien wil lees gaat ze die kant absoluut niet meer op.
Dus loop ik met haar mee, een blokje om.
Van de vier herders in de flat woont er 1 teef naast ons. Daar probeer ik samen met Lana elke dag even contact mee te hebben.
De enige reu is nog een pup en daar kan ik Lana nog van overtuigen dat het goed is.
Voor de andere twee dames ben ik zelf ook een beetje een naar gevoel voor te ontwikkelen, en als ik
eerlijk ben niet voor de honden zelf maar dat de bazen niet zien hoe serieus deze ontwikkeling is.
De honden zien de flat als eigendom en alles wat hond is hoort daar niet. Hap.
De eerste keer dat er gebeten werd ben ik er zelf tussen gaan staan en ben ik in mijn hand gebeten.
Maar ik dacht beter in mij dan in haar kleine lijfje.
Eerst liet ik haar zonder veel nadenken lekker los lopen, ze rent zo graag.
Nu zit ze steeds meer aan de lijn. Omdat er steeds meer honden zijn die snel een bovenlip optrekken.![]()