Moderators: koekje, pearlsofpassion
Anne in Duitsland schreef: Als het helderrood bloed was, en de keutel was stevig, dan kan het een geknapt adertje zijn door het persen. Gewoon ietsje meer spiervlees toevoegen dan.Ja ,zo zag het eruit.
pearlsofpassion schreef: Ik zou er ook niet zeker van zijn of ze wel de juiste verhoudingen binnen krijgen.Dankjewel Pearlsofpassion ,dat zijn heel handige tips!
Wat ik persoonlijk zou doen, is verschillende keren per dag geven en het dan per onderdeel voeren.
Als ze beiden tegelijk eten, krijgen ze zo dus steeds alletwee zowel bot als vlees of orgaan binnen. Dan kan niet 1 kat al het bot en een ander al het orgaan opeten, want ze krijgen het niet tegelijk.
Dat gaat natuurlijk enkel als ze ook meteen komen als je roept en eten geeft.
Als ze dat accepteren kan je er zelf bij blijven en elk hun bakje geven. Als ze het meteen opeten, gaat dat prima, want zo doe ik het met mijn binnenkatten ook.
Dan kan je wel prima gemengde maaltijden geven (is wel beter voor de vertering).
Maar als je het moet laten staan, zou ik 1 maaltijd vlees (heel erg mooi bevleesd geven, altijd bij katten!), en 1 maaltijd spier of orgaan geven. Of compleet voeren per dag en dan 3 maaltijden (eentje bot, eentje spier en eentje orgaan).
Ook zou ik prooidagen invoeren. 2 kuikentjes per week per kat is prima en daaraan kunnen geen verkeerde verhoudingen kleven. Hetzelfde met kwartel, misschien een klein konijntje enz... Dat zijn altijd de juiste verhoudingen en hoef je je dus geen zorgen te maken over te veel bot in een keer. Zeker kuikens zou ik zo invoeren want ze zijn gezond, goedkoop, en toch restafval van de eierindustrie.
Als ze dan zelf wat muisjes vangen en opeten (het beste wat een kat kan krijgen), krijgen ze zeker een mooi menu'tje binnen.
Gekweekte muis is niet hetzelfde als wilde muis, daar moet je rekening mee houden. Ik denk dus niet dat ik in jouw geval (in een schuur met wilde muizen) dure tamme muizen zou kopen voor hen. Maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
En als dat allemaal niet lukt, zit er niets anders op dan hen kvv geven, zodat de verhoudingen duidelijk zijn. Maar dat is toch wel een serieuze stap terug, dus ik zou het eerder eens met aparte maaltijden proberen en kijken of dat zo lukt.
koekje schreef: Oh, wat zielig!Ja ,precies !!
Toch is het wel een vaker voorkomend verschijnsel; niesziekte na iets als verhuizing. En waarom zoiets gebeurt, dat weet eigenlijk niemand. Er zijn wel wat zaken die mogelijkerwijs zouden kunnen; van de stress van de verhuis en nieuwe omgeving tot aan afweersysteem dat niet is ingesteld op de bacillen etc uit jullie omgeving.
Als tante Annie met maximaal 2 dagen geen duidelijke vooruitgang laat zien, of al eerder er duidelijk slechter aan toe is, zou ik haar toch meesleuren naar de dokter. Gewoon ordinair vangen en verplicht in de carrier proppen. Lukt dat niet, schakel dan de opvang in voor iets als een vangkooi ofzo. Bij de dokter kan je gebruik maken van een dwangkooi. Als ze die daar niet hebben (overleg eerst), leen er dan 1 van de opvang. Laat de dokter een injectie AB zetten en eventueel pijnstillers via injectie.
Zulke bange katten pillen is niet te doen en je hebt er te weinig zicht op om het door het voer te mengen. Door het voer mengen schiet ook niet op met een kat die geen eetlust heeft.
wijkje schreef: Hmm..dat zijn geen leuke berichten..De stress hebben ze vooral gehad nadat ze zijn weggevangen bij die baas van ze die zich doodgedronken had .
Ik zie dat Koekje me voor is met tips
Stress kan soms zorgen voor verminderde weerstand waardoor niesziekte kopt op steekt of restverschijnselen. wat erger worden...Dat is althans mijn ervaring bij mijn katten..Of er is wat anders aan de hand...Ik ben ooit met Sammy bij dierenarts geweest omdat hij hardstikke snotterig was..Bleek hij abces te hebben...
Als je niet vertrouwd en Annie is lusteloos..dan toch voor zekerheid vangen en naar dierenarts..
Daantje schreef: Gaat nog steeds niet goed met Annie.
Overleg met de kattenopvang en DA gehad ,deze hebben een dwangkooi.
Straks gaan we haar vangen en naar de DA.
Ze zal dan ook dwangvoeding krijgen omdat ze te lang niet gegeten heeft (3e dag nu)
Drinken ging net wel met zeer veel moeite ,maar ze heeft nauwelijks lucht
Cees is al aardig opgeknapt ,die eet weer.