Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Deesje
er zijn ook nog voor bijv soepen enz veel heerlijke recepten te vinden op www.rawfoodrecipes.com

als je wil detoxen niet te ver kijken want er staan ook allemaal heerlijke taart en dessertrecepten op  :biggrin2: hoewel die zelfs bijdragen aan je detox (maar niet als je een vloeibare doet hihi)

en nakd reepjes zijn erg lekker... zo ook jasons eigen reepjes (zowel de juice in a bar als de kleine 'koekjes') die heb ik vaak voor vakantie, lange wandeltochten enz mee... de fruitvariant van juice in a bar is top.. de groene vind ik lekker maar is even wennen (voor mij althans)
Door Deesje
zie hier mijn groene pudding met kokos-topping  :D
Afbeelding

en nog een heerlijk recept...
peer-pastinaak sap (links).. zit een beetje pit in (zelf even zoeken naar een lekkere verhouding, ik doe meestal 1 op 1)
rechts is komkommer, bleekselderij, appel

Afbeelding
Door hannabelgje
Nope. Ik maak in de ochtend drie sapjes klaar. Die van het ontbijt, tussendoor en lunch. Het laatste sapje maak ik meestal vers als ik weer thuis ben. Ik wil ze niet langer dan uur of zes bewaren. Ik bewaar ze in flessen van sigg.  Dan blijven ze het lekkerste vind ik.
Door Deesje
[quote="hannabelgje"]
Ik vind die met peer/pastinaak niet zo lekker.....
[/quote]

ook niet als je de verhouding aanpast? meer peer minder pastinaak?

hier de supergreen-drink die ik nu als start van de dag drink; chlorella, tarwegras, hennepolie, keltisch zeezout
Afbeelding

en een soepje voor 's avonds.. spinazie, wortel en bataat, beetje keltisch zeezout en evt met bleekselderijsap aangevuld
Afbeelding
Door Doezengek
[quote="hannabelgje"]
Nope. Ik maak in de ochtend drie sapjes klaar. Die van het ontbijt, tussendoor en lunch. Het laatste sapje maak ik meestal vers als ik weer thuis ben. Ik wil ze niet langer dan uur of zes bewaren. Ik bewaar ze in flessen van sigg.  Dan blijven ze het lekkerste vind ik.
[/quote]

Dus die recepten zijn allemaal voor 1 portie/sapje?
Wordt me langzaamaan duidelijk geloof ik. Zag dat ze bij bol.com de boeken verkopen. Ga daar ook maar eens 1 bestellen zodat ik meer inzicht krijg.
Door hannabelgje
Ik zou dat kunnen proberen. Ik overleef het sapje wel, maar echt lekker, nee dat niet.
Is dat soepje rauw of gekookt?

Wat ontzettend leuk dat iedereen weer zo heerlijk enthousiast is trouwens. Vind ik leuk. ;D
Door hannabelgje
[quote="Doezengek"]
Wordt me langzaamaan duidelijk geloof ik. Zag dat ze bij bol.com de boeken verkopen. Ga daar ook maar eens 1 bestellen zodat ik meer inzicht krijg.
[/quote]
Koop niet het nederlandse puur sap boek. Das een stom boek. (Sorry jason)
Ik koop de boeken van kindle digitaal. Dan kosten ze maar een paar euro. Ze staam via een kindle app op mijn smartfoon en ik heb ze daardoor ook altijd bij me. (Oei dat klinkt erg)
Door Doezengek
[quote="Deesje"]

hier de supergreen-drink die ik nu als start van de dag drink; chlorella, tarwegras, hennepolie, keltisch zeezout
Afbeelding

[/quote]

Krijg een tarwegras shotje niet weg....heb het verschillende keren geprobeerd maar krijg er gewoon de rillingen van
Door Deesje
[quote="Doezengek"]
[/quote]

ik maak sap voor mezelf en manlief en ik maar soms meer van 1 sap en doe dan de andere dag het andere sap... dus minder afwisseling per dag maar wel veel praktischer. ik maak ze ook vooruit, maar de avondvariant dan als ik thuis kom na mijn werk.

@hannah ja ik vind het ook erg leuk om het enthousiasme te zien, het is ook leuk om het een beetje samen op te pakken.. ik ben bezig met het opzetten van een programma dat voor mijn patienten (diabetes enz) ook haalbaar is dus vind het sowieso leuk om de reacties mee te lezen, zaken waar mensen tegenaan lopen enz..
Door Doezengek
[quote="hannabelgje"]
Koop niet het nederlandse puur sap boek. Das een stom boek. (Sorry jason)
Ik koop de boeken van kindle digitaal. Dan kosten ze maar een paar euro. Ze staam via een kindle app op mijn smartfoon en ik heb ze daardoor ook altijd bij me. (Oei dat klinkt erg)
[/quote]

Ze hebben volgens mij ook de Engelse boeken. Heb liever een papieren versie dan digitaal.....ouderwets hè?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door